Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]

7820219[/snapback]

 

Du får også kjøpt endel hveteøl i butikken, men de er ikke grumsete men "krystall".

Har laget eget hvete øl jeg :love:

7822392[/snapback]

Er det ikke så at det blanke er Kristallweizen, mens det grumsete er Hefeweizen?

 

Hva slags type har du selv produsert, og ble resultatet bra (smileyen din kan jo tyde på det)?

Lenke til kommentar
Sterk øl fra hansa er og bra greier, synd at det kun selges på polet. Bør være lov til å selge intil 25% i butikk

7795689[/snapback]

 

pils skal ikke ha så alt for høy prosent etter min smak....det blir noe feil der et sted liksom. maks 9% på pils!

 

uansett, kald carlsberg er genialt. eller Ice funker. :)

Lenke til kommentar

sixx: enig ang alkoholprosenten (4-5% er optimalt etter min smak). Mørkere øl kan gjerne være sterkere. Weisbier også.

 

Men når det kommer til carlsberg må jeg si meg uenig. Men for å bite meg selv i leggen har jeg carlsberg i OHB Nordica tappekrana mi, men det er kun fordi det ikke finnes noe annet enda (enn så lenge).

Lenke til kommentar
[...]

7820219[/snapback]

 

Du får også kjøpt endel hveteøl i butikken, men de er ikke grumsete men "krystall".

Har laget eget hvete øl jeg :love:

7822392[/snapback]

Er det ikke så at det blanke er Kristallweizen, mens det grumsete er Hefeweizen?

 

Hva slags type har du selv produsert, og ble resultatet bra (smileyen din kan jo tyde på det)?

7826940[/snapback]

 

Stemmer det du sier, jeg har laget Hefenwiezen. Smaker godt synes jeg, er 6% og smaker veldig lite, så den er veldig god å drikke seg full på :)

Den har lav bitterhet, medium fylde og tett skum.

Lenke til kommentar
Sterk øl fra hansa er og bra greier, synd at det kun selges på polet. Bør være lov til å selge intil 25% i butikk

7795689[/snapback]

 

pils skal ikke ha så alt for høy prosent etter min smak....det blir noe feil der et sted liksom. maks 9% på pils!

 

uansett, kald carlsberg er genialt. eller Ice funker. :)

7844491[/snapback]

 

Han mener jo ikke 25% på øl da, men på ting som er lov å selge i butikken. Burde jo være lov å selge vin og "svaksprit" i butikken.

Lenke til kommentar

Når jeg nå først er innepå denne skummende tråden:

 

- Pils generelt, godt i sola ved grillen. Ikke mye spennende smaker, men godt og forfriskende.

 

Så er vi over på godsakene:

- Bishops Finger, Spitfire og Organic (tro det eller ei) fra Shepherd Neame

- Old Speckled Hen

- Murphys

- Guinness

- Kilkenny

- Boddington

- Diverse bayere er godt

 

... hadde en bare husket alle sammen. Dette er jo de mest standard.

 

Alle sammen fra fat naturligvis! Det sier seg selv...

Lenke til kommentar
Stella er også utrolig godt øl.

7824415[/snapback]

 

Veldig godt øl. Drakk nesten ikke noe annet den tiden jeg bodde i London. Har ikke sett noe til det her jeg bor. Desstuen siden det er import, så koster det sikkert det hvite ut av øynene her, å det gidder jeg rett å slett ikke å gi...

7851825[/snapback]

 

De har det på diverse "øl-barer", koster vel en 50kr stykk eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde noe nytt på fredagen. Det heter Gcolsch (hvis jeg tyder skriften rett). Smaken er ganske grei, det er ikke så veldig mye smak (men den er god) det er heller ikke særlig mettende. En helt grei allrounder som passer til det meste. Designet på flasken stakk seg ut i butikkhylla (noe som er positivt). Jeg vil gi det 5/6.

 

post-6212-1170633858_thumb.jpg

Slik ser den ut.

 

Kjørte Tuborg på flaske igår, og ble meget skuffet. Ølet smakte virkelig ikke noe særlig, og ettersmaken var direkte vond. Nei, neste gang skal jeg spandere på meg noe dyrere drikke.

Velkommen etter. Tuborg er langt i fra "premium". Det har høy student faktor, men det får være det eneste.

Lenke til kommentar
Mer fjortis-faktor i mine øyne.

 

Det er lettdrikkelig for folk som ikke har drukket/har drukket lite øl før, så den norske Tuborgen fungerer fint som en "velkommen til øl-verden"-øl.

7873821[/snapback]

Jeg vil påstå at Tuborg har høy studentfaktor. Det går veldig mye tuborg på festene jeg er på i hvert fall.

Lenke til kommentar

Jeg er ihvertfall dritt lei av den norske tuborgen! Det er så mye annet som smaker enormt mye bedre. Skal jeg bli drita går jeg heller over på karsk :)

 

Av og til får man en følelse av at mange kun har smakt tuborg, rignes og dahls....

 

Desverre er det mye bra øl som ikke kan selges i butikken pga 4,7% grensa, og da ender de opp som dyr bestillingsvare på polet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...