Gå til innhold

Er Nintendo sjefen?


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avanore: 60fps på DS ? Hvilket spill tenker du på da ? Metroid Prime Hunters kjører iallfall stabilt på 30fps og ikke 60 fps.

 

Wii blir nok som mange andre her sier et supplement til enten xbox 360 eller PS3 (noe som forsåvidt er bra for Nintendo). Ut fra listene over spill til Wii så virker det som det er veldig mye av det samme som alltid fra Nintendo. Utenom så er det jo Red steel, men det fenger meg ikke noe særlig, selv om jeg liekr FPS spill.

 

Selv går jeg til innkjøp av Wii fordi jeg liker mange av spillene til Nintendo, men jeg håper på en del mer gjennomført lange spill i forhold til hva jeg syns de utvikler til f.eks DS nå for tiden.

Lenke til kommentar
Avanore: 60fps på DS ? Hvilket spill tenker du på da ? Metroid Prime Hunters kjører iallfall stabilt på 30fps og ikke 60 fps.

6654830[/snapback]

 

Konsollen støtter opp til 60 bilder i sekundet ja. Litt rart hvis MP:H er kun 30 bilder i sekundet når jeg kan snu meg like fort som jeg gjør med mus på PC uten det merkes til noe som helst etterslep.

 

3D-grafikk

Nintendo DS kan håndtere 3D-grafikk som er overlegen grafikken til Nintendo 64. Bildehastigheten er på imponerende 60 bilder per sekund og spesialeffekter som tåke og ”cel shading” er ikke noe problem.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Du virker litt rask i vendingen her nå avanore. Nå skal du plutselig sparke ut 360 og ikke kjøpe PS3. Du virker ikke vanskelig å overbevise.

6654353[/snapback]

 

Skal ikke sparke ut noe som helst ennå. Men jeg skjønner nå etterhvert at grafikk er ikke alt.

 

Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en PS3. X360 kommer jeg nok til å beholde så lenge. Vil jo teste ut Halo 3 og GTA 4 ikke minst.

Wii skal nok kjøpes og tar den opp all min spilletid så har jeg ikke noe problem med å kvitte med meg støvsamlere

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg vil bare tilføye at jeg tror Sony bæsjer svært på leggen i denne generasjonen. Sony var faktisk størst på ikke spill-spill i forrige generasjon. I neste generasjon gir de f.. i detta og lar Wii få hele kaka.. Hvorfor? Jo pappa John ikke har lyst til å betale 6000kr for PS3 med Eye-toy til sønnen når han kan få en Wii med like bra party-spill til kanskje 1500-2500kr. Samme med mor Gudrunn som ikke bryr seg om grafikk eller vet hva Blue ray er før om kanskje 5 år (om det fortsatt lever), men spille spørre-spill og Sudoku, det vil hun.

 

Nintendo kommer også til å få til en mye bedre intensitet i mange spillsjangere siden man har bedre kontroll og kan bevege seg friere.. Jeg for min del har ikke orket å spille 1st person multi-player på konsoller siden Golden Eye og Perfect Dark siden det er forferdelig kjedelig å bruke 2 sekunder på å snu seg og prøve å treffe en kjedelig kar som laffer frem og tilbake. På PC er intensiteten mye høyere, noe som passer meg, og sikkert mange andre hardcore spillere mye bedre.

 

Dessuten bryr jeg meg egentlig katta i hvor fotorealistisk grafikken er så lenge stilen passer til spillet og får frem den feelingen den skal. Mine favoritt-spill er forøvrig Beyond Good and Evil og Psychonauts, geniale spill med grafikk som sitter akkurat som den skal, selv om den ikke er verdens "peneste".

Lenke til kommentar
Jeg vil bare tilføye at jeg tror Sony bæsjer svært på leggen i denne generasjonen. Sony var faktisk størst på ikke spill-spill i forrige generasjon. I neste generasjon gir de f.. i detta og lar Wii få hele kaka.. Hvorfor? Jo pappa John ikke har lyst til å betale 6000kr for PS3 med Eye-toy til sønnen når han kan få en Wii med like bra party-spill til kanskje 1500-2500kr. Samme med mor Gudrunn som ikke bryr seg om grafikk eller vet hva Blue ray er før om kanskje 5 år (om det fortsatt lever), men spille spørre-spill og Sudoku, det vil hun.

 

Nintendo kommer også til å få til en mye bedre intensitet i mange spillsjangere siden man har bedre kontroll og kan bevege seg friere.. Jeg for min del har ikke orket å spille 1st person multi-player på konsoller siden Golden Eye og Perfect Dark siden det er forferdelig kjedelig å bruke 2 sekunder på å snu seg og prøve å treffe en kjedelig kar som laffer frem og tilbake. På PC er intensiteten mye høyere, noe som passer meg, og sikkert mange andre hardcore spillere mye bedre.

 

Dessuten bryr jeg meg egentlig katta i hvor fotorealistisk grafikken er så lenge stilen passer til spillet og får frem den feelingen den skal. Mine favoritt-spill er forøvrig Beyond Good and Evil og Psychonauts, geniale spill med grafikk som sitter akkurat som den skal, selv om den ikke er verdens "peneste".

