Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Ok, takk for tipsene!

 

Men er det feil det det står på kartongen altså, at det er 100% juice?

6729115[/snapback]

Neida, det er riktig at det er 100% juice. Problemet er bare at når du fjerner alle fruktfibrene (dvs: skiller ut saften) sitter du igjen med masse simple karbohydrater. Det er like mange (eller flere!) kalorier i juice som i øl eller sukret cola.

 

Appelsinjuice er også svært lett å drikke. Det smaker så godt at jeg lett kan bøtte i meg en hel kartong på 5 minutter. Så mange simple karbohydrater på styrten gir akkurat den insulinresponsen som man helst skal prøve å motvirke når man vil ned i fettmasse. Det kan vel gå greit å ta ett glass til frokosten, men jeg ser ikke helt nytten av det (bortsett fra at det smaker godt, da).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt syk :(

 

Ligger nå med halsbetennelse og feber, samt litt kvalme og hodepine. Dette gjør selvfølgelig "underverker" for kostholdet mitt, som nå er redusert til ca 1-2 måltid om dagen. I tillegg gjør kvalmen at det ofte bare er enkelte typer mat jeg klarer å få i meg.

 

Nå mens jeg er syk gir jeg en god F i hele kostholdet egentlig, det viktigste er å bli frisk fort for min del. Det jeg klarer å få i meg, spiser jeg, uansett om det inneholder masse sukker eller fett. Jeg har gått ned ca 2 kilo på 3-4 dager med sykdom, og dette er jo selvsagt ikke bra. Det er ikke slik jeg vil gå ned i vekt!

 

Det jeg lurte på var, hvordan bør jeg restituere kroppen når jeg begynner å bli frisk? Har fått noe antibiotika fra legen idag, og hun mente jeg ville bli bedre før helgen. Noen tips til hvordan gi kroppen en real boost, og komme inn på rett spor igjen når jeg er istand til å spise hva jeg vil og trene igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

JAAAA, JEG HAR VÆRT FLINK!

 

For de fleste på forumet er nok det å veie mindre enn 0,1 tonn ikke noe å rope hurra for, men jeg har aldri vært så lett på denne siden av tusenårsskiftet, og dette er ett delmål jeg er overlykkelig over å ha oppnådd. Det er fremdeles mye å være glad i, men fremgangen er upåklagelig. Jeg har nesten ikke "pupper" igjen, jeg kan sitte på bussen og skuldrene tar borti sidemannen før sideflesket, jeg sover bedre og er mer våken på dagtid. Alt i alt sitter det en mann på denne siden av tastaturet med et stort glis om munnen.

 

 

:w00t:

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Begynte på 118 kg tidlig i sommer, håper på å komme ned i 85-90 kg. Er 187 cm høy, så regner med det er sånn ca normalvekt. Meningen var å nå hovedmålet før julen 2007, har en mistanke om at målet kanskje kan nåes før badesesongen, selv om jeg regner med å legge på meg en del i julen. Pinnekjøttet får ingen ta fra meg! Takker for gratulasjoner.

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye JacEr, flott å se at du klarer deg såpass bra! Gir håp for oss andre også :p

 

Har selv gått ned fra 116 til 111 siden tidlig august. Har slitt litt med halsbetennelse og greier, så hele opplegget har gått litt skeis igjen, men har startet igjen nå og føler at jeg er på riktig vei igjen.

 

PS. Hvorfor var du oppe klokken 7 på en søndag...?

Lenke til kommentar

Spørs vel litt hvilken alkohol det er snakk om. Øl kan man vel gå opp endel i vekt av. Kan nok ha noe med hvor mye vann som holdes i kroppen, kanskje det har endret seg siden før helgen? Har ikke så mye peiling, men hvis du får i den salt for eksempel, vil vel mer vann bindes opp i kroppen eller noe? :p

Lenke til kommentar
Har gått opp 2 kg siden fredag, kan en gå opp så mye av å drikke alkohol når jeg kun drakk alkohol, null føde?

