Gå til innhold

Aldri kjøp MSI


Tollef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ro dere ned gutter!:)

Med problemer f,eks jeg kjøpte 2 msi kort samme slag ingen av dem kunne jeg kjøre 266mhz på, da kommer dere vel å si "feil med rammen ikkesant"?

Jeg brukte 4 forskjelling ram brikker ingen av dem var stabile p det hovedkortet...jeg kommer aldri til å kjøpe mer msi, det er for usikkert fynes jeg...fine kort når de funker, men eller ikke så bra...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 01:18, skrev Tollef:

Msi kommer ut først med de nye chipsettene, det er bra men da rekker de ikke å gjennomfør en grundig test av dem!! jeg har vært borti 5 msi kort, masse feil...har sendt en 2 inn og de har sakt at det er dems feil...jeg har ikke satt opp fem pcer med msi, så det er ikke bare jeg som har vært montøren...sorry men ikke skyld på meg...msi er noe dritt!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

Hehe det der gjelder jo ALLE kortleverandørene.

 

De presser ut nye kort for tidlig og lar forbrukerne være forsøkskaniner.

 

Det er derfor det ikke alltid er så lurt å kjøpe hk med den gang det er kommet noe nytt på markedet. Nye kort har barnesykdomer, sånn er det bare.

 

Jeg kjøpte nytt hk her om dagen (A7V333), dette er ett relativt nytt hk. Men det er board revision 1.04, dvs de har foretatt endel endringer på kortet allerede.

 

Jeg kunne kjøpt A7V8X, men dette er for nytt i mine øyne og risikoen for å støte bort i barnesykdommer er større med dette kortet.

 

Sånn er det med det...

Lenke til kommentar

Hehe den overskriften lagde en hel del oppstyr ja.. MEN jeg må faktisk helt ærlig si meg enog med deg, Tollef!! MSI er og blir noe ustabilt møkk!! Har selv satt sammen mellom 10-20 PC'er med MSI-hovedkort og diverse MSI-komponenter, og sjelden finner jeg noen som fungerer som dem skal.

 

I sammenligning med f.eks Asus (som til dags dato er og blir min store FAVORITT blant hovedkortprodusentene), krever MSI visse typer RAM og enkeltkomponenter for å fungere 100% og sliter med IRQ routing bl.a.

 

Jeg ville aldri anbefalt et MSI kort av noe som helst slag, det være seg hovedkort, skjermkort etc., til noen som skal bygge PC. Det eneste som er bra med MSI er at de er relativt billige, og hvis du har et MSI hovedkort som fungerer som det skal (nå er det mange som bruker rett typer RAM o.l. og ikke bruker opp alle kortplassese, de vil sannsynligvis ikke få problemer), er det selvsagt ikke vits i å bytte. Men invester heller etpar hundrelapper ekstra for å få garantert kvalitet, noe du kan stole på, nemlig ASUS.

 

PS! Ikke for å spre propaganda, men jeg bare elsker Asus, selv om de kanskje mangler de mest avanserte overklokkingsfunksjonene. Der er ABIT en klar ener. En annen ting er at Asus kanskje er de siste til å slippe et produkt med en type chipsett på markedet (f.eks = MSI slipper HK med VIA KT333 3.oktober, så slipper kanskje Asus et HK med det samme en 2-3 måneder senere), men da er det grundig testet også!! :smile:

Lenke til kommentar

Ville bare kommentere den siste påstanden om at ASUS er så mye bedre enn MSI. Selv tenkte jeg å kjøpe et ASUS busjett-kort her for noen uker siden: ASUS A7S333 med SiS745 chipset. Nå tenker vel mange: "Han hadde tenkt å kjøpe et budsjett-kort, da kan han vel ikke regne med at det fungerer?" JO, det kan jeg. Fordi om kortet er billig, betyr det bel ikke at det ikke skal fungere ordentlig? Uansett, jeg hadde tenkt å kjøpe ASUS A7S333, så jeg ville lese litt om kortet på internett først. Jeg fant et kjempebra asus forum på ocworkbench.com, og det krydde, bokstavelig talt av folk som hadde problemer med sitt A7S333. Huff da tenkte jeg. Får vel finne meg et annet kort. Fant et MSI 745Ultra med SiS745 chipset. Så så innom MSI forumet på ocworkbench, og der var kommentarene av en annen karakter. Mange som skrev om hvordan de elsket sitt 745ultra kort og hvordan man kunne nå 200mhz fsb. Ja, du hørte riktig 200mhz fsb. Det er bra til å være et busjett-kort er det ikke? Nå sitter jeg her med mitt 745ultra kort og er lykkelig som ei lita jente som har fått seg ei dukkevogn. Bedre og mer stabilt kort har jeg aldri hatt, og jeg har hatt endel kort. Var bare det jeg ville si. Litt usæriøst: ASUS suger, MSI rocker! Nei da... Alle kan ha et eller annet dårlig kort, eller et defekt et.... Poenget er at ASUS er ikke bedre enn MSI, og MSI er ikke bedre enn ASUS. THE END!

