Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Spilt i 5 timer nå, med 1024x768, medium quality på følgende:

AMD 64 3000+ @ 2150

GeForce 6600GT @ 560/1000

1024 MB RAM

 

Ingen krasjer enda, men lagger litt når jeg går til nye områder. Litt lav fps hvis jeg snurrer og vaser mye, men absolutt spillbart. Når ting har blitt cacha og jeg holder meg i samme område en stund går det helt glatt.

 

Og spillbarhet, NAM!

Så definitivt gothic ja; landskap, karakterer og alt er suverent i forhold til oblivion. Du får lyst til å sjekke og oppdage alt, og ingenting ser (så langt) likt eller billig generert ut.

Jeg er veldig fornøyd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange sier Gothic 3 er blitt mainstream, stemmer dette? Altså ala Oblivion.

Vet om fler som syns at Gothic serien har gått bort ifra die hard rpg.

7079240[/snapback]

 

 

Nei, gothic 3 er genialt. Vanskelig er det også( spiller på hard da... ) ble slakta 200 ganger i går. Elsker det :) Ikke noe tegn av mainstream her :)

Lenke til kommentar

Har spillt Gothic 3 i noen timer nå, og jeg er svært fornøyd.

 

Spillet har kræsja kun èn gang, og det var 10 sekund etter at jeg starta spillet for første gang.

 

Jeg kjører spillet i 1900*1080 med detaljer på max og har veldig god frames utenfor byer, men innenfor bymurer, og spesielt i store slåsskamper, så hakker det en del, men fortsatt spillbart.

 

Jeg har ellers ikke lagt merke til noen av disse såkalte grafikkbuggene, enten har jeg vært heldig, eller så har jeg den kuleste kopien av Gothic 3, hehe.

 

Men uansett, spillet er fantastisk gøy, mye bedre enn jeg turte håpe på etter børscracken i mars.....

Lenke til kommentar
Har spillt Gothic 3 i noen timer nå, og jeg er svært fornøyd.

 

Spillet har kræsja kun èn gang, og det var 10 sekund etter at jeg starta spillet for første gang.

 

Jeg kjører spillet i 1900*1080 med detaljer på max og har veldig god frames utenfor byer, men innenfor bymurer, og spesielt i store slåsskamper, så hakker det en del, men fortsatt spillbart.

 

Jeg har ellers ikke lagt merke til noen av disse såkalte grafikkbuggene, enten har jeg vært heldig, eller så har jeg den kuleste kopien av Gothic 3, hehe.

 

Men uansett, spillet er fantastisk gøy, mye bedre enn jeg turte håpe på etter børscracken i mars.....

7080007[/snapback]

 

Meker du ikke at visse gjenstander/charren din er "see through" til tider, dvs det går an å se gjenstander gjennom han?

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Gothic III på søndag (i går) og har spillt en time eller to.

 

Jeg mener at spillet grever ekstremt mye for den grafikken det gir.

Det krever forholdsvis mye, men grafikken er ikke noe å juble for akkurat..

 

Lastet ned patchen med en gang, og det var ikke noe problem.

 

In game:

Startet spillet og ble kastet inn i en sloss-scene hvor en haug med orcer holdt slaver og bla bla bla, dere har jo alle spillt det.. Nå gidder jeg ikke å skrive noe lengre "intro".. Det jeg skal fram til er:

 

Hvorfor gjør Pil og Bue nesten ikke skade i forhold til sverd når man har samme Skill i å bruke de? Det er også mye vanskeligere å få mer skill i Hunting.. Diskriminerende.. :hrm:

Lenke til kommentar
Har spillt Gothic 3 i noen timer nå, og jeg er svært fornøyd.

 

Spillet har kræsja kun èn gang, og det var 10 sekund etter at jeg starta spillet for første gang.

 

Jeg kjører spillet i 1900*1080 med detaljer på max og har veldig god frames utenfor byer, men innenfor bymurer, og spesielt i store slåsskamper, så hakker det en del, men fortsatt spillbart.

