Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

http://www.proteinfa...204-p0000001941

 

Vill en slik shake være ett sunnere alternativ enn f.eks 2 stk brødskiver med ost/nugatti osv?

Etter min mening, definitivt.

Kjapt spørsmål:

 

Er det bedre å ta selolje i flytende form?

 

Var innom apoteket å kjøpte selolje i dag, men fikk det i kapselform.

Tror selolje er vanligst i flytende form. Spiller ingen rolle om det er i kapsel eller flytende form dog.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Driver om dagen og leser litt om kosthold. Det hele er jo litt komplisert, men ikke SÅ komplisert som jeg trodde og som jeg mistenker det er vanlig å tro. Har satt meg litt inn i hva man sånn cirka trenger av kalorier per dag, og så leser jeg i spiseloggen her at flere spiser sinnsykt mange kcal til middag. Er dette på grunn av vekt, eller på grunn av et ønske om å gå opp i vekt mht styrketrening?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Slenger meg på her.

Planen er å gå ned noen kilo, men problemet mitt er at jeg alltid er sulten!

Har lagt om kostholdet helt, og sluttet å dytte i meg kjempe posjoner med mat hver gang jeg spiser. Men i tillegg til dette ønsker jeg å bruke måltidserstattere til å erstatte 1 eller kanskje 2 mellommåltid om dagen.
Kjøpte proteinfabrikken sin Meal RP måltidserstatter, men den smaker jo faktisk helt jæ***!!
Dro på trening etterpå og hadde det i halsen under hele treningen, måtte jo gi meg mot slutter fordi jeg holdt på å spy (og da ikke pga hard trening)!

Noen som har forslag til andre mer velsmakende måltidserstattere? De trenger ikke danse disko i munnen, men noe som ikke kommer opp igjen hadde vært flott! Gjerne noe som smaker mer som litago og sjokolademelk enn nutella (slik som proteinfabrikken sin)

Lenke til kommentar

Du får i deg mer volum ved å spise fast føde og ikke drikke den.

Får du i deg proteiner til alle måltidene vil du være mett lenger også.

Jeg har aldri vært så mett spm på deff, det er bare kreativiteten som setter grenser.

 

Ved middag teller man kcal i kjøttet og i gulrot, erter og mais.

Resten av grønnsakene som salat, paprika, løk, squash osv slipper man regne med og kan spise så mye man vil av.

Ved å bytte ut halvkg ris, potet og pasta med noe annet så kan du få ned kcal med 70% samtidig som du får 70% mer volum.

 

Hvordan set for eks frokost ut? Kun brødskiver eller 30g protein også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Er glad i å lage mat og veldig fornøyd med måltidene jeg lagerr, samt posjonene jeg spiser.

 

Kaffe kommer ikke på tale.

 

Det jeg ønsker er en måltidserstatter som er drikkenes.

Lenke til kommentar

Mealtech? Er jo forsåvidt litt dyrt, men funker ballefint.

Pleier blande 1 halv pose mealtech med 1 scoop prozyme og 2 scoops big mass (alt jordbær-smak)... Add en halv banan og 3 dl melk, la den stå i kjøleskapet 1 time, så har du en stein i magen som varer leeeenge.

 

Men hvis ikke kan du jo kjøpe en blender. Di er jo greie og rimelige nå, og der setter kun fantasien grenser. Har alltid hatt lyst å steke en hel porsjon bacon, lage en drøy oreo-milkshake, adde baconet og blende driten ut av det :D

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har et multimineral tilskudd liggende. Står at det inneholder "110uq nickel elementärt". Er det safe? Mener liksom å ha hørt at nickel er kreftfremkallende, men mulig det er i høyere doser?

Antar det menes 110 ug nickel som i mikrogram.

 

Kakao har rundt 10 ug pr gram, så på 11 gram kakao så har du samme mengden nikkel som i tilskuddet ditt.

Spiser du f.eks cashew nøtter og kidney bønner så er du godt over det du har i kosttilskuddet ditt.

 

Du har helt rett i at det kan skape kreft og andre problemer i kroppen hvis det når opp i toksiske doser, men det du oppgir har neppe katastrofale følge hvis du ikke har problemer med maten som er nevnt, eller problemer med å håndtere nikkel. Metabolsk sett er ikke nikkel noe nytt for mennesket.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Har et multimineral tilskudd liggende. Står at det inneholder "110uq nickel elementärt". Er det safe? Mener liksom å ha hørt at nickel er kreftfremkallende, men mulig det er i høyere doser?

Antar det menes 110 ug nickel som i mikrogram.

 

Kakao har rundt 10 ug pr gram, så på 11 gram kakao så har du samme mengden nikkel som i tilskuddet ditt.

Spiser du f.eks cashew nøtter og kidney bønner så er du godt over det du har i kosttilskuddet ditt.

 

Du har helt rett i at det kan skape kreft og andre problemer i kroppen hvis det når opp i toksiske doser, men det du oppgir har neppe katastrofale følge hvis du ikke har problemer med maten som er nevnt, eller problemer med å håndtere nikkel. Metabolsk sett er ikke nikkel noe nytt for mennesket.

 

 

Så ikke denne før nå, men takk for svar! Har du noen ide om hvorfor de har tilsatt det, ikke noe folk pleier å ha for lite av?

 

Ser forresten at de selger D-vitamin med 5000 (?) IE på helsekosten i Sverige. Hva er greia med det? Kun for folk med mangler?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...