Gå til innhold

"Flaks" hindret Tsjernobyl ganger tusen i sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er jeg den eneste her som mener at det er bedre å "ødelegge" noen vassdrag, istedet for å bygge atomkraftverk eller andre ufornybareressurs kraftverk som forurenser ozonlaget?

6662117[/snapback]

Hva mener du med å "forurense ozonlaget". Noe må det ha vært, men det var hvertfall ikke atomkraft du mente.

6662150[/snapback]

 

Gasskraftverk osv?

Lenke til kommentar
Gasskraftverk osv?

6662163[/snapback]

 

Mener du å si at mengden med CO2 i atmosfæren påvirker mengden med ozon i stratosfæren?

 

Det er mulig jeg tar vann over hodet, men er det bevist at CO2 har en direkte eller indirekte effekt på ozonlaget?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Det er mulig jeg tar vann over hodet, men er det bevist at CO2 har en direkte eller indirekte effekt på ozonlaget?

For det meste er det CFC-gasser som har en negativ effekt på osonlaget. Co2 har lite med dette å gjøre.

Og 2-3% av alt Co2 som er på jorden er av menneskeånd og det med Co2 restriksjoner er ekstremt overdrevet, hvertfall i Norge.

Endret av Pels
Lenke til kommentar
Sorry meg men.. HÆ?!

 

Alt jeg mente var at gasskraftverk osv. forurenser.

6662354[/snapback]

Da har du formulert deg uriktig, eller så har jeg tolket deg galt. Når det kommer til utslippene til gasskraftverk, så består dette av CO2. Det er ikke bevist at CO2-utslipp fra industri fører til en såkalt "global oppvarming" eller på noen annen måte skader miljøet. Derfor mener jeg det er noe bastant å si at gasskraftverk forurenser. Kreftfremkallende er det hvertfall ikke :hmm:

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Da har du formulert deg uriktig, eller så har jeg tolket deg galt. Når det kommer til utslippene til gasskraftverk, så består dette av CO2. Det er ikke bevist at CO2-utslipp fra industri fører til en såkalt "global oppvarming" eller på noen annen måte skader miljøet. Derfor mener jeg det er noe bastant å si at gasskraftverk forurenser. Kreftfremkallende er det hvertfall ikke :hmm:

6662694[/snapback]

Like bastant som å si at CO2 ikke er skadelig for miljøet nå eller i framtiden.

Ingenting er bevist enda, hverken at det er farlig eller ikke så derfor er det mange som heller ville være førevar istedenfor etterpåklok om CO2 skulle føre til global oppvarming.

Når dette er avkreftet så værsågod å bygg gasskraftverk til den store gullmedalje.

En ting som er sikkert er at hverken vannkraft eller atomkraft slipper ut CO2.

Lenke til kommentar
Da har du formulert deg uriktig, eller så har jeg tolket deg galt. Når det kommer til utslippene til gasskraftverk, så består dette av CO2. Det er ikke bevist at CO2-utslipp fra industri fører til en såkalt "global oppvarming" eller på noen annen måte skader miljøet. Derfor mener jeg det er noe bastant å si at gasskraftverk forurenser. Kreftfremkallende er det hvertfall ikke :hmm:

6662694[/snapback]

Like bastant som å si at CO2 ikke er skadelig for miljøet nå eller i framtiden.

Ingenting er bevist enda, hverken at det er farlig eller ikke så derfor er det mange som heller ville være førevar istedenfor etterpåklok om CO2 skulle føre til global oppvarming.

Når dette er avkreftet så værsågod å bygg gasskraftverk til den store gullmedalje.

En ting som er sikkert er at hverken vannkraft eller atomkraft slipper ut CO2.

6662744[/snapback]

Førevar-prinsippet er noe å betrakte, men poenget var ikke å hevde at menneskelige utslipp av CO2 ikke har noen innvirkning på miljøet, men at det ikke har en åpenbar negativ effekt til tross for at enkelte, baserer vitenskapelige forsøk på et utgangspunkt hvor det er gitt at a) Industrien sitt CO2-utslipp fører til global oppvarming b) Miljøet er statisk. Alle endringer må være negative c) Global oppvarming er et faktum, impliserer flere oversvømmelser i fremtiden.

Lenke til kommentar
Uten å ha lest artiklene:  :blink:

Jeg ble litt redd jeg.

6608747[/snapback]

 

Akkurat den effekten du er forventet å få. Gratulerer! Du er et offer for løgner og propaganda.

6644351[/snapback]

 

 

Men hva om det ikke er propaganda?

 

Uansett.. det er sikkert ikke så gale som vg vil ha det til å være. Men det kunne sikkert fått noen konsekvenser for norge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...