Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Noen som har noen matlagingstips mht tunfisk? Jeg har blandt annet sett at Rema har noen bokser til 5-6 kr (boks på størrelse med en leverposteiboks), har aldri smakt tunfisk og lurer på hva det egentlig kan brukes til.Er det noe som spises rått, kokes eller stekes? Hva smaker det? Alle tips mottas med takk.

 

Rema sin tunfisk er ikke noe særlig. Litt for hard og tørr etter min smak.

Den du får kjøpt hos coop og bunnpris er å annbefale. Jeg fortrekker tunfiks i olje, tunfisk i gele er rett og slett bare gyselig.

 

Personlig liker jeg tunfisken slik den er rett fra boksen. Spiser den uten tilbehør opp på en skive. Du kan steke tunfisken, men da forsvinner den gode tunfisksmaken :p

 

Tunfisk er noe av det beste som finnes :thumbup:

Endret av Markaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel to typer tunfisk på Rema nå? Luxus og Mikado, eller noe lignende, sånn blå boks. Syns at Luxus er bedre enn den andre, men den fra coop er enda litt bedre ja. Tunfisk funker også veldig flott i salater. Kjøp f.eks en pose sånn Dole ferdig-salat pluss en boks tunfisk. Du heller av olje/vann og har den nedi. Funker fint på brødskiva også som nevnt i posten over. Synes i olje smaker best, men mindre fett i den med vann. Bruker den når jeg skal ha i salater ihvertfall. Aldri smakt i gele.

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg finne ut hvilken vekt som er korrekt når de to badevektene viser forskjellige tall?

6846203[/snapback]

 

Den du er lettest på er selvsagt alltid riktig ;D

 

Men fra spøk til revolver... hvorfor i allverden er det viktig å vite nøyaktig hva du veier? Vekten bruker jeg til å se om jeg går ned eller legger på meg, så så lenge du veier deg på samme vekt ser jeg ikke helt problemet :)

 

1.oktober begynner jeg på ren milkshake kur igjen, skal ta av 8 kg og regner med å holde på i 8-12 uker. Gleder meg som en liten unge

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg finne ut hvilken vekt som er korrekt når de to badevektene viser forskjellige tall?

6846203[/snapback]

Who cares :shrug:

Om det er en kilo eller to forskjell så er det ikke så lett å vite, det eneste ville jo være å teste flere forskjellige vekter av god kvalitet.

Det er hvordan du ser ut, og hvor mye du går opp/ned over tid som i det hele tatt er verdt å tenke på i slankesammenheng; vekta er bare et tall (og det er ofte litt diffust).

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at denne tråden er enormt stor og litt gammel, utrolig at den ennå lever, viser bare hvor stor interesse det er for slanking.

 

Badevekta mi er også helt tullerusk, har lyst på ei digitalvekt, men hvis du vil ha det nøyaktig vil jeg anbefale å dra til dyrlegen eller posten og få veid deg, dem har skikkelig vekt som er nøyaktig, hvis du er enormt feit f.eks så vil badevekta stoppe på 200 kilo som regel, men postvekta går opptil flere tonn, hehe.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Linn Christin: Jeg trodde du var ferdig og på et stabiliseringsoppdrag jeg nå :hmm: Hvilken shake bruker du?

6847751[/snapback]

 

Jeg har funnet ut at jeg uten problemer klarer å holde vekta etter en slik kur, og nå vil jeg gå ned 8 kg til. Gleder meg som en liten unge

 

Jeg skal spise kun NOKA Milkshake, og eventuelt en Nutrilettbar om dagen dersom det blir vanskelig å spise shake. (som f.eks på jobb eller når man er ute med venner)

Lenke til kommentar
Linn Christin: Jeg trodde du var ferdig og på et stabiliseringsoppdrag jeg nå :hmm: Hvilken shake bruker du?

6847751[/snapback]

 

Jeg har funnet ut at jeg uten problemer klarer å holde vekta etter en slik kur, og nå vil jeg gå ned 8 kg til. Gleder meg som en liten unge

 

Jeg skal spise kun NOKA Milkshake, og eventuelt en Nutrilettbar om dagen dersom det blir vanskelig å spise shake. (som f.eks på jobb eller når man er ute med venner)

6848881[/snapback]

Ehh, kan jeg få stille deg et spørsmål? Hvordan er det med sult-følelse og liknende for deg på en slik kur? Opplever du det som "hardt slit" midt i kuren?

Personlig blir jeg fullstendig ødelagt om jeg ikke har en del i magen, men jeg har funnet ut at det hjelper å drikke mye (3L++ om dagen) og spise litt fiber.

 

Nå som jeg bor på hybel krymper endelig vekta litt (antakeligvis), men det går like mye musker som fett. Jeg har heller ikke særlig mye muskler, så det suger litt å få spist såpass lite :thumbdown:

Lenke til kommentar

Den du er lettest på er selvsagt alltid riktig ;D

 

Men fra spøk til revolver... hvorfor i allverden er det viktig å vite nøyaktig hva du veier? Vekten bruker jeg til å se om jeg går ned eller legger på meg, så så lenge du veier deg på samme vekt ser jeg ikke helt problemet  :)

 

6846396[/snapback]

Fordi jeg er på slutten av slankeperioden og det er fire kg forskjell på vektene, 43 og 47. Jeg skulle stoppe på 45 og vil vite om jeg er over eller under målet. Bryr meg vanligvis ikke om sånt midt i slankingen, men nå som jeg nærmer meg slutten er hver kilo en kamp, vil at det skal stå akkurat 45 liksom.

