Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har utviklet et varmt kjærlighetsforhold til Nescafè Gull instant kaffe. På mandager blir det fort en halvliter til frokost, etterfulgt av et par liter vann for å opprettholde væskebalansen.

Lenke til kommentar
Tilbud på Friele hos ICA nær, i hvert fall i Bergen. Var nede og hamstra meg 10 poser á 250g til 12 kroner stykket, og sparte med det 70. Ikke verst.

7979412[/snapback]

 

Huff... friele er for dyrt for å være så dårlig. Gi meg Ali! Da betaler man ikke for å få sjefen som "borgermester" i regnstaden...

 

Ali mørkbrent is my choice of poison!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Kanskje er jeg for lite kresen når det kommer til valg av kaffemerke, men så lenge kaffen er traktet på rett måte, går det som regel fint.

 

Jeg snakker da selvfølgelig om Moccamaster som selve trakteren, samt rett forhold skjeer kaffepulver/desiliter vann.

 

For mye kaffe/for lite vann = For sterk

For mye vann/for lite kaffe = Utvannet :sick:

 

Når varmen på det utvannede kaffevannet samtidig holder en temperatur som godt kunne vært over 80°C (tungeskoldetemperatur :p) gjør det ikke akuratt saken bedre.

 

Menmen, dette er jo hvordan jeg "ser saken" da.. :roll:

Lenke til kommentar

"Let's Eat Deli" her i Ålesund har ganske god latte og espresso. Pleier å spasere bort dit i lunsjpausen for en liten boost for å komme meg gjennom resten av dagen. Smakte på nestles iskaffe her om dagen også, latte og macchiato var de to jeg prøvde. Vet nå ikke om det er å regne som kaffe, men begge hadde rundt 46% kaffe i seg ifølge vare-deklarasjonen. Latte'n var som man ville forventet, macchiatoen var so-so.

Lenke til kommentar

Her gikk det jaggu mye i pulverkaffe og traktekaffe gitt. Ingen som tar seg bryet med å kverne bønnene selv og putte dem på en presskanne? Personlig syns jeg det er slik man får den beste kaffen.

 

Når det gjelder kaffetyper anbefaler jeg alle å se etter COE-merket på bønnene. COE står for Cup of Excellence og tildeles kun de beste kaffedyrkerene/bønnene som i tillegg til god kvalitet sørger for rettferdig behandling av sine ansatte (bonden, distributøren, etc).

 

Rettferdig handel for alle penga!

Lenke til kommentar
Må for all del ikke glemme kafferens i ny og ne! Første gang jeg tok rens på min Moccamaster, ble vannet helt gult med flytende klumper  :omg:

8136695[/snapback]

Det er jo bare sykt :scared:

Mulig jeg burde kjøre en rens jeg også da etter hvert :S

Har ikke kjørt noen rens siden... noen gang!

 

Men i dag får jeg mest sannsynlig presskannen direkte til jobb, så da blir det testing av COOPs nye presskannekaffesak, med ett så lukseriøst navn som Café Luxury

Endret av Scix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...