Gå til innhold

Aldri kjøp MSI


Tollef

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-20 04:10, skrev xthal:


skjermkort?? går det virkelig an å klage på de også?? MSI (som de fleste andre) følger referanseoppsettet til nvidia på sine skjermkort, så det skulle ikke bli no mere feil på de.

og i den siste tiden har msi fått endel MEGET positive uttaler om sine skjermkort iom. at de kunne klokkes så sinnsykt høyt (gf4serien).


Ikke uttal deg om noe du ikke vet noe om, for det synes du å ha gjort her!!


BTW: har en gammel sliter av et msi k7t266pro-r her, stappet fullt allt så nær som EN pci-slot og har aldri merket noe problemer med det!


 

Er det mulig å ta ting så alvorlig?!!! Ta det helt med ro og ta pillene dine!! :razz: :razz:

 

For det første sa jeg aldri at ALLE MSI kort bøgger hvis du har for mange PCI kort sa bare at de jeg har vært borti (en 4-5 forskjellige modeller) ikke har taklet det

 

Og personlig så liker jeg ikke MSI og skjermkortene deres... har alltid syntes at Asus, Visiontek og Gainward er de SUVERENT beste... MSI har sikkert greie skjermkort de, har bare vært borti en 5-6 av dem, de har vært OK lixom men ikke noe spes.. da anbefaler jeg heller Visiontek eller Gainward... litt dyrere, og bittelitt mer overklokkbare og stabile... jeg sa ikke at MSI skjermkort suger, bare at personlig ville jeg ikke anbefale dem... heller de andre jeg nevnte her... :smile:

 

_________________

chrizno4.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-10-20 05:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI har den klårt kulaste fargen på sine skjerm og hovudkort.

Har berre hatt eit MSI kort. Det gjorde jobben sin heilt til eg ikkje gjorde min. No har eg bestilt nytt MSI kort. Av den nye PE serien. Får det på mandag.... Håpar det fungerar... No mellombels brukar eg dette...

|

V

 

_________________

Pentium 133

64Mb ram

Intet lydkort

Vga skjermkort

Compaq mus

400 mb hardisk

 

[ Denne Melding var redigert av: Navyshark på 2002-10-20 05:54 ]

Lenke til kommentar

Jeg kan være enige at overskriften var litt på kanten!! men som alle ser er det forskjellige meninger om msi...jeg har bare vært borti hovedkort av msi, men skjermkortene dems vet jeg ingen ting om...de kan sikkert være bra!

Jeg vil nok kjøpe aopen hk, det er nok et sikkert kjøp.

Lenke til kommentar

Har forresten måttet sende i retur 3 asus kort etter verandre,men kann ikke rope over meg om att asus suger kjøp aldri asus,det var også en som påstod at asus ventet med å slippe sine produkter på markede til de var utprøvd,dette kaller jeg pissprat du vet ikke hva du prater om,ta feks asus p4s8x det var først på markede med dette briksettet og det var noe av det mest ustabile jeg har vert borti det var veldig mange som fikk problemer med dette.Men jeg kan ikke dømme dem nord og ned av den grunn,får opp et asus pe kort over helgen som skal testes ut mot det jeg kjører med nå (som er dønn stabilt)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-20 01:08, skrev Skrue:

Goldfish er dritings? Håper virkelig det, for hans skyld....


 

han er nok ikke dritings, tror det bare var litt ironi... :wink:

 

dette er en av de desidert mest useriøse trådene jeg har vært borti...

har hatt både Asus og MSI hovedkort mange ganger før, har ikke hatt noen som helst problemer med noen av dem, lær deg å bygge PC gutt! :smile:

 

Mvh, Jan Erik

 

ps: det hålder med ett utropstegn!

Lenke til kommentar
Quote:


Snekker`n skrev (2002-10-20 00:59):

Største pisspreik jeg har hørt,det sier vel mer om montøren en varen,bygger mange maskiner for året og bruker mye fra msi har enda ikke opplevd feil utenom de posten har fiksa



Har i dag msi og er meget fornøyd med det, Har og brukt 5 abit kort som eg og var meget fornøyd med. Tror heller det er personen som holder på med hovedkorta som er problemet ikke kortene.
Lenke til kommentar

Jeg synes dette er en latterlig diskusjon. INGEN hardware leverandører leverer kun feilfrie varer. Hadde en eller annen dust lagt inn samme innlegget om f.eks Asus så er jeg overbevist om at det hadde blitt like mye latterlig diskusjon rundt dette. Tenk hvor mange hovedkort det selges. Kanskje et dumt eksempel, men det finnes ikke en bil her i verden som ALDRI må på verksted!

