Gå til innhold

Er Nintendo sjefen?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Superseven: Sony har levert 20 millioner til butikkene.

Nintendo har SOLGT 22 millioner.

 

Stor forskjell det.

6658008[/snapback]

 

Forskjellen er hårfin, og hvis etterspørselen ikke var høy, hadde de heller ikke sendt ut mange konsoller.

6658031[/snapback]

 

Hårfin? Ingen her som vet hvor mange PSP enheter som er solgt av de 20 millionene.

Det kan være 19, det kan også være 12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må inrømme jeg er skeptisk til Nintendo på samme måte jeg er skeptisk til EA. Føler de spyr ut spill baserte på de kjente figurene sine. Mario Party, Kart, Tennis, gud vet hva.

 

Lite eksempel som gjør at jeg blir litt skeptisk:

 

Nintendogs: Best Friends Version 30/05/06

Nintendogs: Chihuahua & Friends 14/07/06

Nintendogs: Dachshund & Friends 14/07/06

Nintendogs: Lab & Friends 14/07/06

Nintendogs: Dalmatian & Friends 25/07/06

 

(Alt er hentet fra ign. US releases)

 

Ikke akkurat lang utviklingstid mellom de forskjellige versjonene. Nå skal det være sagt at ikke jeg prøvd noen av disse. Er det forskjeller i disse som forklarer at de er egne spill, eller hadde det vært mulig å ha et valg i starten hvor man valgte hvilken rase man ville ha? Bare lurer. Ser at 3 av dem har identisk release dato...

 

For all del. Nintendo lager sikkert noen bra spill, men det er det mange andre som gjør også. Ser ikke helt hva som er så spesielt med nintendo.

Lenke til kommentar
Uansett hva som skrives om Sony (forutsatt at det er positivt), kommer du med motargumenter. Det har blitt "in" å hate Sony, på samme måte som det har blitt "in" å hate EA på flere forum. De fleste som hater Sony har ingen anelse om hvorfor de gjør det. Svært mange kan skrive under på at Nintendo leverer mange barnslige spill.

 

Det heter barnlig, ikke barnslig. Det er en stor forskjell.

 

Spillene til Nintendo har dessuten tapt seg til det ekstreme gjennom årene.

 

Tja, det er vel heller det at spranget mellom Nintendo og andre utviklere ikke er så stort som det var på 80- og tidlig 90-tall. De andre har blitt flinkere. Men Nintendo leverer fortsatt kvalitetsprodukter akkurat som tidligere.

Lenke til kommentar
Superseven: Sony har levert 20 millioner til butikkene.

Nintendo har SOLGT 22 millioner.

 

Stor forskjell det.

6658008[/snapback]

 

Forskjellen er hårfin, og hvis etterspørselen ikke var høy, hadde de heller ikke sendt ut mange konsoller.

6658031[/snapback]

Det har ikke du noen som helst grunnlag for å påstå.

 

Slutt med denne påståelige holdningen din. Du har ingen kilder på noen av dine påstander. Solgte enhter viser det faktiske salgsantallet, utsendte enheter viser det ikke.

 

Er det den tiden på måneden for idiotiske diskusjoner i dag? Skulle tro det.

Lenke til kommentar
Uansett hva som skrives om Sony (forutsatt at det er positivt), kommer du med motargumenter. Det har blitt "in" å hate Sony, på samme måte som det har blitt "in" å hate EA på flere forum. De fleste som hater Sony har ingen anelse om hvorfor de gjør det. Svært mange kan skrive under på at Nintendo leverer mange barnslige spill.

 

Det heter barnlig, ikke barnslig. Det er en stor forskjell.

 

Spillene til Nintendo har dessuten tapt seg til det ekstreme gjennom årene.

 

Tja, det er vel heller det at spranget mellom Nintendo og andre utviklere ikke er så stort som det var på 80- og tidlig 90-tall. De andre har blitt flinkere. Men Nintendo leverer fortsatt kvalitetsprodukter akkurat som tidligere.