 

Jeg har ellers ikke lagt merke til noen av disse såkalte grafikkbuggene, enten har jeg vært heldig, eller så har jeg den kuleste kopien av Gothic 3, hehe.

 

Men uansett, spillet er fantastisk gøy, mye bedre enn jeg turte håpe på etter børscracken i mars.....

7080007[/snapback]

 

Meker du ikke at visse gjenstander/charren din er "see through" til tider, dvs det går an å se gjenstander gjennom han?

7080052[/snapback]

 

Ikke til nå hvertfall, men kan jo alltids se spesielt etter det.

Lenke til kommentar
Spilt i 5 timer nå, med 1024x768, medium quality på følgende:

AMD 64 3000+ @ 2150

GeForce 6600GT @ 560/1000

1024 MB RAM

 

Ingen krasjer enda, men lagger litt når jeg går til nye områder. Litt lav fps hvis jeg snurrer og vaser mye, men absolutt spillbart. Når ting har blitt cacha og jeg holder meg i samme område en stund går det helt glatt.

 

Og spillbarhet, NAM!

Så definitivt gothic ja; landskap, karakterer og alt er suverent i forhold til oblivion. Du får lyst til å sjekke og oppdage alt, og ingenting ser (så langt) likt eller billig generert ut.

Jeg er veldig fornøyd :D

7078969[/snapback]

 

Heh, godt å se noen som sitter på samme utdaterte PC som meg når dem skal spille Gothic 3... Har ikke fått slått klørne i det enda da jeg har en semesteroppgave i statsvitenskap som skal inn til 20. okt, men fy satan som jeg gleder meg til å kjøpe det så fort jeg har levert oppgaven!

Lenke til kommentar
Mange sier Gothic 3 er blitt mainstream, stemmer dette? Altså ala Oblivion.

Vet om fler som syns at Gothic serien har gått bort ifra die hard rpg.

7079240[/snapback]

 

Nei, Gothic 3 er absolutt ikke mainstream. Det har blitt gjort mer "flytende", spesielt combat-systemet, men det er ikke sånn som Oblivion, som Bethesda har "drept" for å selge mer til folk som ellers ikke liker rollespill.

 

Jeg er en die-hard Gothic fan, og hadde høye forventinger til 3'ern. Jeg skuffes lett om mye er endret i en spillserie jeg elsker (Ghost Recon og Rainbow Six er gode eksempler - jeg hater den nyeste tittelen i begge disse seriene), og da må det si noe at jeg elsker 3'ern like mye som 2'ern. Noe av den gode dypheten som var å finnes i Khorinis (man kunne jo vandre rundt i gatene i mange timer uten å vite hva som foregikk under føttene ens) er borte, men dette er forståelig. Det er så mange små landsbyer nå, at det ville tatt minst tre år mer med produksjon om disse byene skulle være like "dype".

 

Spillet er kjempeflott, men det krever alt for mye, og lastetidene er alt for lange.

Lenke til kommentar

Hvorfor gjør Pil og Bue nesten ikke skade i forhold til sverd når man har samme Skill i å bruke de? Det er også mye vanskeligere å få mer skill i Hunting.. Diskriminerende.. :hrm:

7080066[/snapback]

 

Prøvd å drepe et wild boar eller to med sverd? :cry:

Nei, bue mot beasts, sverd mot humanoids! :)

Lenke til kommentar
Mange sier Gothic 3 er blitt mainstream, stemmer dette? Altså ala Oblivion.

Vet om fler som syns at Gothic serien har gått bort ifra die hard rpg.

7079240[/snapback]

Eg har ikkje spelt so altfor mykje, men so langt er inntrykket mitt at Gothic 3 ikkje har blitt "mainstream". Det har blitt meir tilgjengeleg, i det at grensesnittet har blitt meir standard, og at det er enklare å finne ut av ting, men det er stadig "Gothic". Vanskegrada er kanskje litt i lågaste laget på "medium", men det går alltids an å spele på "hard" om ein vil ha ei tøffare utfordring.

 

So langt har eg kun to vesentlege ting å utsette på spelet:

1. Å laste inn eit lagra spel tek altfor lang tid.

