bjokys Skrevet 23. juli 2006 Skrevet 23. juli 2006 hehe artikkelen du henviser til handler om hvor feilfri PS3 vil være, ikke motsatt selv om tittelen antyder det. Nei, den handler ikke om noen av delene, den handler om at med en såpass ny og komplisert arktiektur som Cell, kommer de til å få dårlige yields. Jeg tviler det er noen på bruker her som har såpass teknisk forståelse på dette. Jeg har lest om hva det betydde etter å ha søkt i over en time men det er ikke noe negativt. O rly? Det er ikke nødvendigvis noe negativt rent kvalitetsmessig, men det kommer til å påvirke prisen. Dessuten så har Sony bestandig hatt Playstation feilfri. Microsoft er den første med en konsoll som bugger så sinnsykt. Dette kan enkelt og greit beskrives med ett enkelt ord; pisspreik. Har selv hatt både en PSX og en PS2 til retur. Men det er vel ikke så rart siden interfacen på Xbox360 er jo stort sett som ett operativsystem. 6541729[/snapback] Det er sant at interfacet til konsollene blir mer avanserte, og dette er den nye trenden når det gjelder alt av konsoller.
Cutthroat Bill Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 (endret) Orker ikke å lese igjennom tråden akkurat for å sjekke om detter blitt nevnt tidligere. Men ble det ikke nevnt for en tid tilbake (på Gamer.no?) at det skulle komme en ny versjon av Xbox til jul? Ny prosessor eller noe slikt. I så fall så har/vil Microsoft eliminere problemer som den tidligere Xbox 360 hadde. Endret 24. juli 2006 av Cutthroat Bill
_norse_ Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Jeg blir rett og slett oppgitt over de som sier Playstation 1 og 2 var feilfrie. Lever de ikke i samme virklighet som oss andre? Er de hjernevasket av Sony? Kan noen oppklare dette mysteriet for meg? INGEN konsoll er feilfri. Det vil alltid være noen problemer. Hvor mye det er varierer så klart. X360 har nok kanskje hatt i overkant mye problemer, men ikke noe katastrofalt mye. Og mye av skylden for det må nok tilskrives det at det er et avansert design med mange komponenter som utvikler mye varme og feilmarginene blir mye mindre. Det samme er tilfelle for PS3. Det er et fåtall av de jeg vet om som har hatt problemer med X360. Men igjen så er det slik at de som har problemer er de som skriker høyest. Det samme så vi ved PS1 og PS2. Støyen ble nok kanskje ikke så høylydt siden forumaktiviteten var en del lavere ved PS2 lanseringen og fraværende ved PS1 lanseringen.
bjokys Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Jeg blir rett og slett oppgitt over de som sier Playstation 1 og 2 var feilfrie. Lever de ikke i samme virklighet som oss andre? Er de hjernevasket av Sony? Kan noen oppklare dette mysteriet for meg? INGEN konsoll er feilfri. Det vil alltid være noen problemer. Hvor mye det er varierer så klart. X360 har nok kanskje hatt i overkant mye problemer, men ikke noe katastrofalt mye. Og mye av skylden for det må nok tilskrives det at det er et avansert design med mange komponenter som utvikler mye varme og feilmarginene blir mye mindre. Det samme er tilfelle for PS3. Det er et fåtall av de jeg vet om som har hatt problemer med X360. Men igjen så er det slik at de som har problemer er de som skriker høyest. Det samme så vi ved PS1 og PS2. Støyen ble nok kanskje ikke så høylydt siden forumaktiviteten var en del lavere ved PS2 lanseringen og fraværende ved PS1 lanseringen. 6546047[/snapback] Veldig mange gode poenger her I tillegg har vel PS3 innebygget strømforsynng, som igjen vil føre til mer varme. Men jeg regner med, og håper, at Sony har en plan for dette. Noen som vet sånn cirka TDP'en for Cell-versjonen som prukes i PS3 (altså den med 7 SPE)?
WangenPs3 Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Hadde aldri problemer med min Ps1 og Ps2. Ps1 min leser og spiller av spill like bra idag som det den gjorde når jeg kjøpte den. Samme gjør min Ps2....Men nå kjører jeg model k fordi den var mer brukervennlig. Hørte sjelden noe irritasjon og problemer som oppsto med Ps2 og Ps1 som jeg har hørt angående Xbox360. Men det får bare være......
Scortech Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Nå må dere kutte ut..Dette er en 360 tråd ikke flatstasjon...eh mener playstation..Det er playstation tråder her også..gå inn der å diskuter playstation..
Scortech Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 (endret) Fikk 360 min idag..koblet den sammen..koblet på hd ledning..og stilte inn oppløsning til HD 1080i.kjørt i gang PGR3...eh..skjønner ingenting jeg...Skulle ikke 360 ha AA?? jeg kan se tydlige hakkete linjer på f.eks bilene og diverse andre ting..Er det noe jeg har gjort gale eller glemt å gjøre? Endret 27. juli 2006 av Scortech
Mala Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 PGR3 er eit spill som blei utviklet på dev.kits som var litt sån halv 8. Spillet lider litt av mangelen på AA,dette har også blitt diskutert noen ganger på forumet. Er det slik på alle spillene dine?
