Gå til innhold

Tråden for aktive kaffedrikkere!


Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en  

1 099 stemmer

  1. 1. Når jeg er på kafé, bestiller jeg oftest en

    • "Espresso"
      123
    • Cappuccino
      137
    • Café au lait
      18
    • Café Latte
      120
    • Café creme
      4
    • Americano
      110
    • Caffé Macchiato
      17
    • Caffé mocha
      105
    • Caffé Ristoretto
      2
    • Caffé Corretto
      3
    • Ordinær filterkaffe
      346
    • Presskanne
      71
    • Annet (gjerne spesifiser type i tråden)
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk endelig testet Café Luxus! Helt grei kaffe! Testet da presskanne versjonen, og kan gå god for den.

 

Da jeg traktet den brukte jeg 1 del kaffe og 5 deler vann. dvs. ca .75L Vet ikke helt nøyaktig hvor mye kaffe det er snakk om, siden jeg bare helte det opp i kannen.

 

Det trekte ca. 5 min før jeg tok første koppen. Denne var litt sterk, men en helt grei kaffesmak, og med litt fint gulbrunt skum. Rakk ikke tømme alt over på kanne for jeg måtte springe og fikse ne PC. Da jeg kom tilbake smakte kaffen helt greit, men med en gang jeg fikk den på tungen smakte den litt surt. Men ikke mer en att det er drikkendes.

 

Vil absolutt anbefalle denne kaffen til presskanne. Ikke ble det så mye "matt sand" i den heller...

 

 

Hva med en liten 1 -10 karakter og litt pluss og minus? =)

8193553[/snapback]

Edit:

Karakter: 8+

Fordi:

Ikke sur smak før brukeren har gjort noe rart, men heller ikke da er det så sur kaffe at den er vond. Ikke for søt, ikke for bitter. En helt grei "midt på dagen" kaffe". Enkel å tilberede, selv i vanskelige miljø (IT Drift Avdeling på KVS Lyngdal)

Endret av Scix
Lenke til kommentar
Cola har åpnet en kaffebar på Majorstua i Oslo, og de presterer også å servere kaffe fra patroner. Patroner er helt i orden til hjemmebruk, men jeg betaler _ikke_ for denslags (igjen) når jeg går ut og skal ha meg en kopp.

8216853[/snapback]

Patroner som Nespresso lager? De er jo ikke så verst da...

 

Det er verre når man får pulverkaffe eller kaffeekstrakt blandet med varmtvann... og i tillegg må betale 20 kroner for en kopp.

Lenke til kommentar

Når jeg går på kaffebar, vil jeg ha skikkelig kaffe, ikke patroner. Patroner fungerer greit til hjemmebruk når man bor alene, men er man flere syns jeg man godt kan ta seg bryet å presse ei skikkelig kanne. Og på kaffebar skal espressoen klemmes gjennom på 18-23 sekunder. Da blir jeg svært fornøyd :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
(...)

Det er verre når man får pulverkaffe eller kaffeekstrakt blandet med varmtvann...

(...)

8217308[/snapback]

Kunne ikke sagt meg mer enig!

Lenke til kommentar

Hva er vel bedre enn å våkne kl 0800 en søndags morgen, trakte en halv liter kaffe og lytte til Dj Friendly på P3... Det kaller jeg kos.

 

Det skal sies at jeg ikke har våknet frivillig. Jeg har en liten knott som helst vil opp så tidlig som mulig... helst kl 0600... kaffen har reddet mange mårninger :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...