6658111[/snapback]

 

Problemet er at de andre har ikke blitt flinkere ... I likhet med spillene til Nintendo, har også mange andre spill-serier tapt seg.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva som er så spesielt med nintendo.

6658079[/snapback]

 

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

 

DET er spesielt med nintendo :D

 

Anyhoo, når nintendo slepp spel på den måten som med nintendogs, så er det vel strengt tatt veldig få som faktisk kjøper alle. Det er vel meir for at du då kan få akkurat den typen du vil ha.

Lenke til kommentar
Eller vil du kanskje at jeg skal nevne nok en gang at GC ikke en gang solgte 20% av hva PS2 solgte?

6657969[/snapback]

 

Kan ha noe med at Gamecube ikke hadde "Nintendo" i navnet. Hadde det stått "Nintendo Gamecube" frempå esken hadde den sikkert solgt bedre. Kan jo ta det Pirates of the Carribean spillet som fikk 2/10 på gamer.no nå nylig, det selger veldig bra sier en bekjent som jobber hos Spaceworld. Har navnet noe å si? Ja, jeg vil si så.

Jeg har ikke noe kilde men jeg tror(!) Sony har markedsført seg mye mer og bedre enn Nintendo og Microsoft (xbox1).

 

Jeg ser at flere hat innlegg her er personlige meninger, uansett hvor teite enkelte innlegg er så har vel norge noe som heter ytringsfrihet?

Kan ikke si jeg forstår hvorfor folk skal hakke ned på allt mulig. Kanskje de ikke tåler at det går bra med noe annet enn det de liker selv.

 

Så klart de "melker" spill som f.eks Mario og Pokémon! Det er jo folk som vil ha de. Hadde vært dumt av dem å la spillene ligge og dø om de hadde stor etterspørsel.

Kanskje dere vil påstå at det nye Zelda spillet er å melke serien også? Mange likte de tidligere spillene i serien så de vil gjerne ha en fortsettelse. Er det gale?

 

Hadde du kalt f.eks Lost (eller en annen serie du er hekta på) en melkeserie om de kom med 15 sesonger med kvalitets episoder?

 

(orker ikke skrive mer) :sleep:

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva som er så spesielt med nintendo.

6658079[/snapback]

 

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

 

DET er spesielt med nintendo :D

 

Anyhoo, når nintendo slepp spel på den måten som med nintendogs, så er det vel strengt tatt veldig få som faktisk kjøper alle. Det er vel meir for at du då kan få akkurat den typen du vil ha.

6658207[/snapback]

 

Når 3 versjoner slippes samme dag. Hvorfor kunne ikke de 3 rasene heller vært ett valg i ett spill?

Lenke til kommentar
Eller vil du kanskje at jeg skal nevne nok en gang at GC ikke en gang solgte 20% av hva PS2 solgte?

6657969[/snapback]

 

Kan ha noe med at Gamecube ikke hadde "Nintendo" i navnet. Hadde det stått "Nintendo Gamecube" frempå esken hadde den sikkert solgt bedre. Kan jo ta det Pirates of the Carribean spillet som fikk 2/10 på gamer.no nå nylig, det selger veldig bra sier en bekjent som jobber hos Spaceworld. Har navnet noe å si? Ja, jeg vil si så.

Jeg har ikke noe kilde men jeg tror(!) Sony har markedsført seg mye mer og bedre enn Nintendo og Microsoft (xbox1).

 

Jeg ser at flere hat innlegg her er personlige meninger, uansett hvor teite enkelte innlegg er så har vel norge noe som heter ytringsfrihet?

Kan ikke si jeg forstår hvorfor folk skal hakke ned på allt mulig. Kanskje de ikke tåler at det går bra med noe annet enn det de liker selv.

 

Så klart de "melker" spill som f.eks Mario og Pokémon! Det er jo folk som vil ha de. Hadde vært dumt av dem å la spillene ligge og dø om de hadde stor etterspørsel.

