Gå til innhold

Gothic III release-dato endelig fastslått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I need help!

 

Maskinen min skal være god nok i massevis får dette spillet.

Jeg kjører det på medium grafikk å etter noen minnutters spilling stopper det helt opp å jeg må ta strømmen fra pcn får at noe skal skje...

 

Dette gjør meg sinna!

7067644[/snapback]

 

Når du slår av PC'en, slå den på igjen umiddelbart. Så går du inn i BIOS og sjekker temperaturen på de forskjellige komponentene. Kan hende at PC'en din overanstrenger seg litt når du spiller det. Spesielt om du har klokket prosessoren.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å slå av lensflare-effekten?  Jeg irriterer meg grenseløst over denne heslige effekten som kommer uansett hvor jeg befinner meg - inne eller ute.  Styggt som helvette er det også...

7069616[/snapback]

 

 

Mm. Prøver å finne ut av det jeg og. Hater at alt blir så unaturlig lyst. :ph34r:

Lenke til kommentar

Vel, nå har spillet kræsja for første gang. Må bare uttrykke litt sine: Faens helvetes forbanna villsvin! :realmad:

 

Her tar jeg meg en rolig tur i skogen, så kommer det 3-4 villsvin og gjengvoldtar meg. Først etterpå finner jeg ut at det er århundrede siden jeg sist lagret, og jeg må gjøre en hel del ting på nytt. :(

 

Dessuten irriterer denne hakkingen meg mer og mer. :cry:

Lenke til kommentar

Er kommet meg til level 11 nå :) Er egentilg veldig fornøyd med spillet, bortsett fra at det krever mer en det burde...

 

btw: fikk er syk bug istad, plutselig begynnte det bare og veksle mellom natt/dag/regn i løpet av sekunder så var jeg plutselig hoppa fra day 4 til 212.... :innocent: prøvde og loade mange tidligere saves men jeg kunne ikke spille lenge før det satte igang igjenn.. Så tok jeg en reboot og så funka det fint igjenn... dual core bug?

Lenke til kommentar
btw: fikk er syk bug istad, plutselig begynnte det bare og veksle mellom natt/dag/regn i løpet av sekunder så var jeg plutselig hoppa fra day 4 til 212....  :innocent:  prøvde og loade mange tidligere saves men jeg kunne ikke spille lenge før det satte igang igjenn.. Så tok jeg en reboot og så funka det fint igjenn... dual core bug?

7070146[/snapback]

Opplevde det samme før jeg hadde installert oppdateringen, men siden da har det ikke skjedd igjen.

 

Edit: Har dobbelkjerneprosessor.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Må nok henge meg på bølgen av oppgitte Gothic-fans som ikke takler den evinnelige hakkingen selv med alt på lavt... Eneste som kunne vært bedre med systemet mitt, er litt mer minne...hmmm

7070265[/snapback]

 

Det jeg merket var ikke "generell" hakking, men heller en slags load når man beveger seg mye ute. Pluselig stopper spillet opp litt. Men har bare spilt i 10 min da... klarer ikke få meg til å begynne uten AA :S

Lenke til kommentar

Bare jeg som takler hakkinga og lav FPS? :p Jaja, jeg er kanskje blitt vant til det, spilte jo WoW med konstant 9-14 FPS og hakking i et halvt år på min forrige data (og nei, jeg overdriver ikke).

 

Men uansett, jeg opplever bare en kort pause nå og da, og det er sikkert fordi nye områder lastes inn. Ellers så går det ganske glatt. Hakket ganske mye hos meg før, men skru ned diverse options og hvis du har GeForce-kort; sett innstillingen til "Full ytelse" i kontrollpanelet.

 

På en annen side har spillet begynt å slå seg av, pga. noe med minnet. Ganske irriterende.

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHA! Hadde jeg ikke taklet hakkingen, hadde jeg ikke startet opp spillet i det hele tatt. Spillet mitt går flere ganger helt i stå - men så er det Gothic, og jeg klarer ikke å stoppe.

 

Bevis: I går satt jeg og spilte utover kvelden. Så kom plutselig fattern hjem - fra nattskift på jobben. Han er ferdig fra nattskiftet kl. 07.00 på morgenen. "WTF? Er klokka så mange?!". :p

 

Tiden går sannelig raskt når man havner i transe. :D

Lenke til kommentar

De som opplever slow-downs av og til burde sjekke minneforbruket. Her hos meg har jeg vært oppe i 2.4 GB RAM bruk under Gothic 3 spilling. Da med 5-600 MB bruk i idle på desktopen. Mulig slike slow-downs er pga. at swap-filen tas i bruk. Men den lave ytelsen generelt sett virker jo helt over styr. Klarer fint å spille, men håper virkelig at en patch får fikset litt på dette, siden kravstorheten til spillet er helt urimelig.

Lenke til kommentar
De som opplever slow-downs av og til burde sjekke minneforbruket.

Jeg fikk min første CTD nå. Tilbake på desktopen hadde jeg en liten melding om at det var fint lite minne igjen... 2Gb RAM og ser ut som om jeg må slå på page-fil igjen. Aldri hatt problemer med å kjøre uten tidligere.

Lenke til kommentar
De som opplever slow-downs av og til burde sjekke minneforbruket.

Jeg fikk min første CTD nå. Tilbake på desktopen hadde jeg en liten melding om at det var fint lite minne igjen... 2Gb RAM og ser ut som om jeg må slå på page-fil igjen. Aldri hatt problemer med å kjøre uten tidligere.

7070707[/snapback]

 

Hva er saken med den page-fila egentlig? For å gjøre dette kort, hva må det gjøres for å "fikse" disse slow-downsa?

Lenke til kommentar

Har du deaktivert swap-fila du også Hr. Jenssen? En enkel måte å sjekke maks minneforbruk på er å åpne task manager, gå til performance fanen, og se på "Peak" under "Commit Charge (K)".'

 

Edit: "Dritt" som kjører i bakgrunnen er små applikasjoner som gjør PC-en til mer enn en surfe- og spillemaskin. Alt som kjører i bakgrunnen er ikke unødvendig, og alt jeg kjører i bakgrunnen vil jeg gjerne slippe å slå av hver gang jeg vil spille et spill :)

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
Hva er saken med den page-fila egentlig? For å gjøre dette kort, hva må det gjøres for å "fikse" disse slow-downsa?

7070749[/snapback]

Swap-fila brukes når man ikke har mer fysisk RAM igjen (kan brukes selv om det er mer RAM igjen, men det er ikke interessant her). Måten å fikse det på er å kjøpe mer RAM. Skal skaffe meg 4 GiB snart selv, er bare ikke helt sikker på om jeg skal oppgradere hele PCen eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...