Lenke til kommentar

må si meg delvis enig.. hadde hovedkortet MSI K7T266 Pro2, og det var bare problemer med. et kjapt søk på MSIs forum viste at jeg ikke var alene om å ha det problemet (4 røde leds på diagnostic-bracket'en i tide og utide). sendte det tilbake, kjøpte abit kr7a istedet.. meget fornøyd med det.

 

nå har jeg forøvrig både msi p4-hovedkort og geforce4-kort.. begge gjør jobben sin som de skal.

Lenke til kommentar

WOW! ka skjer her idag? MSI har vært trofast mot meg. Aldri lagd noen problemer.

 

Off topic: Nettop kommet hjem far by'n tidlig etter at en idiot prøvde å tøffe seg med meg men han traff nok feil fyr. Så nå sitter eg her med blåveis (etter at kompisene så kameraten få juling av meg) og fyren har muligens knekt nese. Eg sa for ikke så lenge siden at eg ikke skulle ut på by'n mer pga alle idiotene men nå er det slutt! Altfor mange idioter som sskal markere seg der ute. hmmm blir sjøsyk av å se på skjermen. Må sove av meg dritten. imorgen kommer til å verke som f*en. :sad: Nei det er ingenting som hjemmefest der man stoler på folka.

 

Poster eg riktig? hmmm. anyways bye my friendly pc friends. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Jeg ville aldri anbefalt et MSI kort av noe som helst slag, det være seg hovedkort,
skjermkort
etc., til noen som skal bygge PC.


 

skjermkort?? går det virkelig an å klage på de også?? MSI (som de fleste andre) følger referanseoppsettet til nvidia på sine skjermkort, så det skulle ikke bli no mere feil på de.

og i den siste tiden har msi fått endel MEGET positive uttaler om sine skjermkort iom. at de kunne klokkes så sinnsykt høyt (gf4serien).

 

Ikke uttal deg om noe du ikke vet noe om, for det synes du å ha gjort her!!

 

BTW: har en gammel sliter av et msi k7t266pro-r her, stappet fullt allt så nær som EN pci-slot og har aldri merket noe problemer med det!

Lenke til kommentar

Uten å engang lese innleggene i denne tr4åden vil jeg si følgende:

 

ALDRI kjøp MSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

=

 

Aldri spis mat.

 

Å uttale seg på bakgrunn av ett enkelt hovedkort eren alt for snever bakgrunn. Jeg kan sikkert ramse opp felere titalls matretter som smaker usj, men jeg spiser mat uansett. MSI har sine sorte får, men er generelt ganske så bra.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 02:12, skrev psilocybe:

må si meg delvis enig.. hadde hovedkortet MSI K7T266 Pro2, og det var bare problemer med. et kjapt søk på MSIs forum viste at jeg ikke var alene om å ha det problemet (4 røde leds på diagnostic-bracket'en i tide og utide). sendte det tilbake, kjøpte abit kr7a istedet.. meget fornøyd med det.


nå har jeg forøvrig både msi p4-hovedkort og geforce4-kort.. begge gjør jobben sin som de skal.



 

Ja, dette problemet er nok det største dem har ... Opplevde det samme etter at jeg kom hjem fra LAN en dag. Jeg restarta og har ikke opplevd det siden. Merkelig! Håper ikke dette skjer igjen fordi garantien går ut snart og jeg har kjøpt det i tyskland. Gidder ikke å bruke penger på et nytt HK så fort !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...