Kanskje dere vil påstå at det nye Zelda spillet er å melke serien også? Mange likte de tidligere spillene i serien så de vil gjerne ha en fortsettelse. Er det gale?

 

Hadde du kalt f.eks Lost (eller en annen serie du er hekta på) en melkeserie om de kom med 15 sesonger med kvalitets episoder?

 

(orker ikke skrive mer) :sleep:

6658252[/snapback]

 

Tror de aller fleste mellom 10, og 34 år vet at Gamecube kommer fra Nintendo.

Lenke til kommentar
Eller vil du kanskje at jeg skal nevne nok en gang at GC ikke en gang solgte 20% av hva PS2 solgte?

6657969[/snapback]

 

Kan ha noe med at Gamecube ikke hadde "Nintendo" i navnet. Hadde det stått "Nintendo Gamecube" frempå esken hadde den sikkert solgt bedre. Kan jo ta det Pirates of the Carribean spillet som fikk 2/10 på gamer.no nå nylig, det selger veldig bra sier en bekjent som jobber hos Spaceworld. Har navnet noe å si? Ja, jeg vil si så.

Jeg har ikke noe kilde men jeg tror(!) Sony har markedsført seg mye mer og bedre enn Nintendo og Microsoft (xbox1).

 

Jeg ser at flere hat innlegg her er personlige meninger, uansett hvor teite enkelte innlegg er så har vel norge noe som heter ytringsfrihet?

Kan ikke si jeg forstår hvorfor folk skal hakke ned på allt mulig. Kanskje de ikke tåler at det går bra med noe annet enn det de liker selv.

 

Så klart de "melker" spill som f.eks Mario og Pokémon! Det er jo folk som vil ha de. Hadde vært dumt av dem å la spillene ligge og dø om de hadde stor etterspørsel.

Kanskje dere vil påstå at det nye Zelda spillet er å melke serien også? Mange likte de tidligere spillene i serien så de vil gjerne ha en fortsettelse. Er det gale?

 

Hadde du kalt f.eks Lost (eller en annen serie du er hekta på) en melkeserie om de kom med 15 sesonger med kvalitets episoder?

 

(orker ikke skrive mer) :sleep:

6658252[/snapback]

 

Tror de aller fleste mellom 10, og 34 år vet at Gamecube kommer fra Nintendo.

6658296[/snapback]

 

En del foreldre er ikke oppdatert på hva som kommer fra hvem. Har hørt flere foreldre bruke Playstation som felles navn for TV-spill. Har erfart det fra min tid som selger for en tid tilbake.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva som er så spesielt med nintendo.

6658079[/snapback]

 

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

 

DET er spesielt med nintendo :D

 

Anyhoo, når nintendo slepp spel på den måten som med nintendogs, så er det vel strengt tatt veldig få som faktisk kjøper alle. Det er vel meir for at du då kan få akkurat den typen du vil ha.

6658207[/snapback]

 

Når 3 versjoner slippes samme dag. Hvorfor kunne ikke de 3 rasene heller vært ett valg i ett spill?

6658263[/snapback]

 

Det er vel for å tene meir pengar dersom nokon vil ha fleire typar hund. Og eg er einig, det er litt tvilsomme greier det der..

Lenke til kommentar

Nintendo har et fullstendig overtak hvertfall på Microsoft når man kommer til det asiatiske markedet. Det kan ingen nekte for. Og det har sine forklaringer. Folk er forskjellige, og det er stor forskjell på asiatere og amerikanere.

Mens Xbox er typisk amerikansk og nok serverer spill som er meget populære der borte, så liker asiaterne bedre de enkle spillene. De små og søte spillene som Nintendo er mye flinkere til å komme opp med enn det Microsoft er. Og det er bare fakta. I østen er Nintendo på hjemmebane, og de ved hva asiatere vil ha, i mye større grad enn Microsoft.

Så ja, SasaB, jeg tror du har et godt poeng der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...