Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Ok. Da får jeg prøve å sjekke maten jeg får i meg. Og kutte ut brus o.l. Men makrell i tomat lukter ufyselig og gjør meg kvalm =O

Seether, igjen: Har du prøvd smoothier til mellommåltid? Er du interesert så kan jeg gi deg en link om masse forskjellige gode og kalde (men mettende) smoothier som ikke bør koste av deg skjørtet!

6699279[/snapback]

Ja, takk til linken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Da får jeg prøve å sjekke maten jeg får i meg. Og kutte ut brus o.l. Men makrell i tomat lukter ufyselig og gjør meg kvalm =O

Seether, igjen: Har du prøvd smoothier til mellommåltid? Er du interesert så kan jeg gi deg en link om masse forskjellige gode og kalde (men mettende) smoothier som ikke bør koste av deg skjørtet!

6699279[/snapback]

Ja, takk til linken :)

6700056[/snapback]

Ok. Det er ikke link med side hvor det står om smoothier, men link til TN Magasiner hvor det er tips om det.

 

Her har du tips til mellommåltider og diverse til.

Til hovedsaken:

Her har du tips til smoothier og hvordan lykkes med formen for en sommer.

Her har du masse tips om smoothier.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

Har spisedag i dag, og HERREGUD så mett jeg er. Mens jeg før kunne spise tre-fire hamburgere til ett enkelt måltid, har jeg nå problemer med å spise èn hver tredje time. En fordel med å slanke seg, er at kostholdsbudsjettet går kraftig ned! Prøver fremdeles å holde meg unna cola og chips, samt spise minimalt med sjokolade på denne dagen (under 25g). Resten av maten er høy på kalorier, og karbohydrater spesielt.

 

Lykke til dere andre som også slanker dere, og takk for svar DrThomas, er alltid godt å vite at man ikke er fullstendig alene om dette i verden :)

Lenke til kommentar

kan si at pr dags dato har jeg ikke brukt protein eller noen form for kosttilskudd. trener masse og spiser vel nesten riktig og går faens meg ikke ned i vekt. har prøvd active cla men det funka ikke så bra.

 

Noen tips? jeg er ganske "stor" fra før men vil gå ned rundt 15 kg i vekt før jeg starter å bygge litt "utstående" muskler.

 

Veier forresten 98kg er 192cm høy. trener mye kondis og styrke pr dags dato. går ikke ned. merker ikke no forskjell

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Veier forresten 98kg er 192cm høy. trener mye kondis og styrke pr dags dato. går ikke ned. merker ikke no forskjell

6714699[/snapback]

Hvor mye av dette er fett? Om du regnes som mildt overvektig ++, vil det tilsi at du antakeligvis gjør noe galt når du ikke klarer å gå ned. Prøve å bytte ut et par kondisjonsøkter med lange, raske gåturer? Evt ta gåturene ved siden av?

Lenke til kommentar
Veier forresten 98kg er 192cm høy. trener mye kondis og styrke pr dags dato. går ikke ned. merker ikke no forskjell

6714699[/snapback]

Hvor mye av dette er fett? Om du regnes som mildt overvektig ++, vil det tilsi at du antakeligvis gjør noe galt når du ikke klarer å gå ned. Prøve å bytte ut et par kondisjonsøkter med lange, raske gåturer? Evt ta gåturene ved siden av?

6715137[/snapback]

Ikke noedvendigvis. Dersom han for ikke lenge siden begynte og trene hardt, kan han oeke muskelmassen sin og samtidig forbrenne bort fett. Dette kan vaere en annen forklaring paa at han ikke gaar ned i vekt. Muskler veier ogsaa mer enn fett, som kjent.

 

Breiker: Hvor lenge har du trent som dette?

Lenke til kommentar
hmm.. over 1 år.

 

hørt at proteintilskudd skal hjelpe til på å gå ned. stemmer dette?

6716104[/snapback]

Nja, proteiner øker forbrenningen. Men det er ingen vits i å ta proteintilskudd, dette vil du ikke ha noe effekt av. Ha heller et variert kosthold med mye proteiner. Proteiner gir også høy metthets følelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hørt at proteintilskudd skal hjelpe til på å gå ned. stemmer dette?

6716104[/snapback]

 

Proteintilskudd hjelper hvis du minimerer inntaket av karbohydrater. Da må kroppen bruke energi på å omgjøre proteinet til glykogen og vips så er kroppen i full sving med å ta av kilo.

Lenke til kommentar

Hvor mye av dette er fett? Om du regnes som mildt overvektig ++, vil det tilsi at du antakeligvis gjør noe galt når du ikke klarer å gå ned. Prøve å bytte ut et par kondisjonsøkter med lange, raske gåturer? Evt ta gåturene ved siden av?

6715137[/snapback]

Ikke noedvendigvis. Dersom han for ikke lenge siden begynte og trene hardt, kan han oeke muskelmassen sin og samtidig forbrenne bort fett.

6715758[/snapback]

"merker ikke no forskjell"
Lenke til kommentar
hmm.. over 1 år.

 

hørt at proteintilskudd skal hjelpe til på å gå ned. stemmer dette?

6716104[/snapback]

Du må rett og slett kutte ned på kebab og pizza:-Ppp

6716292[/snapback]

 

kebab er fyllemat og pizza blir jeg kvalm av. jobbet på peppes i snart 24 måneder. lei pizza etter 1 måned

Lenke til kommentar
kan si at pr dags dato har jeg ikke brukt protein eller noen form for kosttilskudd. trener masse og spiser vel nesten riktig og går faens meg ikke ned i vekt. har prøvd active cla men det funka ikke så bra.

