Gå til innhold

PlexEraser sletter platene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
slegge, mikrobølgeovn, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mange måter å fikse en cd på. min favoritt er vel mikro'n. 10 sekunder og masse gøy å se på! og så tar den opptil 100 plater av gangen! eneste problem er vel at mikroen kan gå skeis og det lukter.

6612733[/snapback]

Noe sier meg at Slegge, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mikrobølgeovn, osv, vilfungere dårlig, å vare ein ganske rotete løsning, hos USA og pentagons 15000+ ansatte.. +At det garantert vil være noe leselig info igjen, etterpå.. (Kansje itte første gange, men etter å ha pusset ned 1000 cder, så trur e agenten til slutt vil bli litt "slurvete" :cool: )

 

Å å samle inn xxxxx cder til en micro grilling, vil heller itte funke, da alle cder da må bli samlet inn, og lagres for sletteing.. noe som vil bli ein stor sikkerhets risiko.. imotsettning til at hver agent der å da, sletter en og en cd selv, å er personlig anvarlig for hver sin sensutive info.. osv..

 

Så ein slik enhet er nok d eneste som faktisk vil funke i slike situvasjoner, av det som er nevt her.. (Å knekke en cd i 2, ødeleger ikke så mye data, men bare gjør at du ikke kan lese den i en vanlig cd.. Me spesiall utstyr, så vill d ikke være noe problem å rekonstruere d meste av dataen på cden. :whistle: )

Lenke til kommentar
En annen ting å tenke på er at det er mye raskere å knekke/fysisk ødelegge enn å vente 3min på at PlexEraser skal gjøre det (etter du har brukt litt tid på å sette den i, starte programmet osv da...)

6612640[/snapback]

 

I praktisk tidsbruk tror jeg enheten er kjappere, man er jo ikke nødt til å stirre ut i lufta i 6 min.

 

AtW

Lenke til kommentar
slegge, mikrobølgeovn, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mange måter å fikse en cd på. min favoritt er vel mikro'n. 10 sekunder og masse gøy å se på! og så tar den opptil 100 plater av gangen! eneste problem er vel at mikroen kan gå skeis og det lukter.

6612733[/snapback]

Noe sier meg at Slegge, sandpapir, skjærebrenner, sirkelsag, mikrobølgeovn, osv, vilfungere dårlig, å vare ein ganske rotete løsning, hos USA og pentagons 15000+ ansatte.. +At det garantert vil være noe leselig info igjen, etterpå.. (Kansje itte første gange, men etter å ha pusset ned 1000 cder, så trur e agenten til slutt vil bli litt "slurvete" :cool: )

 

Å å samle inn xxxxx cder til en micro grilling, vil heller itte funke, da alle cder da må bli samlet inn, og lagres for sletteing.. noe som vil bli ein stor sikkerhets risiko.. imotsettning til at hver agent der å da, sletter en og en cd selv, å er personlig anvarlig for hver sin sensutive info.. osv..

 

Så ein slik enhet er nok d eneste som faktisk vil funke i slike situvasjoner, av det som er nevt her.. (Å knekke en cd i 2, ødeleger ikke så mye data, men bare gjør at du ikke kan lese den i en vanlig cd.. Me spesiall utstyr, så vill d ikke være noe problem å rekonstruere d meste av dataen på cden. :whistle: )

6612797[/snapback]

 

 

Nå har jeg liten tro på at Pentegon eller noen andre virkelig store skulle bruke denne, eller serlig mange produkter tilgjengelig for privatpersoner i det hele tatt.

Blir vel relativt få som trenger denne.

 

Ellers hadde det ikke vært veldig gøy hvis lillebroren til en uheldig plextor eier hadde prøvd å kjøre BF2 plata i denne, nei.

Lenke til kommentar
jeg kan ødelegge cden gratis for deg....

6612523[/snapback]

Jeg å.

Hvorfor ikke ustyre en vær it bedrift med en micro på itrommet?

micro - ødlegger cden/dvd for godt på 10 sekunder (koster 500lapp)

den dingsen ødlegger cd/dvd på 3-6min (koster 1300kr)

 

The best in test: Micron :love:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg har en makuleringsmaskin for cd-er. Den kostet en hundrings og makylerer på et par sekunder. Den lager bare masse hull i platen.

