Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Nei, jeg rekker nesten ikke det, siden jeg er en lat faen og uhyre trøtt om morgenen uansett hvor mye jeg har sovet. Jeg har vel ikke sagt en dritt om å bli fitnessproff heller, og viljestyrken har jeg, jeg mener iallefall at å gå ned 25 kg er en bra prestasjon i seg selv og er et tegn på viljestyrke. Jeg spurte forresten ikke om dine meninger angående meg selv heller, men om deres personlige erfaringer med MealTech. Sorry for å være en sur jævel, men det innlegget irriterte meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes i hvert fall det fungerer utmerket. Det gir en viss metthetsfølelse, ikke slik at du blir sprekkmett, men du blir ikke sulten på 2-3 timer for å si det slik.

 

Det inneholder vel 6% fett eller noe sånn (PF sin), men dette er den riktige typen fett. I tillegg inneholder den en bra balanse av karbohydrater og protein.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar

I følge en studie, har menn som tar multivitamin hver dag ca 30% større sjanse for å utvikle prostatakreft. Det ble rådet å få i seg vitaminene gjennom kosthold.

 

Dette leste jeg nylig i et helse-blad. Kjipt om det stemmer, ettersom multivitaminer med smak glir ned som godteri på julaften.

Lenke til kommentar

Hvilke proteinpulver er det som ikke inneholder kontroversielle søtningsstoffer (aspartam, acesulfam-k, sucralose, cyclamat)? Og som selges i Norge.

 

Er det slik at alle de med god smak inneholder syntetiske søtningsstoffer? Må jeg eventuelt nøye meg med et kjedelig(?) nøytralt pulver? Smaker nøytralt noe særlig i seg selv? Eventuelt hvordan kan det best gis god smak?

Lenke til kommentar

Jeg har Whey tech skogsbær, den inneholder hvertfall ikke aspartam.

 

Sist jeg trente prøvde jeg å blande proteinpulveret i helmelk, det ble veldig godt, men pulveret løste seg ikke opp like godt som i vann.

 

Løses det dårligere opp i melk enn i vann? Løses det opp fortere hvis jeg blander det med lettere melk? (f.eks. Ekstra lett, skummet melk.)

Lenke til kommentar
Løses det dårligere opp i melk enn i vann? Løses det opp fortere hvis jeg blander det med lettere melk? (f.eks. Ekstra lett, skummet melk.)

Ja, de fleste proteinpulver løses dårligere opp i melk enn i vann. Dette gjelder alle 3 proteinpulverene som jeg har prøvd. Men du trenger ikke ta fullt så mye pulver oppi som vanlig heller da, det er jo en del proteiner i melka også. Det pleier å løse seg bedre opp med en litt tynnere blanding.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
This problem is primarily manifested out of greed and total disregard for the consumer. I remember a few years ago we tested some whey protein from two different companies - Sci-Fit and American Sports Nutrition. The results: These were two of the worst protein supplements we have ever tested. They each came up below 50% of what their label claimed. The labels said 25 grams of protein per serving and they actually tested out to contain less than 13 grams per serving.

 

Can you believe that? You're buying a protein supplement and you think you're getting 25 grams per serving, but really getting somewhere around 12 grams! Friends, as a consumer this is what you are up against.

 

Here's an even more pathetic problem. I remember after testing these two particular protein powders we contacted the stores that were selling them to let them know how they tested. And guess what? This really blew me away. They didn't care! The store owners did not care! Can you believe that? Because they were making such great margins on these products (Of course they were, they contained less than half what should have been in there.) they could care less what the tests revealed. Even when they were showed the tests they still did not care. This attitude makes it even tougher on the customer.

 

    If the store where you buy your supplements doesn't care what the quality of the supplements are they sell you, then you are in real trouble

 

And to make matters worse, these types of stores push these products because they are making larger margins. They are selling it to you cheaper and still putting more money in their pocket. You leave the store thinking you've just got a great deal when what you really got was stuck right in the ass.

 

Building muscle is tough enough, but combine that with the fraud perpetrated by the magazine/supplement company connections and the poor quality and mislabeled supplements the uncaring companies and store owners are selling and it's a depressing situation.

 

Er alle proteinproduktene testet i Norge? Sånn at de må ha så mye protein de sier før det slippes ut på markedet.

Lenke til kommentar

Noen med erfaring med X-CE-ME og Kre-Alkalyn fra PF? Det står at X-CE-ME er det råeste dem har, men likevel er 300g Kre-Alkalyn mye dyrere enn 300g X-CE-ME, jeg lurer på hvorfor. Begge typene har små doseringer og begge typene gir ingen bistoffer som kreatinin. Noen som har opplevd bedre effekt med noen av disse?

 

Jeg har selv brukt X-CE-ME over lengre tid, men har aldri prøvd Kre-Alkalyn.

 

EDIT: Glem det, fikk svar fra PF. Kan like greit lime det inn her, i tilfelle noen andre lurer.

 

Kre alkalyn er på mange måter samme effekten som x-ce-me, men den binder ikke vann og PH stabil (som er mye verdt for utholdenhetsidrett). Er det styrketrening man bedriver, er x-ce-me et godt nok tilskudd med mindre man ønsker å prøve kre-alkalyn. Kre-alkalyn er også en del dyrere da det er et patentert amerikansk produkt.
Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ny kreatin link igjen.

 

Husk at 99% av produsentene av proteintilskudd reklamerer med råvareinnhold av protein og ikke proteinen som man ender opp med i produktet.

 

98g protein pr 100 gram ! står det på esken men så bruker masse fett og karbohydrat i produktene og sluttresultat kan bli 70 gram protein pr 100g mens det fortsatt reklameres med 98g .

 

Myorevolution bruker sluttresultat når de reklamerer med sine gram.

Selv om de kunne ha reklamert med en høyere% som råvaren inneolder før man tilsetter smak osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...