 

Noen tips? jeg er ganske "stor" fra før men vil gå ned rundt 15 kg i vekt før jeg starter å bygge litt "utstående" muskler.

 

Veier forresten 98kg er 192cm høy. trener mye kondis og styrke pr dags dato. går ikke ned. merker ikke no forskjell

6714699[/snapback]

Hvis du trener og spiser riktig uten å gå ned i vekt, er det to alternativer:

 

a) Du går ned i fettmasse samtidig som du går opp i muskemasse. Du sier selv at du ikke merker noe forskjell, så da kan vel dette elimineres.

 

b) Du spiser feil eller for mye. Hvis du skal ned i fettmasse må du skape et underskudd på kalorier. Siden du ikke går ned i vekt har du ikke kaloriunderskudd.

 

Spis mindre.

Innta 4-5 måltider per dag. Måltider etter middag skal være drastisk mindre enn de før, og helst inneholde lite med karbohydrater.

Lenke til kommentar
Har begynt og "telle" kalorier. Jeg er klar over det meste jeg spiser og teller sånn cirkus.

 

Men en brødskive med lettost og skinke, hvor mye kalorier er det i en slik en?

6724976[/snapback]

 

Jeg hadde en gammel beregning liggende jeg kunne gi deg, men husk, dette er et av de beste brødene man får med tanke på lavkarbo-brød, så du må se at du også har et av de beste.

 

Mitt måltid består av følgende:

 

1 skive Lindbergs Fullkornbrød m/sesamfrød = 71,05 kcal

Cottage Cheese på skiva: ca 19,2 kcal

3 gram Vita Hjertegod Lett smør: 10,8 kcal

1 glass skummetmelk: 67 kcal

================

Tilsammen: 168,05 kcal

================

 

Så for et enkelt måltid bestående av 1 brødskive og et glass skummet melk, gir det 168,05 med de målene jeg har gjort som jeg bruker ca-vis når jeg lager maten.

 

Skal du ha 2 skiver og 2 glass melk, dobler du bare det (336,1 kcal)

Hvis du vil brenne vekk 2 brødskiver og 2 glass melk, trenger du sitte i stolen din i ca 4,5 timer uten å gjøre noen verdens ting. Du kan også sove like lenge og da er det brent vekk. Men hvis du f.eks går tur rolig, brenner du det vekk ved å gå i ca en og en halv time. Dette er bare ca, det varierer med person, vekt osv selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Har begynt og "telle" kalorier. Jeg er klar over det meste jeg spiser og teller sånn cirkus.

 

Men en brødskive med lettost og skinke, hvor mye kalorier er det i en slik en?

6724976[/snapback]

Brødskive må du regne i gram. Noen spiser syltynne brødskiver, og andre som meg spiser tjukke. Vei brødskiven din, og så ser du bakpå brødposen for å finne kcal pr 100 gram.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å prøve å bli kvitt noe av fettet på kroppen nå, etter å ha lest litt rundt her inne. Har ikke så veldig mye, men litt mer enn jeg kunne tenke meg.

 

Jeg har begynt å spise grovbrød med ost/skinke/sild i olje/e.l. Er dette sunt? Er det for mye mettet fett i ost?

Jeg trener styrke tre-fire ganger i uka, men er lite flink til kondisjonstrening. Planen er å begynne å jogge litt mer, eventuelt Gerilja kardio om jeg har ork til det.

 

Et stort problem jeg har, som jeg alltid har hatt, er søtsug. Jeg er veldig glad i melk, men har etter hvert lært at det er mye sukker (melkesukker) i melk. Jeg kunne lett drikke en til to liter om dagen før, men jeg har trappet ned og byttet ut mye av det med vann.

Jeg er også sånn at hvis vi har kake i kjøleskapet fra et selskap e.l. så har jeg vanskelig for å motstå å ta en bit. Vet at dette går på viljestyrke (mangelvare), men finnes det måter å senke søtsuget på? Vil dette avta etter hvert, om jeg klarer å holde meg borte fra det?

Har lest at juice er dumt. Hvorfor? Gjelder dette også meierienes juice, som kun består av ren appelsinjuice fra konsentrat? Altså ikke noe sukker.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Jeg har begynt å spise grovbrød med ost/skinke/sild i olje/e.l. Er dette sunt? Er det for mye mettet fett i ost?

Ost er greit, men høyt fettinnhold gjør at det ikke akkurat står øverst på lista over ja-mat. Spis det, men med måte.

 

Jeg er også sånn at hvis vi har kake i kjøleskapet fra et selskap e.l. så har jeg vanskelig for å motstå å ta en bit. Vet at dette går på viljestyrke (mangelvare), men finnes det måter å senke søtsuget på? Vil dette avta etter hvert, om jeg klarer å holde meg borte fra det? Har lest at juice er dumt. Hvorfor? Gjelder dette også meierienes juice, som kun består av ren appelsinjuice fra konsentrat? Altså ikke noe sukker.

Søtsuget forsvinner overraskende fort. Se for eksempel DrThomas' poster.

 

Appelsinjuice kan du bare glemme - enda så godt det er. Det er masse kalorier, og de består stort sett av simple karbohydrater. Det er også lite naturlig innhold av C-vitamin - det meste er tilsatt. Spis en "ekte" appelsin i stedet, da får du tross alt litt fruktfiber med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...