Gå til innhold

Diskusjonstråd for kosttilskudd


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Så denne posten i går, men har hatt dårlig tid.

 

Når det kommer til kreatin så kjøp rent kreatin monohydrat.

Det enkle er det beste, det er dumt for produsentene som ikke kan konkurrere på pris så det eneste de kan gjøre er å sverte monohydrat og blande sin egen formel og selge dette samt håpe vi biter på.

 

 

Når det kommer til protein så er et 50/50 M/K pulver best.

80K og 20M går også, men styr unna motsatt der over halvparten er myse / M

Kjøp også et merke som har isolat-råvarer.

 

90 pro isolate

ProZyme

Myoprotein ( denne bruker jeg, personlig regner den som best)

M-factor ( her får du 4kg for en lav pris, bakdelen er at det er erteprotein og vanskelig å sette smak på uten å redusere proteininnholdet mer. Dvs smaker ikke veldig godt .)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så denne posten i går, men har hatt dårlig tid.

 

Når det kommer til kreatin så kjøp rent kreatin monohydrat.

Det enkle er det beste, det er dumt for produsentene som ikke kan konkurrere på pris så det eneste de kan gjøre er å sverte monohydrat og blande sin egen formel og selge dette samt håpe vi biter på.

 

 

Når det kommer til protein så er et 50/50 M/K pulver best.

80K og 20M går også, men styr unna motsatt der over halvparten er myse / M

Kjøp også et merke som har isolat-råvarer.

 

90 pro isolate

ProZyme

Myoprotein ( denne bruker jeg, personlig regner den som best)

M-factor ( her får du 4kg for en lav pris, bakdelen er at det er erteprotein og vanskelig å sette smak på uten å redusere proteininnholdet mer. Dvs smaker ikke veldig godt .)

 

Takk for svaret!

kjøpte ATP Creatin: https://www.tn.no/butikk/produkt/atpcreatine

og pro-90 isolate: https://www.tn.no/butikk/produkt/pro-90-isolate

satser på at de funker:)

Lenke til kommentar

Jeg bruker det. Gir ingen fantastiske effekter, men jeg merker at jeg sover bedre og drømmer mere. Ikke noe vindunderpille akkurat, men det er uansett greit å få i seg micronæringsstoffene den inneholder. Utifra prisen så kan det anbefales. Hadde det derimot vært dyrere så hadde jeg ikke giddi...

 

red: kan legge til at jeg heller aldri får kramper. ZMA skal visst motvirke kramper.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Lite tips til de som har kjøpt et pulver de ikke liker smaken på: Bare hold ut, drikk en shake eller to om dagen (og bytt på å ha det i vann og melk), så blir du nok vandt til det etterhvert. Jeg har selv drukket to shakes M-Factor om dagen en stund nå. Syns det smaker helt greit i både vann og melk, og for bare en liten stund siden holdt jeg på å spy hver gang jeg tok en slurk.

Lenke til kommentar

Har kun smakt ProZyme sjokolade, M-Factor sjokolade, 100% whey fra PF sjokolade og en appelsinsak fra PF. Av disse var syns jeg Prozyme er best, 100% whey sjokolade nest best. Verken appelsintingen eller M-Factor er spesielt gode. (Grunnen til at jeg ikke vet helt hva den appelsinsaken fra PF er, er fordi jeg fikk en shake av en kompis for en god stund siden).

Noen som har smakt noe fra Optimum Nutrition? Lurte på om jeg skulle prøve et pulver derfra neste gang jeg skal handle.

Lenke til kommentar

Har kun smakt ProZyme sjokolade, M-Factor sjokolade, 100% whey fra PF sjokolade og en appelsinsak fra PF. Av disse var syns jeg Prozyme er best, 100% whey sjokolade nest best. Verken appelsintingen eller M-Factor er spesielt gode. (Grunnen til at jeg ikke vet helt hva den appelsinsaken fra PF er, er fordi jeg fikk en shake av en kompis for en god stund siden).

Noen som har smakt noe fra Optimum Nutrition? Lurte på om jeg skulle prøve et pulver derfra neste gang jeg skal handle.

 

Optimum nutrition sin sjokoladesmak er himmelsk, men har hørt fra kilder, bla. War, at kvaliteten på selve proteinet er dårligere en f.eks prozyme

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg får spørre om slikt her, men jeg prøver. Hva mener dere om kostholdet mitt? Jeg har gjort litt hode regning på inntaket og lurer på om det er litt lite kacl og mye proteiner..

 

Typisk dag;

 

1 stor shake, 1ss selolje, 1 gerimax, 2 vitaminbjørner og 2 grønnsaksbjørner (ca halv 7)

2 polar styrke med et kyllinglår, 150-200g (halv åtte, åtte)

1 liten shake, 2 polar styrke med et kyllinglår. (eleve)

~150g skyr naturell med blåbær og 1 liten shake. (halv tre, tre)

Middag (konsentrer meg om kjøtt og grønnsaker, små porsjoner ris/poteter/pasta) (halv fem, halv seks)

YT/Skyr/proteinshake (etter trening)

Enkel kveldsmat hvis jeg er sulten (Knekke-/polarbrød med ost. Egg. Middags rester..)

 

Trener 5-6 dager i uken, ~ 45 min ved styrke og 90-120 min ved innebandy. (mer detaljer i signatur..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...