Gå til innhold

G80 og R600, hva vet vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Jeg skjønner ikke hvorfor ATI i det hele tatt skulle ha et master-kort system. De må jo ha tapt litt markedsandel på dette versus nVidias litt mer vennlige løsning?

6632937[/snapback]

For å sette det litt på spissen så kan Crossfire betegnes som en nødløsing fra ATi.

Crossfire (på high-end) bruker et helt standard grafikkort som slave, og sender DVI-signalet til en spesiell brikke på master-kortet som setter sammen bildet, og sender det ut på skjermen. Compositt Engine tror jeg ATi kaller det. Det er vel også denne brikken de nå integrerer i GPU. så er det driveren til ATi som bestemmer hvilke deler av skjermen som skal taes av hilket kort.

Endret av [GDI]Raptor
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mulig at Crossfire kom i en litt tidlig løsning på markedet. Men jeg synes fortsatt crossfire sin fleksibilitet på at man ikke må ha like kort er en styrke. Og med R600 blir dette ennå bedre, som GDI viser.

Endret av Theo343
Skrevet

Korrigér meg hvis jeg tar feil, men hvis man har to forskjellige ATI-kort i CF, blir ikke da det raskeste/beste kortet "nedgradert" til det tregeste for å kjøre dem likt? Eller blander jeg dette med SLI? Støtter ikke sistnevnte to ulike kort nå (oppdatert brikkesettet)?

Skrevet
Korrigér meg hvis jeg tar feil, men hvis man har to forskjellige ATI-kort i CF, blir ikke da det raskeste/beste kortet "nedgradert" til det tregeste for å kjøre dem likt? Eller blander jeg dette med SLI? Støtter ikke sistnevnte to ulike kort nå (oppdatert brikkesettet)?

6677958[/snapback]

jo nå så men dette blir forandret i fremtiden.

Skrevet
nå er det viss snakk om at man bar setter et identisk kort inn.

6678014[/snapback]

Kortene trenger nødvendigvis ikke å være identiske, bare dem er fra samme serie. Man slipper dog å anskaffe et spesielt master/crossfire kort.

Skrevet
R600 får 1 giga GPU man, både stor å litt jævlig rask. Klarer det den magiske 1ghz grensen så er det en revelusjon :p

6680945[/snapback]

dette forutsetter vel at cpu lages på 65 nm ?

Skrevet
Vil g80 og r600 bare være dx10 kort?

6679452[/snapback]

Bare så det ikke er noe tvil om det....

G80 og R600 kommer til å kjøre DirectX 9 spill raskere enn noe kort på markedet i dag!!

Det er ikke sånn at kortene bare fungerer med DirectX 10

Skrevet (endret)

Derfor venter jeg med glede og spenning på de første produktene under 3000,- under G80 og R600 for å se om de har like god eller bedre DX9 ytelse enn dagens kort. Holder for meg om de har like god ytelse i midtsjiktet+.

Endret av Theo343
Skrevet
MistaPi:

Vet man kan bruke samme generasjon, men blir det raskeste degradert som nevnt?

6678267[/snapback]

Samme generasjon og samme serie, og ja den raskeste kortet må nok ble degradert ned til det svakeste.

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Vil Nvidia kunne kjøre HDR og AA samtidig med disse nye kortene?

For hvis ikke er det ATI for meg :)

Edit: Og hvilket er best av de?

Endret av pumpehagle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...