Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke liker kaffe i seg selv euroshopper, kan du kjøpe Nescafè Mixpack og prøve deg frem til litt forskjellige varianter av kaffe. Perfekt startpakke for å finne den du liker.

 

Kaffe er som vin:

Den perfekte finnes. Det gjelder bare å finne den.

7383322[/snapback]

Det har du rett i. For dere som ikke liker svart kaffe er jo det masse smaker å anskaffe :)

Slik starta jeg min kaffe drikking. Cafe latte, moca, iskaffe

Så ble jeg iritert på sukkre i kaffen, og begynte å drikke uten og det og fant ut at svart kaffe er best :thumbup:

Lenke til kommentar
Til alle som tror kaffe er vidundermiddelet for å bli frisk og opplagt, ta dere heller et glass cola.

 

Kaffe er ikke akkurat det sunneset kroppen for. Særlig når du bøtter i deg sånn som mange her. Hold dere heller unna kaffen.

7391427[/snapback]

 

Akkurat som cola er noe bedre... full av sokker eller aspartam... fytterakkern!

Lenke til kommentar
Akkurat som cola er noe bedre... full av sokker eller aspartam... fytterakkern!

7391467[/snapback]

Nei, sier ikke det. Bare at kaffe er veldig avhengihets dannende. Iallefall for meg. Jeg må ha kaffe når jeg er på jobb. Jeg mener at jeg MÅ.

 

Så drikk forkusjuice eller no da, samma for meg.

Lenke til kommentar

Jeg var CocaHoliker for en stund tilbake, og fant et herlig substitutt, som attpåtil fikk magen til å fungere skikkelig om morgenen... Aldri en do-tur uten en bøtte med kaffe først. Poenget er at jeg gikk over til kaffe, og gikk ned 5 kilo...

 

Sukker er på en måte svært vanedannende, i likhet med cola, kaffe, alkohol og heroin... (kanskje ikke i like stor grad, da)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke liker kaffe i seg selv euroshopper, kan du kjøpe Nescafè Mixpack og prøve deg frem til litt forskjellige varianter av kaffe. Perfekt startpakke for å finne den du liker.

7383322[/snapback]

Skal du skremme vekk folk?

 

De pakkene der er noe av det verste mølet som fins.

Ikke bare smaker de vondt, men det er ikke forskjell på smaken.

 

Skal du begynne å drikke kaffe, så drikker du vanlig med melk og sukker.

Lenke til kommentar

denne fantastiske maskinen har kokt meg kaffe de siste to årene på kjøkkenet.

http://www.blackcat.jura.com/no/ccno/produ...ine/f90_alu.htm

 

en kaffekopp med nymalt kaffe med bare ett tastetrykk var alltid drømmen. Den er sabla treig om man får gjester som også vil ha kaffe, eneste irriterende med den. har en funksjon som tapper opp to kaffekopper samtidig, men opplever ofte at den ene koppen blir svakere enn den andre.

Lenke til kommentar

Hva betalte du for vidunderet?

 

Ser du kan koble den til Internet! Er det mulig å programmere maskina til å trakte en kopp på bestemte tidspunkt? Det ville vært fantastisk å kunne be trakteren sette på en kopp om ti minutter når jeg drar fra skolen, så har jeg en kopp rykende fersk kaffe når jeg kommer hjem :D

Lenke til kommentar

Ble betalt 9000kr for to år siden, ikke tvil om at det var verdt det. Den bråker en god del når den maler kaffebønnene, det må man nesten regne med.

olsen; har faktiskt ikke koblet den opp mot internett enda, regner med det handler om kaffe oppskrifter som inneholder melk etc.

maskinen skrur seg på gitt tid, da tar det bare noen sekunder å koke opp en kopp. :)

Lenke til kommentar

Ah. kaffe. Lukten må være noe av det beste.

Kjøpte meg nylig moccamaster og et par Evergood filtermalt til hybelen. Koster litt, men verdt det; spessielt med tanke på alt dridtet jeg ville hellet i meg i stedet.

 

Vil helst ha kaffe til enenhver måltid utenom middagen. Alt av kaffemat (derav ordet), smaker også ustyrtelig mye bedre men Evergull i munn ;)

Prøve og ikke gjøre meg avhengig med noe godt til kaffen, litt for usunt (melkesjokolade må være favoritten).

 

Noen som harn en artikkel som dokumenterer de sunne og usunne sidene med kaffe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...