Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har merket en vesentlig forbedring med tanke på varmeutvikling ved bytte fra standard windows xp pro til Windows XP x64 versjon?

 

Har ikke tall å vise til da NHC ikke fungerer på x64, men maskinen har gått fra å koke lårene til en svak, behagelig varme ved normal bruk og oppfører seg rett og slett eksemplarisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg fikk svar fra Zepto-support i dag. :D Jeg lurte på hva hensikten med det klistremerket som ligger rett over viften under tastaturet. Klistremerket er på kredittkort størrelse og dekker direkte innsug av luft gjennom tastaturet oppe ved Esc-tasten. Jeg har vært meget skeptisk til dette klistremerket ettersom det gjør at viften drar allerede oppvarmet luft fra resten av tomrommet i hele laptoppen.

 

Dette er hva Zepto svarte:

Denne plasticbeskyttelse skal sidde på bagsiden af tastaturet for at beskytte metalbagsiden af tastaturet fra at gå ned og røre blæseren direkte, undgå kortslutning af evt. komponenter der er i nærheden af køleren som er store nok til at kunne røre bagsiden af tastaturet. Det plastik skal være der.

Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

 

Noen som får SPDIF-utgangen til å funke med surround-lyd?

 

Jeg har lest på forumet på lydkort, og ikke funnet noe til stor hjelp, derfor poster jeg her. Jeg kobler til kabelen optisk (i lydutgangen med rødt lys) og videre inn i Harman Kardon AVR 235 optisk inngang. Så setter jeg på winamp, og får lyd i god kvalitet, samme som med jack-to-phono kabelen jeg vanligvis bruker.

 

MEN... jeg får kun stereo ->

 

jeg går inn i Realtek HD Audio Manager, men får ikke valgt noe annet enn headphones eller 2ch speakers der inne!?

 

På informasjons-knappen i samme programmet kommer følgende opp:

Lyddriver versjon: 5.10.00.5224

DirectX versjon: DirectX 9.0c

Lydkontroller: HD Audio

Lydkodeks: ALC861

 

På receiveren (H/K AVR 235) står det at den tar imot signaler i OPT 1 og det kommer stereolyd. Men som sagt har jeg kun valg mellom 2ch og headphones på pc'n..

Er det noe med driverene jeg har? Eller hva kan det være? Jeg vil gjerne kunne velge 5.1 surround, slik at jeg kan få testet anlegget mot pc'n i surround!

Lenke til kommentar
Hei igjen folkens!

 

Noen som får SPDIF-utgangen til å funke med surround-lyd?

 

Jeg har lest på forumet på lydkort, og ikke funnet noe til stor hjelp, derfor poster jeg her. Jeg kobler til kabelen optisk (i lydutgangen med rødt lys) og videre inn i Harman Kardon AVR 235 optisk inngang. Så setter jeg på winamp, og får lyd i god kvalitet, samme som med jack-to-phono kabelen jeg vanligvis bruker.

 

MEN... jeg får kun stereo ->

 

jeg går inn i Realtek HD Audio Manager, men får ikke valgt noe annet enn headphones eller 2ch speakers der inne!?

 

På informasjons-knappen i samme programmet kommer følgende opp:

Lyddriver versjon: 5.10.00.5224

DirectX versjon: DirectX 9.0c

Lydkontroller: HD Audio

Lydkodeks: ALC861

 

På receiveren (H/K AVR 235) står det at den tar imot signaler i OPT 1 og det kommer stereolyd. Men som sagt har jeg kun valg mellom 2ch og headphones på pc'n..

Er det noe med driverene jeg har? Eller hva kan det være? Jeg vil gjerne kunne velge 5.1 surround, slik at jeg kan få testet anlegget mot pc'n i surround!

8016147[/snapback]

 

Jeg satte opp min 6214 med surround i går. Tingen er at man må laste ned et ac3 filter. Det som følger med cccp pack funker bra. Deretter må man stille inn sånn at det sendes i 5.1 på ac3 filter settings. Funka kjempe her hvertfall! Ser nå HD filmer med 5.1 DTS lydspor :D

Lenke til kommentar

Tusen takk for info Bokfinn! Nå har jeg surround ut :) Problemet lå som du sa i ac3 filteret.

Jeg lastet ned k-lite codec pack og stilte alt som går an på 5.1 og ac3/dts. Spiller av filmene i media player classic noe som fungerer utmerket!

Genialt program for den som skal Digital lyd ut fra Zepto'en sin :)

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått maskina mi tilbake etter 5 ukers forvaring hos netshop. Kan det virkelig ta så lang tid å skifte en prosessorvifte? Ser slik ut...jeg får komme meg hjem å sjekke om alt er i orden.

 

----

Ahh, det var godt å møte igjen min kjære laptop. Det virker faktisk som om den er littegrann kaldere også nå enn før. Den er en lekkerbisken ja...

Endret av Meisen
Lenke til kommentar

Bra å høre at maskinen har blitt kaldere Meisen.

 

Jeg har også sendt inn min maskin nå, og håper det ikke tar altfor lang tid.

Jeg har heldigvis fått låne en Mac (ikke fra Netshop altså), så jeg heldigvis

ikke er helt uten internett som jeg er avhengig av til mine studier.