 

Jeg synes det er flott å lese om personlige meninger av forskjellige produkter. Men jeg synes det er tåpelig å uttale seg om at et produkt er noe DRITT. Jeg er sikker på mange av dere som har problemer med ulike hovedkort (eller andre ting) vil oppleve å få hjelp med problemet på forumet om dem heller beskriver hva problemet er. Og vips så har kanskje et hovedkort som fungerer utmerket.

 

 

Som nevnt tidligere i forumet er MSI et produkt som har av de laveste feilprosentene på reklamasjon. Alle hovedkort har desverre for høy feilprosent etter min mening.

 

I følge Itbutikken er dette feilprosenten:

 

Aopen 17,89 %

Asus 8,05 %

MSI 10 %

 

Ganske likt mellom ASUS og MSI som er mest omtalt i dette innlegget.

 

Ved å klikke inn på de forskjellige hovedkortetene kan man se feilprosenten på hvert enkelt hovedkort som dere sikkert vet. Noen er oppe i nesten 20% både hos ASUS og MSI. For dårlig av dem begge.

 

Men for å komme med min personlige mening, så velger jeg MSI da jeg er meget fornøyd med dette produktet. Mitt hovedkort har en feilprosent på ca 17 %, men jeg er av de 8 av 10 som ikke har problemer.

 

Men jeg er også sikker på at xx% av feilprosenten skyldes brukeren. Feilmontering etc. Selv har jeg tabbet meg ut med montering av vifte på et ASUS hovedkort. Skutrekkern glapp og rett ned i hovedkortet. Og da virket ikke hovedkortet etterpå. Dette var mens jeg enda var "nybegynner", men jeg lærte av min feil. Har fått litt mer erfaring nå og dette skjer ikke igjen. Sendte inn hovedkortet til webshop og fikk nytt på reklamasjon. Ikke akkurat ASUS sin feil dette. Så jeg er en del av feilprosenten av ASUS. Men sikkert mange som har gjort samme eller lignende feil på alle typer hovedkort, så feilprosenten blir vel litt misvisende.

 

Håper virkelig at vi kan få slutt på tåpelige innlegg og bruke forumet til support og nyttige ting for oss alle.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en pc på komplett å skulle sette den sammen, med MSI kort selvsagt, problemet der var at kortet ikke fikk isolasjon mot kabinettet å en kompis av meg hadde samme kort, (MSI Ultra 2) men annet kabinett, han fikk det på beina ved hjelp av teip, som jeg ikke gadd... så jeg slenge inn et ASUS.

 

Se på forumet til MSI siden ser dere mange med samme problem, pcen booter ikke, og 3sekunder etter du slo den på kutter den strømmen...

Lenke til kommentar

Asus er best det er min mening, ingenting kan forandre den.... du kan ikke stole på feilprosesnten oppgitt på nettsider da Asus selger mer enn MSI og da følgelig returneres fler enn MSI... ahh gidder ikke å forklare nøyere men du tok den...

 

Anyways: Hvem skulle kjøpe Aopen hovedkort?? Herregud!!! Snakk om å leke med livet... jaja skal ikke kritisere for DET ER TYDELIGVIS IKKE LOV Å SI SIN MENING PÅ DETTE FORUMET!!!!! så jeg sier bare lykke til og regn med å spandere noen reparasjonskroner på det... :razz:

Lenke til kommentar

Bruker Sjermkort fra MSI og Hovedkort fra MSI.

 

Har hatt null problemer med produktene fra dem, kjempefornøyd. Så kjøp produkter fra dem, de lager bra produkter.

 

Selvfølgelig kan du ha hatt problemer med produkter fra dem, men det betyr jo ikke at alle har det. Nei, den påstanden er rett og slett for lattelig.

Den må du lengre inn i skogen med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...