Gå til innhold

Kåring av forumets beste avatar: Sommeren 2006!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er dessuten også galt av deg å kalle dette plagiat siden B-real ikke har laget denne, meget kjente, logoen selv. Da kan du like gjerne si at B-real har begått plagiat mot Opeth.

6629208[/snapback]

Hvis du klarer å se litt større perspektiv, og stoppe å kverrulere om ting som ikke endrer noe. Like så har du plagiert plagiereren (?), ergo du er fortsatt skyldig! ;)

Bare fordi du ikke har "oppservert" B-real gjør da ikke avataren din mindre lik hans!

Plagiat, ripoff, kopiering, whatever...

6629697[/snapback]

 

Det er her du er forvirret.

Du mener jeg har "plagiert plagiereren" (som er B-real). Da glemmer du at jeg har fortalt deg flere ganger at jeg aldri har observert han bruke denne. Ergo har jeg ikke plagiert plagiereren, men jeg har plagiert den opprinnelige eiers logo; Opeth. Altså er det uriktig av B-real å hevde at jeg har foretatt en "REN ripoff" av han; det hadde derimot vert riktig av gruppen Opeth (om de var brukere her) å hevde at jeg har plagiert dem.

Lenke til kommentar
Nå som jeg har orket å flytte den nye avataren over til en alternativ webserver blir det opp til Nevnarion vilken av de to versjonene han vil ha med selv om den gode gamle er den jeg liker best.

6630148[/snapback]

Den nye der er jo vannvittig fet! Jeg har fått meg en ny favoritt! (Ikke noe lobbyvirksomhet likevel... :p )

 

Oppdaterer jeg.

Lenke til kommentar
Nei, det er nettopp det det ikke gjør. En avatar skal brukes dag ut, dag inn i så mange år som overhodet mulig. Avataren gjør det nemlig mulig å umiddelbart se hvilken bruker som har skrevet innlegget. Om alle skulle byttet avatar en gang i uken (som visse på forumet faktisk gjør) så ville avataren mistet funksjonen sin.

 

Derfor hyller jeg brukere som f.eks Glint, ATWindsor og Simen1 (et par jeg kom på i farta) som har holdt seg til den samme avataren i en god stund. :)

6628065[/snapback]

Men etter et par år går man lei av Hitler, og bruker heller Jesus.

 

Hvis du klarer å se litt større perspektiv, og stoppe å kverrulere om ting som ikke endrer noe. Like så har du plagiert plagiereren (?), ergo du er fortsatt skyldig! ;)

Bare fordi du ikke har "oppservert" B-real gjør da ikke avataren din mindre lik hans!

Plagiat, ripoff, kopiering, whatever...

6629697[/snapback]

Sitter du her og troller eller? Hvis det er noen som kverrulerer her er da du. Og jeg tror du burde slå opp ordene du bruker ordboken din. Det virker ikke som om du helt har forstått hva det betyr.

 

Det her blir som å at noen velger en standard forum-avatar, og dermed blir beskyldt for plagiat for at noen andre også har det.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Sitter du her og troller eller? Hvis det er noen som kverrulerer her er da du. Og jeg tror du burde slå opp ordene du bruker ordboken din. Det virker ikke som om du helt har forstått hva det betyr.

 

Det her blir som å at noen velger en standard forum-avatar, og dermed blir beskyldt for plagiat for at noen andre også har det.

6631337[/snapback]

Er inneforstått med ordets betydning. Hvis jeg velger en standard forum-avatar, som noen andre har så har jo jeg kopiert/plagiert avataren til mange andre. Du kan jo ikke nekte på det. Nå blir dette litt smålig, dessverre, men rett skal vel være rett?

Det er her du er forvirret.

Du mener jeg har "plagiert plagiereren" (som er B-real). Da glemmer du at jeg har fortalt deg flere ganger at jeg aldri har observert han bruke denne. Ergo har jeg ikke plagiert plagiereren, men jeg har plagiert den opprinnelige eiers logo; Opeth. Altså er det uriktig av B-real å hevde at jeg har foretatt en "REN ripoff" av han; det hadde derimot vert riktig av gruppen Opeth (om de var brukere her) å hevde at jeg har plagiert dem.

6630351[/snapback]

Selv om du ikke har hatt hensikten, gjør da det ikke avataren din mindre lik B-real sin gamle! Et plagiat er uavhengig av hensikt.

Jeg sa i tidligere post at vi hadde 2 forskjellige definisjoner av rip-off/plagiat, hvorav jeg var litt rund i kantene og kalte din avatar plagiat, synnonymt med kopiering (def: kopiere en annens litterære eller kunstneriske eiendom). OG det vil si at begge 2 har plagiert Opeth, men NOEN var først ut med avataren. Det var det jeg prøvde å fremme.

 

Trøtt og sliten, må bajse også. Like greit å avslutte denne disputen før den blir OT i 7 lange og 7 breie.

Lenke til kommentar

Så hvis en kjæreste leser en dagbok og den andre hennes/hans, og de ikke vet om dette, men senere finner begge det ut. Hvem skal da bli sinna på hvem og hvem syns du skal bli kjeftet på mest. Han som gjorde det først eller den som gjorde det som nr 2? (nr 2 var uten viten om at 1 hadde lest hans/hennes dagbok og omvendt når nr 2 leste nr 1)

 

Bare for å ta et eksempel ut av det blå.

 

Du tar i alle fall grundig feil i det du sier, og det håper jeg at du for din egen del snart forstår.

Lenke til kommentar
Det begrunnes med at forandring fryder.

6628031[/snapback]

Nei, det er nettopp det det ikke gjør. En avatar skal brukes dag ut, dag inn i så mange år som overhodet mulig. Avataren gjør det nemlig mulig å umiddelbart se hvilken bruker som har skrevet innlegget. Om alle skulle byttet avatar en gang i uken (som visse på forumet faktisk gjør) så ville avataren mistet funksjonen sin.

 

Derfor hyller jeg brukere som f.eks Glint, ATWindsor og Simen1 (et par jeg kom på i farta) som har holdt seg til den samme avataren i en god stund. :)

6628065[/snapback]

 

I second that.

 

 

(Jeg har alltid hatt bilde av Bob Marley da :cool: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...