 

Litt rart også at Zepto ikke har kommet med enda en ny BIOS nå.

Pleier jo komme en ny hver måned :p

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Da fikk jeg telefon fra Netshop i dag. Maskina mi var på arbeidsbenken.

 

Han repratøren jeg snakket med fortalte at de hadde vert i kontakt med Zepto DK og de sa det ikke var et problem. Det hele skyldtes kun feil i monteringa. At ting ikke satt som det skulle.

 

Han forklarte også at han hadde hatt positiv virkning med utbytte av hovedkort fordi det da ble endring i skjermkortet som var hovedproblemet med varmen. Så snat jeg ikke hører noe fra han i morgen er maskina i posten så den kommer endelig etterlengtet tilbake. (de sa "opp til to uker" noe som ikke akkuratt har blitt overholdt) :p

Lenke til kommentar

Jeg må bare beklage om dette har vært oppe før, men det er litt drygt å lese gjennom alle sidene siden det er så mange.

 

Spørsmålet mitt er; er det mulig å redusere støyen fra pc'en? Synes det "summer" litt for mye hele tiden. I alle fall såpass høyt at jeg lett hører det hvis jeg sitter ved siden av den og leser. Noen som klarer å dempe støyet. Er det vifta jeg hører?

Lenke til kommentar
Jeg må bare beklage om dette har vært oppe før, men det er litt drygt å lese gjennom alle sidene siden det er så mange.

 

Spørsmålet mitt er; er det mulig å redusere støyen fra pc'en? Synes det "summer" litt for mye hele tiden. I alle fall såpass høyt at jeg lett hører det hvis jeg sitter ved siden av den og leser. Noen som klarer å dempe støyet. Er det vifta jeg hører?

8052529[/snapback]

 

Er nok vifta som durer ja. (så sant det ikke er Slot-in DVD'en, men det merker du ganske lett)

 

Applikasjoner som SpeedFan etc. har jeg ikke funnet støtte til å detalj-styre vifter enda. Alternativet du da har er å skru ned hastigheter slik at det produseres mindre varme. Den mest brukte applikasjonen til det, i mine øyner, er Hardware Notebook Control. Her kan du sette CPU til å kjøre på f.eks 25% av normal klokke-hastighet (som helt sikkert er nok til vanlig surfing) som da vil produsere mindre varme og vifta vil da justere seg ned. Bare husk at tempraturen HNC viser ikke nødvendigvis er korrekt. ;)

 

Det kan også være det er HD-vifta som kjører om du f.eks laster ned og da skriver endel på HD. Denne er det ikke så alt for mye du kan gjøre med, men personlig syns jeg ikke den er så støyende.

 

Håper det hjelper deg litt igang i det minste! :D

Lenke til kommentar

Sendte inn maskinen min på torsdag i forrige uke til reparasjon, de fikk den på tirsdag. Fikk meldingen at maskinen var sendt oppover i dag :)

 

Jeg hadde skrevet på reparasjonsseddelen at de kunne sende den oppover med express over natt og at de da ikke trengte å betale tilbake summen jeg hadde betalt for Norges pakken nedover. Så da har jeg maskinen i morgen tidlig

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg skal kjøpe meg en zepto 6214W hos netshop, men de har for tiden ikke noen nettverkskort på lager. Tenkte derfor å bestille zepto'en uten nettverkskort for så å kjøpe kortet en annen plass.

Spørsmålet blir da om det er enkelt å sette inn nettverkskort selv i denne maskinen, eller ligger det vanskelig til?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Hei.

Vurderer å kjøpe meg en Znote 6214W.

Spørsmålet mitt er om det sparer seg å kjøpe direkte fra zepto.dk eller om jeg skal kjøpe fra Netshop.no.

Jeg tenker ikke bare i forhold til pris, men også i i tilfelle noe går galt, garantisaker osv. til Danmark.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg lånte bilde ditt magio. Her ser dere det klistremerket på størrelse med et kredittkort som ligger over vifta. Zepto.dk påstår at dette må være der for å unngå kortslutning hvis tastaturet kommer borti komponentene rett under.

 

post-77333-1172790054_thumb.jpg

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Hei.

Vurderer å kjøpe meg en Znote 6214W.

Spørsmålet mitt er om det sparer seg å kjøpe direkte fra zepto.dk eller om jeg skal kjøpe fra Netshop.no.

Jeg tenker ikke bare i forhold til pris, men også i i tilfelle noe går galt, garantisaker osv. til Danmark.

8057726[/snapback]

Det er minimalt å spare på å handle fra Zepto.dk enn fra Netshop. Dessuten ville jeg også tror at med frakt osv ville det bli enda dyrere. Hvis du må sende inn maskinen, ville det nok også gå fortere å få den reparert hos Netshop enn å sende maskinen til Danmark.

Som sagt tidligere, jeg ville kjøpt fra NetShop.

 

For øvrig har også Zepto.dk lagt ut en liten flash demonstrasjon over hvor godt og sikkert det kommende 12-cell batteriet er.

Link: http://www.zepto.dk/Shop/Product.aspx?componentid=311

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...