Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, kom tilbake når du lever som fattig student på stipend, eller ellers har det skralt. Som sagt, det prisen som gjør at folk drikker det. I tillegg smaker tuborg så ekstremt mye bedre enn det andre ølet som koster omtrentlig like mye. Prøv en sekser med dahls premium, så skjønner du hva jeg mener. Øl som har en smak varierende fra grei lager til smør(!) fra gang til gang er ikke noe jeg har i meg mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Blandet jeg Grans og Dahls mon tro? I alle fall. En av ølsortene har en smak som varierer fra gang til gang. Helt tilfeldig smak med andre ord, kan ikke tenke meg at det finnes noen «eksperter» kan si noe så tåpelig som at denne smaker i nærheten av godt.

 

Hvis det er snakk om en annen type øl, så greit nok, hver sin smak sier nå jeg. Kvalitetsmessig er nok Tuborg i toppsjiktet, selv om ikke alle liker smaken. Poenget er uansett at den er billig, og god nok til å drikke seg full på. Om noen foretrekker annen lavpris-øl, så for all del, drikk det.

Lenke til kommentar
Mer fjortis-faktor i mine øyne.

Det er lettdrikkelig for folk som ikke har drukket/har drukket lite øl før, så den norske Tuborgen fungerer fint som en "velkommen til øl-verden"-øl.

7873821[/snapback]

Jeg vil påstå at Tuborg har høy studentfaktor. Det går veldig mye tuborg på festene jeg er på i hvert fall.

7880736[/snapback]

 

Stemmer sikkert det, om du sier det :)

Men at folk kjøper Tuborg fordi det er billig er ikke lenger en gyldig grunn imo. Man har et ganske ålreit utvalg av øl til 20 kr. boksen nå om dagen.

 

Grunner til å velge Tuborg:

1. Tuborg er lettdrikkelig. Ikke så mettende. Fortest/lettest mulig dritings.

2. Man har ikke helt sansen for ølsmaken (enda), og velger den letteste varianten

3. Leskedrikk om sommeren. Veldig lyst øl, passer utmerket på verandaen, eventuelt på grillfest.

4. Vane / Har aldri ønsket å prøve å utvikle sin smak for øl ved å prøve noe annet.

 

Men jeg ser at dette egentlig blir dumt. Er jo en smaksak for alle.

 

Personlig kjøper jeg som regel Hansa, som koster det samme som Tuborg. Et litt kraftigere og mørkere øl på samtlige områder. Bitterhet, sødme, og fruktighet.

 

Ringnes (som man også får for 20 kr. boksen) er enda mer bittert. Litt for bittert i forhold til sødmen etter min mening. En brå overgang fra Tuborgen med andre ord.

 

Heineken er kanskje et øl som vil falle lett i smak hos Tuborg'ere. Noe av den samme bitterheten, altså relativt svak. Men sødmen og fruktigheten er hakket mer tilstede. Det virker som det er mindre kullsyre i det også, så det føles ikke så mye mektigere, selvom ølet er litt kraftigere. Koster vel som regel 3-4 kr. mer. Noe som fort blir 40 kr. (2 ekstra bokser) om man har tenkt å slå ut håret litt.

 

Jeg har enda ikke smakt Grans Premium. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en boks til helgen for å prøve. Hørt mye bra om det ølet, selvom jeg er litt skeptisk til Grans. Liksom. Eldorado- og First Prise-øl? eh. Men skal som sagt sjekke det ut.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Stella er også utrolig godt øl.

7824415[/snapback]

 

Veldig godt øl. Drakk nesten ikke noe annet den tiden jeg bodde i London. Har ikke sett noe til det her jeg bor. Desstuen siden det er import, så koster det sikkert det hvite ut av øynene her, å det gidder jeg rett å slett ikke å gi...

7851825[/snapback]

 

Jepp, det blir som regel kun når man er utenlands. Har ikke sett Stella i butikkene her - dog har jeg funnet det på et par barer og utesteder.