Scortech Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 (endret) Er det slik på alle spillene dine? Jeg har nettopp fått 360 og jeg kjøpte PGR3 som mitt første spill til 360..Med andre ord, Jeg har kun PGR3 til 360:-( .Må si jeg er mektig skuffet over kvaliteten på PGR3:-( Endret 27. juli 2006 av Scortech
Mala Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hmm eg har ikkje HDTV,men meiner no at PGR3 såg greitt ut på min PC-monitor. Men som sagt,du er ikkje den første som klager på det spillet. HAr du teste andre demoer og slikt da? (noen mangler også AA optimalisering) Vi kan ihvertfall se fram til Forza da, 4xAA i 60 FPS
arnegn Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Er det slik på alle spillene dine? Jeg har nettopp fått 360 og jeg kjøpte PGR3 som mitt første spill til 360..Med andre ord, Jeg har kun PGR3 til 360:-( .Må si jeg er mektig skuffet over kvaliteten på PGR3:-( 6567199[/snapback] Har du satt bryteren på hd-kabelen til tv'en din i riktig posisjon (dvs hd)? Du kan også prøve å bruk 720p hvis du har plasma/lcd tv, jeg synes det blir bedre enn 1080i. Jeg ser hakkete linjer hvis jeg leter etter de på pgr3, men ikke så mye at jeg reagerer på det - så jeg hadde sjekket innstillingene dine én gang til hvis jeg var deg
Scortech Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Har du satt bryteren på hd-kabelen til tv'en din i riktig posisjon (dvs hd)? Du kan også prøve å bruk 720p hvis du har plasma/lcd tv, jeg synes det blir bedre enn 1080i.Jeg ser hakkete linjer hvis jeg leter etter de på pgr3, men ikke så mye at jeg reagerer på det - så jeg hadde sjekket innstillingene dine én gang til hvis jeg var deg Jeg har sjekket oppsettet..Har prøvd først med og sette HD kabel til TV..da jeg gikk inn i system på konsollen så stod det at hd var disabled...greit nok..slo av konsollen og byttet til HD...gikk inn igjen i systemet på konsollen og da kunne jeg bytte til HD..kjørte igang 720p..og startet spillet GPR3 og kan se godt at det er hakkete linjer i rundt bilene... Hvis jeg tar f.eks et stillbildet så er det absolutt ingen hakkete kanter rundt bilene...
Dr.Peedee Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Har du satt bryteren på hd-kabelen til tv'en din i riktig posisjon (dvs hd)? Du kan også prøve å bruk 720p hvis du har plasma/lcd tv, jeg synes det blir bedre enn 1080i.Jeg ser hakkete linjer hvis jeg leter etter de på pgr3, men ikke så mye at jeg reagerer på det - så jeg hadde sjekket innstillingene dine én gang til hvis jeg var deg Jeg har sjekket oppsettet..Har prøvd først med og sette HD kabel til TV..da jeg gikk inn i system på konsollen så stod det at hd var disabled...greit nok..slo av konsollen og byttet til HD...gikk inn igjen i systemet på konsollen og da kunne jeg bytte til HD..kjørte igang 720p..og startet spillet GPR3 og kan se godt at det er hakkete linjer i rundt bilene... Hvis jeg tar f.eks et stillbildet så er det absolutt ingen hakkete kanter rundt bilene... 6567357[/snapback] PGR3 er sånn. Det ble utviklet såpass tidlig og var ute til lansering av 360'n slik at de som laget det ikke hadde skikkelig development kits samt at teknologien ellers var ny. Det er ikke AA i PGR3. Dette er ikke xbox 360's feil, men slik det ble laget. Prøv å se bort fra det og ha det ellers gøy med bilspillet. For å se litt bedre grafikk prøv å laste ned noen av de mange demoene til noen av de nyere spillene. Da får du se bedre HD grafikk med AA aktivert. Jeg også ble umiddelbart litt skuffa og manglende AA i PGR3 da det kom ut, men det er artig å kjøre alikevel. Dr Peedee
Scortech Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg også ble umiddelbart litt skuffa og manglende AA i PGR3 da det kom ut, men det er artig å kjøre alikevel. Dr Peedee Takk for svaret Dr Peedee Ja skal få sjekket ut demoer og sånt når jeg får meg en Hdd til konsollen..Blir nok ikke før jeg får kroner igjen... Ja spillet virker artig. har nettopp begynt å spille det.. Spillet vil nok grow on me selv om det er lack of AA and that kinda sucks..nesten som å spille på en PS2 :!: med tanke på mangel av AA altså..ikke resten av grafikken på 360..
WangenPs3 Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 nesten som å spille på en PS2 :!: med tanke på mangel av AA altså..ikke resten av grafikken på 360.. 6567523[/snapback] Ps2 slår X360......CGI filmer FF X
Tøffli Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 nesten som å spille på en PS2 :!: med tanke på mangel av AA altså..ikke resten av grafikken på 360.. 6567523[/snapback] Ps2 slår X360......CGI filmer FF X 6567956[/snapback] Er CGI så kult da? Selv foretrekker jeg "in-engine" cut-scenes jeg... som bruker motoren i spillet istedenfor pre-renderet som er en smule overveldende i forhold til in-game grafikken til tider.
_norse_ Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Pre-rendrede CGI scener i spill er såååå 2000 PGR3 har god grafikk synes jeg, men på en HDTV er dessverre mangelen på AA alt for tydelig. Synes likevel det er det beste bilspillet på konsollen og et av de bedre de siste årene generelt etter min mening.
Dr.Peedee Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Pre-rendrede CGI scener i spill er såååå 2000 PGR3 har god grafikk synes jeg, men på en HDTV er dessverre mangelen på AA alt for tydelig. Synes likevel det er det beste bilspillet på konsollen og et av de bedre de siste årene generelt etter min mening. 6568051[/snapback] Ja, det er faktisk merkelig men sant. Dess bedre TV (HDTV) du har, dess tydeligere blir manglene i PGR3. Jeg opplevde at hvis jeg skrudde ned en del på skarphet på HDTV'n min, så ble aliasingen og skimmeringen noe mindre påtrengde i PGR3. Dr Peedee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå