Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På Gothic II var det anbefalt at man hadde minst 1,2 GHz, og 512 MB RAM, så jeg tror at Gothic III kommer til å kreve ganske mye.

6567472[/snapback]

 

Det dobbelte er vel egentlig ikke så mye ? :p

 

Er vel normalt med over 2ghz, mer en 1gb ram idag!

6567479[/snapback]

 

Tror det vil kreve mer enn det dobbelte; det er snakk om omgivelser som er 4 ganger så store som de på Gothic II, og en grafikk som overgår Half-life 2. ;)

Lenke til kommentar
Håper de legger til litt mer frihet i dette spillet. Det er kanskje mye ifra før, men ikke helt på Morrowind/Oblivion nivå.

6567401[/snapback]

Eg meiner å ha lest at det skal bli meir fridom enn dei tidlegare Gothic-spela. For min del håpar eg dei er litt forsiktige med dette. Altso, litt fridom er bra, men det kan bli for mykje av det gode òg. Om dei byrjer med level/loot scaling a la Oblivion, trur eg eg byrjer å grine. Det kan gjerne vere slik at ein kan gå overalt, og gjere masse forskjellig. Men det at ein skal kunne ta kva som helst slags oppdrag, eller overvinne alle monstera ein møter på, uavhengig av kor sterk karakteren er, er etter mi meining ingen fordel i det heile.

 

Men eg stolar på Piranha. Dei har ikkje skuffa so langt. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
Håper jeg får klart å kjøre spillet på maks.

 

Ja grafikken er fin den.

 

Håper de legger til litt mer frihet i dette spillet. Det er kanskje mye ifra før, men ikke helt på Morrowind/Oblivion nivå.

6567401[/snapback]

 

Det er flott at Gothic ikke er like fritt som Oblivion. Hvorfor? Fordi at Oblivion blir gørrkjedelig etter hvert, nettopp fordi alt bare er generert. De har laget så og så mange fiender som blir plassert tilfeldig på brettene. Hele brettet er også ganske så generert, og hele dritten ser likedan ut. Med en så stor frihet som Oblivion hadde, forsvinner den gode atmosfæren som Gothic 2 hadde. Jeg synes det er mye bedre at man må ta kritiske valg ut i spillet (slik som hvilket Guild å velge), som man ikke kan gå tilbake på, enn å gjøre det som i Oblivion, hvor man kan gjøre alt ved første gjennomspilling.

Lenke til kommentar
Synes ikke grafikken overgår Half Life 2, å langt ifra Oblivion. Så tviler neppe på det du.

6567817[/snapback]

pcgames_01.jpg

 

Dette er etter min mening flottere enn HL2. Å sammenligne med Oblivion blir heller ikke riktig, da omgivelsene er helt forskjellige. I Oblivion/Morrowind er det store slått, alver, etc. I Gothic-spillene er det en mørk stemning, ruiner, gruver, og sist, men ikke minst: The Valley of Mines. :)

Lenke til kommentar

Tja, Gothic III skal da få nok av borger og byer, det også. 2'ern hadde Èn (en flott en). 3'ern skal ha 20. Jeg håper virkelig at alle byene (eller minst mesteparten av dem) vil ha en like god personlighet som Khorinis hadde i 2'ern. Jeg håper virkelig ikke de blir like "hjernedøde" som i Oblivion. Det var deilig å ha et tjuvelaug under Khorinis, som det virkelig var vanskelig å finne. Har mange byer i 3'ern slike mørke hemmeligheter, vil dette alene gjøre spillet genialt.

 

I Oblivion var det aldri noe slik. Jeg husker veldig godt et spesielt artig oppdrag, da man skulle hjelpe han paranoide fyren. Jeg håpet virkelig at det ble sånn at man oppdaget en mørkere hemmelighet mens man letet etter "konspirasjonen som fulgte denne personen", men selvsagt skjedde det ingen ting, akkurat som i Oblivion generelt. Oblivion var "godt vs. ondt", Gothic 2 var så uendelig mye mer.