6655114[/snapback]

Ja du kan si det sånn. Wii ser ut til å kapre dette markedet ganske godt. Og såklart utvide det til folk som sjeldent/aldri spiller vanligvis. Du er et godt eksempel på dette. Prisen vil være et viktig punkt i Wii sin markedsføring også.

 

Beyond Good & Evil er et klassespill. Bare synd at det solgte dårlig pga. dårlig markedsføring fra Ubisofts side og lansering midt i de støre utgivelsene av kjente franchies. Jeg lever i håpet om å få oppleve en oppfølger.

Lenke til kommentar
Avanore: 60fps på DS ? Hvilket spill tenker du på da ? Metroid Prime Hunters kjører iallfall stabilt på 30fps og ikke 60 fps.

6654830[/snapback]

 

Konsollen støtter opp til 60 bilder i sekundet ja. Litt rart hvis MP:H er kun 30 bilder i sekundet når jeg kan snu meg like fort som jeg gjør med mus på PC uten det merkes til noe som helst etterslep.

 

3D-grafikk

Nintendo DS kan håndtere 3D-grafikk som er overlegen grafikken til Nintendo 64. Bildehastigheten er på imponerende 60 bilder per sekund og spesialeffekter som tåke og ”cel shading” er ikke noe problem.

Link

6655033[/snapback]

 

Tullprat! Nintendo DS er ikke like sterk som N64. N64 hadde støtte for teksturfiltrering, mip mapping, og allerede i 1997 fikk vi se spill med reflection mapping. Tåken blir heller ikke særlig avansert, og cel shadingen blir dårlig.

 

Noen bilder som avkrefter påstanden din:

 

Conker1.jpg

 

Naboo1.jpg

 

Jeg vil bare tilføye at jeg tror Sony bæsjer svært på leggen i denne generasjonen. Sony var faktisk størst på ikke spill-spill i forrige generasjon. I neste generasjon gir de f.. i detta og lar Wii få hele kaka.. Hvorfor? Jo pappa John ikke har lyst til å betale 6000kr for PS3 med Eye-toy til sønnen når han kan få en Wii med like bra party-spill til kanskje 1500-2500kr. Samme med mor Gudrunn som ikke bryr seg om grafikk eller vet hva Blue ray er før om kanskje 5 år (om det fortsatt lever), men spille spørre-spill og Sudoku, det vil hun.

 

 

Ikke-spill-spill? Utdyp litt mer ...

 

Hvis de ikke vil bruke penger på PS3, kan de kjøpe PS2 med Eye Toy. Sony har ikke bæsjet på leggen med Playstation tidligere, og gjør det heller ikk nå (selv om XBOX 360 kommer til å selge bedre enn PS3).

Endret av superseven
Lenke til kommentar
DS sin versjon har mange flere polygoner og høyrere oppløsning på teksturer. Forskjellen er teksturfiltrering som DS ikke har. Dette er grunnen til at den også kan presse flere polygoner.

 

Det fineste spillet til DS per. i dag er vel Metroid Prime Hunters.

http://gamer.no/product.php?productId=3370...w=images#142496

6655511[/snapback]

 

DS utgaven har heller ikke anti-aliasing, og DS har heller ikke støtte for 16,77 millioner farger.

 

Edit: Etter bildene å dømme, har ikke DS-utgaver særlig mye høyere oppløsning heller.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Nei, det er jeg klar over. Men som du ser, DS er sterkere når det gjelder polygoner. N64 derimot er bedre på teksturer og slik teknologi. Det er litt vrient å sammenligne, men DS-spill kan måle seg med spill på N64. Om den er kraftigere kommer vel an hvordan du definerer det. DS er kraftigere på noen områder og motsatt.

Lenke til kommentar

Synes absolutt at Hunters ser og ikkje minst føles bedre ut en noko eg har på min kjære 64. Teksturane er ikkje like glatte og grafikken ser ellers på en måte "hardare" ut, men flyten og detaljgraden er likevel større. Mykje meir behagelig å spele hunters på 30 fps (eller meir?), enn turok 2 på, ja eg veit ikkje, hakkete i alle fall!

Lenke til kommentar

Det som er sikkert er at N64 ikke har trykkfølsom kjærm!

 

Men til de som tror at Eye-toy er nyskapende så tar dere feil!

 

På Game boy camera var det mulig å ta bilder, ( som dere sikkert allerde hvet ) Men etter du hadde tatt dem så kunne du bruke dem til å spille med!! Det var totalt 4 minispil å velge melleom!

Lenke til kommentar
Det som er sikkert er at N64 ikke har trykkfølsom kjærm!

 

Men til de som tror at Eye-toy er nyskapende så tar dere feil!

 

På Game boy camera var det mulig å ta bilder, ( som dere sikkert allerde hvet ) Men etter du hadde tatt dem så kunne du bruke dem til å spille med!! Det var totalt 4 minispil å velge melleom!

6655943[/snapback]

 

Gameboy Camera var tragisk, og ikke minst dyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...