Gå til innhold

Aldri kjøp MSI


Tollef

Anbefalte innlegg

har ikke gidda å lese alle innleggene(shame on me).

men som en "storforbruker" av msi hovedkort må jeg få si at ja, de har vel noen produkter som ikke når toppen av listen. eller dvs. det har vært en del feil på pro serien. bortsett fra det har det vært liiiite feil..

Mindre feil en på flere andre annerkjente merker.

 

 

 

jeg må derfor få spørre vedkommede som tydeligvis er ekspert på området, om han har hørt om statisk elektrisitet. og evt forebyggende sikkerhetsregler som skal benyttes ved bygging av pc for å ungå å grille di fine små chippene på hovedkortet?

det kalles poppulært blandt "hjemmebyggere" for antistatisk armlenke, eller bare armlenke. i litt mer serriøse tillfeler snakker man om antistatiske matter. kjære barn har også mange navn.

 

 

håper ikke dette innlegget er i seneste laget, folkene skriver jo som gal!! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-20 19:30, skrev ChriZno:

du kan ikke stole på feilprosesnten oppgitt på nettsider da Asus selger mer enn MSI og da følgelig returneres fler enn MSI...


 

Hvis du hadde bestått Matematikk på ungdomsskolen hadde du kanskje forstått at feilprosenten ikke har noe med antall solgte kort.

 

MSI-kortet mitt fungerer helt supert! Ikke en eneste ting å klage på uten om at USB'en ikke funker men tror det er jeg som har ødelagt den.. (Var ganske N00b da jeg fikk det :smile: )

 

_________________

MSI K7T266 PRO2-RU

XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) :grin:

ATI Radeon 8500

256MB TwinMOS PC2100 CL2,5@CL2 (306MHz DDR) :grin:

8500 3dmarks på standard hastigheter

 

Rett på meg hvis jeg tar feil!

 

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-10-20 20:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 19:30, skrev ChriZno:

Du kan ikke stole på feilprosesnten oppgitt på nettsider da Asus selger mer enn MSI og da følgelig returneres fler enn MSI



 

Merk ordet feilPROSENTEN. Eksempel:

Du kjøper ein pakke pølser 10 stk (Pakke A). 2 av dei smakar ikkje godt. Derfor kjøper du ein ny pakke med 100 pølser i (Pakke B). Her er det 20 stk som ikkje smakar godt. Er då 100 pakningen betre en 10 pakningen. Begge har jo ein feilprosent på 20%. Hadde det derimot stått at det var 2 pølser returnert av pakke A og 20 av pakke B kunne eg vore eineg med deg.

 

Til deg som syntes at PC-en min var elendig. Eg får jo nytt HK i morgon, Då vert det betre.... Den ligg på posten i Haugesund.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 12:22, skrev tZar:

MSI k7tpro (6330) serien var ikke veldig bra. De hadde en strømstyringschip som nesten uten unntak tok kvelden etter 1 år +/- noen måneder.


Uten om denne hovedkort serien har jeg ikke hatt noen større problemer med MSI produkter, enn jeg har hatt fra andre produsenter




 

Da må jeg ha superflaks med mitt kort ettersom det går så det griner etter over to års drift. Har en T-Bird 1.4 (200 BUS) klaska oppi CPU-slot'en og i følge MSI støtter kortet bare 1.3 T-Bird.

Lenke til kommentar

Ja Ja Ja.....

fine greier.... X vs X ingen her som har tenkt å bli "voksne" eller... hehe neida bare kødder :Þ

 

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor en tidligere i posten her sa at msi 3d kort er dårlig...

jeg har et msi gf 4 ti 4200 kort 128mb som jeg har klokket till 300/600 mhz med original kjøling, og får 10000+ 3d marks med...... :grin: forstår ikke hva det er så galt med jeg.... men men

god dag videre ;Þ

Lenke til kommentar

må bare si at å si at msi er no dritt og at det ikke burde kjøpes er en meget, meget sterk påstand :evil::roll:

har hatt msi hoved- og skjermkort, og har sålangt ikke opplevd en eneste feil. det hadde jo vært en "katastrofe" om det hadde vært feil etter tre måneder, så jeg har kanskje ikke så mye å si om hvordan msi-kort er etter litt tid. Men det sier seg selv at en blir ikke en av verdens største hk-produsenter ved å levere kort som går i stykker med en gang...

De kortene du nevner er jo som kjent ikke splitter nye, og du skjærer alle under en kam om du sier at alle msi-hk er elendige. KT333 f.eks. har høstet veldig mye ros.

 

Når du sier at msi-kort er elendige, så sier du samtidig at asus, abit, og alle de andre er elendige, for de største hovedkortprodusentene er stort sett veldig like.

 

- Det var nå mitt syn på saken :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 19:30, skrev ChriZno:

du kan ikke stole på feilprosesnten oppgitt på nettsider da Asus selger mer enn MSI og da følgelig returneres fler enn MSI... ahh gidder ikke å forklare nøyere men du tok den...



 

Luringen. Har du hatt prosentregning på skolen?

Prosent betyr "per hundre". Dvs at jo flere hovedkort som selges, jo mere nøyaktig blir feilprosenten.

Lenke til kommentar

hohhh! mange ting man må ta hensyn til for å få en ordentlig forklaring på hva man mener, uten at det skal bli galt for den ene eller den andre.

 

Alle hovedkortprodusenter har sikkert sine dårlige sider. Det kan jo være varen er blitt skadet under frakt eller at det kan ha skadet seg under bygging... Selv om sjansen ikke er stor, er den der fortsatt.

 

en gang kjøpte jeg ABIT KG7, dette klaget jeg veldig mye på pga den hang seg med kun 1 pci slot. jeg prøvde omtrent alt (noen har sikkert lest de trådene).

På hovedkortet stod det med et klistermerke: Suppordts AMD Athlon XP Processors!

Men det var bare å se bort i fra.

 

når jeg byttet prosessor til AMD Athlon T-Bird 1.4Ghz, funket alt fett, og det var det mest stabile jeg hadde hatt noen gang.

 

har msi nå. merker litt mer ustabilitet, men det er driverene til ABIT Soliriou (ellerno) GeForce4 MX440 sin feil (mista cpu vifte på den engang, var heldig :smile: ). Men jeg har jo DeLuxe utgaven av MSI Kt3 ultra(-aru). der er det masse ekstra ting..

 

selv har jeg blandet følelser om hvert produkt (hehe), fordi jeg har prøvd msi hovedkort som er dårlig og msi hovedkort som er helt topp. samme med asus og abit!..

 

så det er vanskelig å si, virkelig hvilket som er best.

 

jeg stoler både på Asus, Abit og MSI :smile:

Lenke til kommentar

Har hørt flere som har vært plaga med MSI, men har selv lite erfaring med bruk av kortet.

 

Men det som kjennetegner et godt hovedkort er stabilitet og oppfølging fra produsent.

 

Her er det særlig viktig at produsent utvikler biosen i tråd med utviklinga. Asus og Abit stiller her i egen klasse. Mens mange andre som IWill og MSI slutter å oppdatere bios versjonene etter en stund, følger Asus og Abit opp kortene sine i lang tid -til og med etter at de har gått ut av produksjon.

 

Altså skal du ha et godt kort, som du er sikker på vil vare lenge og som du vil kunne oppdatere... KJØP ASUS ELLER ABIT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...