Lenke til kommentar
Synes ikke grafikken overgår Half Life 2, å langt ifra Oblivion. Så tviler neppe på det du.

6567817[/snapback]

Dette er etter min mening flottere enn HL2. Å sammenligne med Oblivion blir heller ikke riktig, da omgivelsene er helt forskjellige. I Oblivion/Morrowind er det store slått, alver, etc. I Gothic-spillene er det en mørk stemning, ruiner, gruver, og sist, men ikke minst: The Valley of Mines. :)

6568787[/snapback]

 

Det er ikke rett å sammenligne med Oblivion, men ok å sammenligne med HL2, det er litt teit da. Grafikken er jo ikke breath taking eller revlusjonerende. Synes aldri Gothic serien har vært en grafikk pærle.

 

Om man kan se så langt som man gjør på oblivion i dette spillet, skal jeg sitti på jobb iført kjole en hel dag.

Lenke til kommentar

Man ser vel praktisk talt over hele øya i Gothic 2, så lenge man er på et høyt nok sted. Man ser kort og godt så langt øynene ser, og enda litt til. Det gjør man ikke i Oblivion. Selvsagt er grafikken i Gothic-spillene mye mer simpel, men om jeg ser på saken med subjektive øyne, så kan jeg uten tvil si at jeg mye bedre liker grafikken i Gothic-spillene. Den er mye mer sjarmerende.

Lenke til kommentar
Man ser vel praktisk talt over hele øya i Gothic 2, så lenge man er på et høyt nok sted. Man ser kort og godt så langt øynene ser, og enda litt til. Det gjør man ikke i Oblivion. Selvsagt er grafikken i Gothic-spillene mye mer simpel, men om jeg ser på saken med subjektive øyne, så kan jeg uten tvil si at jeg mye bedre liker grafikken i Gothic-spillene. Den er mye mer sjarmerende.

6571526[/snapback]

 

Det er jo di mening, om du liker sånn grafikk.

 

Men Elder Scrolls serien legger mye mer sjel i spillet, mange fler detaljer. Bare tenker på World of warcraft, spillet er dritt. Men de har gjort en god jobb med mye detaljer i spillet. Samme med Elder scrolls serien, du finner bøker du kan sette deg ned å lese. Du finner jo nermest alt du kan tenke deg.

 

Kjører oblivion på nermest fullt, ser lengre en fy og faan.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Jeg vil nå heller ha en dyp historie enn masse meningsløse bøker å lese, jeg da. Gothic har ikke masse meningsløse bøker, men Oblivion har ingen dyp historie. Den er faktisk veldig overfladisk. Ondskapen kommer for å ta over verden, og for at den skal slås tilbake, må du som helten vandre inn i dusinvis av helvetesportaler og drepe fiendene en etter en. Slik er det jo i Gothic også (og i alle andre spill), men det er ikke like straight-forward der. Man møter blant annet på karakterer som viser seg å være noen helt andre enn de utgir seg for.

 

I Gothic har vi mye mer intriger. God og ond er ikke nødvendigvis hva de ser ut til. Jeg kan ikke si at jeg likte byvakten i Khorinis særlig godt. Pompøse jævler som ikke vil hjelpe noen andre enn seg selv. Selv om at leiesoldatene hadde sine idioter, tror jeg nok likevel at jeg er mer partisk med dem generelt sett.

I Oblivion er stort sett alle karakterene ganske platte og kjedelige. Det er sjelden noe interessant å få ut av dem, selv ikke oppdragskarakterene! I Gothic er nesten alle folka personalisert. Det finnes f.eks. få leiesoldater som har det samme å si som resten.

 

I Gothic 3 blir det jo enda mer intriger enn i 2'ern. Der kan man ta parti med menneskehetens fiende!

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...