2. Grafikkmotoren krever mykje av systemet, og der er spel med liknande grafikk som går mykje glattare.

 

...men på sjølve innhaldet er der lite å klage på (det kunne som sagt vore vanskelegare). Eg spelte det i går kveld, var berre tenkt å gi det eit par timar, men det vart fire. Akkurat som med dei tidlegare spela, er det vanskeleg å legge det frå seg når ein først er komt i gong. Og som dei tidlegare spela, verkar det berre betre og betre etter kvart som eg oppdagar nye ting. Det er for tidleg å seie om Gothic II er slått enno, men om det fortsetter slik, er Gothic III den nye favoritten min. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Buen tar jeg da villdyr lett med, jeg. Er ikke noen master heller, er bare "archer", og "big game hunter". Kommer jo en del an på hvilken bue man bruker også.

7080629[/snapback]

Har du klart den "Shy Deer" - questen?

7080692[/snapback]

 

Jada. Du skal ta ut fem slike hjort. De heter "Shy Deer". Vanlige hjort heter bare "Deer", og disse "Shy Deer"-ene holder bare til rundt han jegeren (og deromkring).

 

EDIT: Skriver forresten under på det KayAU sier, spesielt det at det er utrolig vanskelig å slutte når man først har startet. :p

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Eg har ikkje spelt so altfor mykje, men so langt er inntrykket mitt at Gothic 3 ikkje har blitt "mainstream". Det har blitt meir tilgjengeleg, i det at grensesnittet har blitt meir standard, og at det er enklare å finne ut av ting, men det er stadig "Gothic". Vanskegrada er kanskje litt i lågaste laget på "medium", men det går alltids an å spele på "hard" om ein vil ha ei tøffare utfordring.

 

So langt har eg kun to vesentlege ting å utsette på spelet:

1. Å laste inn eit lagra spel tek altfor lang tid.

2. Grafikkmotoren krever mykje av systemet, og der er spel med liknande grafikk som går mykje glattare.

 

...men på sjølve innhaldet er der lite å klage på (det kunne som sagt vore vanskelegare). Eg spelte det i går kveld, var berre tenkt å gi det eit par timar, men det vart fire. Akkurat som med dei tidlegare spela, er det vanskeleg å legge det frå seg når ein først er komt i gong. Og som dei tidlegare spela, verkar det berre betre og betre etter kvart som eg oppdagar nye ting. Det er for tidleg å seie om Gothic II er slått enno, men om det fortsetter slik, er Gothic III den nye favoritten min. :)

 

Kay

7080726[/snapback]

 

Med andre ord spillet har blitt mer Mainstream enn det var før iallefall.

Lenke til kommentar
Buen tar jeg da villdyr lett med, jeg. Er ikke noen master heller, er bare "archer", og "big game hunter". Kommer jo en del an på hvilken bue man bruker også.

7080629[/snapback]

Har du klart den "Shy Deer" - questen?

7080692[/snapback]

 

Jada. Du skal ta ut fem slike hjort. De heter "Shy Deer". Vanlige hjort heter bare "Deer", og disse "Shy Deer"-ene holder bare til rundt han jegeren (og deromkring).

 

EDIT: Skriver forresten under på det KayAU sier, spesielt det at det er utrolig vanskelig å slutte når man først har startet. :p

7080765[/snapback]

Men, du får KUN "raw meat" !?

 

Takker! :)

Lenke til kommentar
Undead,16/10-2006 : 14:26]Med andre ord spillet har blitt mer Mainstream enn det var før iallefall.

7080826[/snapback]

På ein måte kan ein kanskje seie det. Men eg føler at utviklarane har klart å gjere det meir tilgjengeleg utan å fordumme det, og at dei har klart å ta vare på den gode "Gothic"-kjensla frå forgjengarane. Eg forstår, og delte, bekymringa for at Piranha Bytes skulle øydeleggje det som var bra med dei tidlegare Gothic-spela for å nå eit større og dummare publikum, men so langt er der ikkje noko som tyder på det. :)

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...