Lenke til kommentar
Ok, kom tilbake når du lever som fattig student på stipend, eller ellers har det skralt. Som sagt, det prisen som gjør at folk drikker det. I tillegg smaker tuborg så ekstremt mye bedre enn det andre ølet som koster omtrentlig like mye. Prøv en sekser med dahls premium, så skjønner du hva jeg mener. Øl som har en smak varierende fra grei lager til smør(!) fra gang til gang er ikke noe jeg har i meg mer enn nødvendig.

7888218[/snapback]

Har jeg så lite penger tyr jeg heller til venefloner og intravenøs injeksjon av teknisk sprit for å bli møkkings, fordi Tuborg smaker skikkelig ille.

Lenke til kommentar
Ok, kom tilbake når du lever som fattig student på stipend, eller ellers har det skralt. Som sagt, det prisen som gjør at folk drikker det. I tillegg smaker tuborg så ekstremt mye bedre enn det andre ølet som koster omtrentlig like mye. Prøv en sekser med dahls premium, så skjønner du hva jeg mener. Øl som har en smak varierende fra grei lager til smør(!) fra gang til gang er ikke noe jeg har i meg mer enn nødvendig.

7888218[/snapback]

 

Vel, på butikken der jeg jobber er faktisk Tou, Tuborg og Ringnes like dyre. Dessuten er Hansa faktisk billigere, så dårlig økonomi er ikke synonymt med Tuborg-øl for min del.

Lenke til kommentar

øhi.. dahls er bra øl! (til butikk å være). Veldig bra! Og dahls premium har jeg ikke smakt på aldri så lenge (og jeg SAVNER DEN!!!).

 

Sitter faktisk med en dahls nå.

 

*nynne*

For vi er venner av det dahslke ... skål skål skål.

(Søk på dahlsølets venner og last ned sangene) :)

Lenke til kommentar
noseh; Så lenge du mener den Tuborg'n som er tappet i Norge, så.. og ikke den orginale fra Danmark! :)

7909114[/snapback]

 

Den Tuborgen som er tappet i Danmark er noe av det beste jeg har smakt, var på roskilde i 2004, så begynner å bli en stund siden jeg har fått smakt dansk tuborg no :(.

 

Vurderer nesten å ta turen til Danmark for å kjøpe inn Tuborg til Hovefestivalen i Arendal i sommer ^^

Lenke til kommentar
RINGNES er den beste ever.....

7917737[/snapback]

 

*JKJK slaps MrBirken with a big trout.*

F**n heller.

 

 

... og carlsberg er ikke stort bedre det heller. Snakk om megabryggeri. Carlsberg er jo knapt et bryggeri, mer et fyllekonsern. De eier jo tross alt rignens og mer til. Fy og skam.

 

Men skal være enig i at til og med norsk Tuborg smaker bedre enn en del av sine konkurrenter i samme prisklasse (spesiellt grans). Og faktisk noen over den prisklassen også (miller, bud, sol).

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
RINGNES er den beste ever.....

7917737[/snapback]

 

*JKJK slaps MrBirken with a big trout.*

F**n heller.

 

 

... og carlsberg er ikke stort bedre det heller. Snakk om megabryggeri. Carlsberg er jo knapt et bryggeri, mer et fyllekonsern. De eier jo tross alt rignens og mer til. Fy og skam.

 

Men skal være enig i at til og med norsk Tuborg smaker bedre enn en del av sine konkurrenter i samme prisklasse (spesiellt grans). Og faktisk noen over den prisklassen også (miller, bud, sol).

7938583[/snapback]

 

Endelig noen med fornuften i behold :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med Sapporo Premium? Kjøpte ei flaske nettopp, skal dog ikke sprettes før til helgen.

7950259[/snapback]

Bumper den jeg. Samtidig lurer jeg på hvordan man serverer mørkt øl ala Guiness og Kilkenny. Boksversjonene av disse har noen greier oppi, slik at skummet skal bevares, men hvordan fungerer dette? Rister man boksen godt først, for deretter å helle innholdet på et glass? Hvordan heller man, slik man gjør med vanlig pils, eller på noen annen måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...