Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morn alle sammen..

 

Kan vi ikke få til en poll?! Hva skal vi så ha poll om? Forslag:

Antall kopper kaffe du drikker gjen. per dag

- 0-1

- 1-2

- 2-3

- 3-4

- +5

Hvordan lager du din kaffe?

- Filterkaffe

- Presskanne

- Nespresso-kapsler

- Kokekaffe

- Instantkaffe

- Lager ikke (kjøper eller får på jobben)

- Drikker ikke kaffe

 

Hva har du i din kaffe?

- Hvit sukker

- Brun sukker

- Melk/Fløte

- Melk/Fløte og hvit/brun sukker

- Suketter/Sweet'n'Lo

- Drikker den svart

- Annet

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Mulig å lage her i tråden men det er kun moderator som kan opprette så man sender inn et forslag pr. PM. En poll pr. tråd. Derfor må vi komme med forslag og sende inn forslag :)

 

Tenkte kanskje en poll om hvordan man foretrekker kaffen: cappucino, lattè, americano osv. men tror noen andre skal komme med et komplett forslag der siden jeg mangler evnen til å ramse opp de mest drukket alternativene uten videre :(

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Løvbergs Lilla er en såkalt "Skånerost", og er brent for svenske ganer. Den er i grunn mer brent enn "french roast".

 

Jeg er glad i supersterk og mørkbrent kaffe, men synes den lilla er litt vel sterk...

8247962[/snapback]

Løfberg har flere typer, "Skånerostad" er jeg enig er litt i sterkeste laget, bitter og tørr. Men både "Lyx" og den "vanlige" varianten har mer smak som vi er vant til. De selger litt til restauranter/barer etc i Norge, og det er gjerne "Lyx" som går mest. De har også en variant som er "tilpasset" oss nordmenn, men jeg har ikke sett den solgt i noen butikker, så det er vel en type som må bestilles av importøren. (Forøvrig en veldig hyggelig kar som holder til i Sandefjord)

 

Jeg bruker gjerne Ali Mørkbrent til vanlig, men det går gjerne i frysetørret siden jeg sjelden liker kaffe som ikke er helt nytraktet. First Price kaffen er helt iorden, brukte tidligere Nescafé Mørk, men siden den koster 46,- for 100 gram, og First Price koster 19,90 for 200 gram så var valget enkelt. Bruker til gjengjeld ca dobbelt så mye av First Price kaffen pr kopp, men det tok i lange tiden å regne ut at jeg sparer vesentlige kroner på First Price vs Nescafé, og spesielt siden jeg bruker 3 glass i uken. Ja, jeg er rimelig svart innvendig, sånn går det når man er avhengig av koffein :ermm:

Lenke til kommentar
Nå skal jeg bøtte i meg 1 liter kaffe.

 

Har en på jobb som drikker 2 kanner mens han er på jobb, fy faan at han ikke blir syk i magen.

6546034[/snapback]

 

 

Vi er 3 karer her, og vi drikker kaffe som dagen er lang.

Blir vel ca 2 kanner hver tenker jeg.

 

 

Forresten: Jeg har blitt litt glad i sjokoladekaffe, godt med noe søtt og :)

Lenke til kommentar

I morres var jeg fri for min vante Ali Mørkbrent... Det var krise! Hvordan kunne jeg glemme å handle kaffe i går?!

 

Løsningen var å sprette en pose Friele Frokostkaffe som jeg fikk i julegave... og fytti faen den var jævlig! Den var faktisk værre enn jeg hadde forventet! Jeg drakk alt, men det var av ren avhengighet :D

 

Det er lenge siden jeg har drukket norskbrent kaffe, og det blir garantert lenge til neste gang!

Lenke til kommentar

Löfsberg Lila - Jubileumsblanding

 

Lett mørkbrent med en fruktig aroma som gir en rund sødme, mild syrlighet og en lang ettersmak

 

jubileum.jpg

 

Pris: 29 SEK (500g)

Tilgjenglighet: Lav i Norge

Økologisk: Nei

 

LUKT

Kaffen lukter mildt brent og har en behagelig og mild duft. Ingen indikasjon på at kaffen er av den sterkeste sorten.

 

SMAK

En veldig rund smak, mye svakere enn forventet. Veldig søt og lite syrlighet. Mangler omtalt ettersmak. Jeg opplevde ikke noe spesiell ettersmak. Syntes kaffen er såpass mild at det smaker kanskje mer vann enn kaffe.

KONKLUSJON

En fin kakekaffe eller ettermiddagskaffe. Dette er nok ikke en kaffe jeg hadde drukket hvis man trenger en liten oppkvikker eller en kaffestart på dagen. Veldig fin kaffe for "nybegynnere". Den milde smaken og lav syrlighet gjør også denne kaffen utmerket til de mer litt sår mage.

 

6/10

 

 

Denne testen ble utført på en MoccaMaster og bryget på riktig temperatur med riktig mengde kaffe. Både subjektiv og objektiv mening ytres.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Har en espresso maskin på timer som er god og varm når jeg våkner. Da blir det en dobbel kaffe mocca på vei til jobb. Nede i butikken går det mye i evergood, men etter at jeg fikk espressomaskina hjem, har jeg nesten ikke drukket traktekaffe. På kvelden blir det latte, mocca og cappucino.

 

Oppsettet er: Isomac Zaffiro espressomaskin.

Granmaccino kvern.

 

 

Kaffen som er oppi kverna nå er en solberg hansen halfnhalf.

 

Espresso :w00t:

Lenke til kommentar

Sprit på morningen? Midt i uken? Ikke her på sørlandet vertfall...

 

Har forresten klart å roe meg mye med kaffedrikkingen. Tidligere drakk jeg jo godt over en liter kaffe for dagen. Nå bare 3 - 5 kopper...

 

Det prosjektet får vertfall skylden for at jeg er stiv i nakken, og vondt i øyet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...