Lenke til kommentar

Den du er lettest på er selvsagt alltid riktig ;D

 

Men fra spøk til revolver... hvorfor i allverden er det viktig å vite nøyaktig hva du veier? Vekten bruker jeg til å se om jeg går ned eller legger på meg, så så lenge du veier deg på samme vekt ser jeg ikke helt problemet  :)

 

6846396[/snapback]

Fordi jeg er på slutten av slankeperioden og det er fire kg forskjell på vektene, 43 og 47. Jeg skulle stoppe på 45 og vil vite om jeg er over eller under målet. Bryr meg vanligvis ikke om sånt midt i slankingen, men nå som jeg nærmer meg slutten er hver kilo en kamp, vil at det skal stå akkurat 45 liksom.

6850312[/snapback]

Jeg har en bedre løsning; legg ut tre bilder av deg selv på diskusjon.no og skaff en poll som sier "Ser jeg digg ut?". Ellers kan du stille det foran speilet.

Lenke til kommentar
Jeg har en bedre løsning; legg ut tre bilder av deg selv på diskusjon.no og skaff en poll som sier "Ser jeg digg ut?". Ellers kan du stille det foran speilet.

6850384[/snapback]

 

For det er jo kjempeviktig for meg hva andre synes om min kropp.. :roll:

Hele poenget med å slanke seg er at jeg skal føle meg vel med meg selv og min kropp, jeg gir vel blaffen i hva alle andre mener om meg, fikk flere gutter da jeg var noen kilo tyngre for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Jeg har en bedre løsning; legg ut tre bilder av deg selv på diskusjon.no og skaff en poll som sier "Ser jeg digg ut?". Ellers kan du stille det foran speilet.

6850384[/snapback]

 

For det er jo kjempeviktig for meg hva andre synes om min kropp.. :roll:

Hele poenget med å slanke seg er at jeg skal føle meg vel med meg selv og min kropp, jeg gir vel blaffen i hva alle andre mener om meg, fikk flere gutter da jeg var noen kilo tyngre for å si det sånn.

6850398[/snapback]

Det er jo en enda bedre holdning enn jeg håpet og trodde, men hvorfor i h* går du etter kilo-antallet når poenget er å være fornøyd med din egen kropp? Og enda værre- hvorfor bryr du deg om en kilo eller to i forskjell? En kilo eller to er jo forskjellen på å veie seg etter morgentoalett-besøket eller å veie seg etter middag.

Lenke til kommentar
Ehh, kan jeg få stille deg et spørsmål? Hvordan er det med sult-følelse og liknende for deg på en slik kur? Opplever du det som "hardt slit" midt i kuren?

 

Sultfølelsen har jeg bare de 4 første dagene av kuren (slik var det iallefall da jeg begynte sist, tok da av 17 kg og det var vellykket)

 

Det er klart man savner det å tygge maten sin, men det går bra for en mnd å ikke spise noe som helst annet.

 

Om det er dyrt.. nei det er MYE billigere enn å spise vanlig mat. Det gjelder selvsagt ikke for de som får gratis mat av mor og far..

 

Det koster 180 kroner for 15 måltider + melk

Lenke til kommentar
Ehh, kan jeg få stille deg et spørsmål? Hvordan er det med sult-følelse og liknende for deg på en slik kur? Opplever du det som "hardt slit" midt i kuren?

 

Sultfølelsen har jeg bare de 4 første dagene av kuren (slik var det iallefall da jeg begynte sist, tok da av 17 kg og det var vellykket)

 

Det er klart man savner det å tygge maten sin, men det går bra for en mnd å ikke spise noe som helst annet.

 

Om det er dyrt.. nei det er MYE billigere enn å spise vanlig mat. Det gjelder selvsagt ikke for de som får gratis mat av mor og far..

 

Det koster 180 kroner for 15 måltider + melk

6854887[/snapback]

 

Vil dette si at du har vært 25 kilo overvektig? eller prøver du og ta igjen Nicole R?

Syntes det er en uting at tynne jenter tar til bruk denne dietten, og 8 kilo kan man fint slanke bort med sunn slakenkost og trening....

 

Jeg tok 60 Kilo med Cambridge kuren men brukte den kun for at jeg var så overvektig samt dettte var det riktige for meg.

 

Jeg har beholdt vekten min nede i 2 år , men spiser magert 80% av uken da jeg legger på meg mins 1 kg vær gang jeg ser passerer et gatekjøkken :roll:

 

At du gleder deg til kuren tror jeg ikke på da det er en unaturlig/tøff måte å slanke seg på, samt ingen med 5-10 kilo valpefett bør gå på disse strenge kurene etter min mening... (bruk hodet i stedet og spis sunt)

 

Edit- Jeg har ikke lest hele tråden men hvor mye veier du egentlig?

 

 

Mvh

 

Jada-jada

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Edit- Jeg har ikke lest hele tråden men hvor mye veier du egentlig?

 

 

Mvh

 

Jada-jada

6855200[/snapback]

 

Jeg var vel strengt tatt 15 kg overvektig, og er nå normalvektig.

 

Jeg trivdes med denne måten å slanke seg på, og ser vel at selv om jeg spiser lite nå klarer jeg ikke gå ned mer, men jeg legger ikke på meg heller.

 

Det er slettes ikke usunnt å slanke seg med NOKA, man får i seg alle næringsstoffene man har behov for, og jeg opplevde å bli kvikkere og mer våken med en gang jeg begynte på den første gangen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...