6613056[/snapback]

Masse hull i platen er langt i fra sikkert om man virkelig vil ødelegge dataene. Kan lett lese av mesteparten som var på plata med rett utstyr selv om den er full av hull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
-Står vel advarsel på de amerikanske modellene regner jeg med :p

6612568[/snapback]

 

Ser på bildet i artikkelen at det er to store gule merker med advarsel på ;)

 

Det står ingenting om hvordan enheten skal ødelegge platen; om den skal bruke kjemikalier vil det kanskje være begrenset hvor mange den kan ødelegge før enheten må byttes, evt. fylles på?

Om det er noe som skraper på platen, må det være en beholder som kan tømmes (og jeg vil ikke ha metalltynne overflater i serverrommet mitt..

 

Og tiden det tar synes jeg er litt drøy om enheten er ment for profesjonelt bruk.

 

Hva med å sende inn plater til makulering?

Om man er knugen på penger, så kan man kanskje putte platene i noen kjemikalier selv.

 

Terpentin er jo sterke saker; kanskje folien etses av?

Fordelen er at man kan ta en bøtte med plater og fylle på. Raskt og kanskje effektivt?

Endret av Slettet+9812398713
Lenke til kommentar

Synes ikke hastigheten var særlig imponerende. Går det ikke an å få programvare til vanlige CD-brennere som gjør jobben like godt?

 

Platen skal jo kaste likevel etter destruksjonen er gjennomført. Kunne de ikke satt på en bredere laser diode som brenner i stykker platen hurtigere? Eller er det fare for at ting tar fyr, eller at det kommer røyk ut av en slik enhet?

Lenke til kommentar
Jeg har en makuleringsmaskin for cd-er. Den kostet en hundrings og makylerer på et par sekunder. Den lager bare masse hull i platen.

6613056[/snapback]

Masse hull i platen er langt i fra sikkert om man virkelig vil ødelegge dataene. Kan lett lese av mesteparten som var på plata med rett utstyr selv om den er full av hull.

6613078[/snapback]

Poenget er vel at 'dingsen' hans koster et par hundre og er kjapp, fremfor 1300kr, bruk av IDE/S-ATA slot og 5-6min FØR man sansynligvis knekker plata og kaster den. Det er sikkert mulig å lage enda flere hull eller fysisk ødelegge en plate med en maskin til et par hundringser også.

Høysensitive data er vel sjelden lov å brenne ut på flyttbare medier uansett. Dette blir vel neppe et mainstreamprodukt for mannen i gata ;)

Slike artikler bør legges under egen kategori: Kuriøsiteter

Lenke til kommentar

Syns en makuleringsmaskin for plater høres ut som en sinnsykt mye bedre idè enn å lage en stasjon for det ene formålet.

Høres ut som et helt unyttig produkt spør du meg.

Og dere som har tenkt å si at å male opp platene til biter på størrelse med sandkorn ikke sletter dataene, SPARE ME!

 

Fikk faktisk lyst å skaffe meg en sånn disc shredder, som det for øvrig finnes veldig mange forskjellige typer av.

I tillegg til å være mye smartere, billigere, raskere, slipper å bruke plass i pcen osv, så er det greie å bare gå å tømme skuffen med oppmalte plater, enn å ha 1000 utblanka plater.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Å å samle inn xxxxx cder til en micro grilling, vil heller itte funke, da alle cder da må bli samlet inn, og lagres for sletteing.. noe som vil bli ein stor sikkerhets risiko..

Trenger jo ikke samle dem inn da, putt en dårlig plate i mikroen i noen sekunder (trenger ikke mange sekundene!) og se hva som skjer! Mikroen er vel noe av det tryggeste du kan bruke for å ødelegge data, og de billigste mikroene koster vel ca 3-400 kr... En ting er at overflaten på CDen blir ødelagt, men du ødelegger også et av lagene inni CDen, som gjør den fullstendig uleselig.

Lenke til kommentar
Syns en makuleringsmaskin for plater høres ut som en sinnsykt mye bedre idè enn å lage en stasjon for det ene formålet.

Høres ut som et helt unyttig produkt spør du meg.

Og dere som har tenkt å si at å male opp platene til biter på størrelse med sandkorn ikke sletter dataene, SPARE ME!

 

Fikk faktisk lyst å skaffe meg en sånn disc shredder, som det for øvrig finnes veldig mange forskjellige typer av.

I tillegg til å være mye smartere, billigere, raskere, slipper å bruke plass i pcen osv, så er det greie å bare gå å tømme skuffen med oppmalte plater, enn å ha 1000 utblanka plater.

6613151[/snapback]

 

Det ser da vitterlig ut som en "ekstern enhet", og jeg blir ikke fryktelig overasket om den ikke behover a vaere koblet til dataen i det heletatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...