6794058[/snapback]

Hvilke rutiner har du når for å veie deg? Vekten kan svinge overraskende mye i løpet av en dag, avhengig av vannbalanse og hvor mye mat du har "i systemet". Måten jeg gjør det på, er å veie meg etter morgentoalettet hver dag. Ettersom jeg har et noenlunde jevnt kosthold, gir dette meg rimelig gode indikasjoner på hvilken vei ting går.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg gått tilbake til vanlig kosthold og veid meg igjen etter et par dager - det vekten viser nå er neppe reelt. (Forøvrig tror jeg det er lurt å prøve å få i seg litt kvalitetsmat selv om man drikker. Jeg hadde følt meg helt forjævlig hvis jeg skulle kjørt det løpet der, men folk er vel forskjellig...)

Lenke til kommentar
Tror jeg er frelst for potetgull på ganske lenge. I dag gjorde vi et forsøk på skolen der vi ekstrakterte fett fra chips. I 10 g chips var det 2, 18 g fett  :ermm:

 

Reint fett ser forsåvidt ikke særlig deilig ut heller.

6809355[/snapback]

Bare vent til du har 3KJ og skal felle ut proteiner fra melk og påvise dem. Du kommer til å bli frelst fra lettmelk og fetaost for ganske lenge (ja, det er de klumpene).

Lenke til kommentar

Regner med at dette er tråden for måltidstips?

 

Istedet for å lage havregrøt om morgenen, legger jeg havregryn i vann over natta. Dette er minst like godt synes jeg og mye mere lettvindt. For tida bruker jeg en havregrynsbasert kornblanding, som jeg legger i bløt. Så har jeg på en liten skvett youghurt, lightsyltetøy eller melk og spiser. Det er namnam :w00t:

Lenke til kommentar

Aaaahh, spisedag!

 

Finnes det noe bedre i en slankers hverdag? Har nettopp satt inn et kyllinglår i ovnen, innsmurt med melange og krydret godt. Pommes noissettes og sursøt saus ved siden av. Gleder meg, nytelsen er så mye større når man har greid å være flink i seks dager, har tilogmed kjøpt inn en 25g eventyrsjokolade som skal nytes hver bit av etter middag. Jeg vurderer en liten pause (uten å sprekke fullstendig, bare kunne variere kostholdet mer, uten storinntak av hverken fett eller sukker), og begynne igjen om en to-tre uker. Jeg er absolutt ingen gourmet, så måltidene er ganske ensformige og smakløse. Skal ihvertfall holde ut en uke til, så får vi se hvordan humøret er neste helg :) . Nå som sommeren er over, er det også mindre variasjon av frukter i butikkene, har delvis gått over til yoplaits 0,1% fett-youghurter. Ønsker alle med-slankere på forumet lykke til, stå på, og skriv gjerne litt om hvordan det går.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer en liten pause (uten å sprekke fullstendig, bare kunne variere kostholdet mer, uten storinntak av hverken fett eller sukker), og begynne igjen om en to-tre uker.

Om det skal til for å holde motivasjonen oppe synes jeg absolutt du bør gjøre det. Det er mye bedre med en pause i slankinga for så å fortsette litt, enn det er å bli drittlei og begynne å gå opp igjen i vekt :thumbup:
Lenke til kommentar

Forslag til sunt og godt man kan lage og spise på en halvtime? Jobber på Rema 1000 på fredager og lørdager, og har en halvtimes pause om dagen. Da må jeg lage og spise mat. Jeg prøver å kvitte meg med litt fett, og vil gjerne spise noe sunt. Tidligere har det gått i pølser, minipizza i mikroen eller pytt i panne. Kan kjøpe meg en pose med sånn Dole-salat og en boks tunfisk. Det er godt og sunt, men vil gjerne ha flere forslag.

Lenke til kommentar
Forslag til sunt og godt man kan lage og spise på en halvtime? Jobber på Rema 1000 på fredager og lørdager, og har en halvtimes pause om dagen. Da må jeg lage og spise mat. Jeg prøver å kvitte meg med litt fett, og vil gjerne spise noe sunt. Tidligere har det gått i pølser, minipizza i mikroen eller pytt i panne. Kan kjøpe meg en pose med sånn Dole-salat og en boks tunfisk. Det er godt og sunt, men vil gjerne ha flere forslag.

6836851[/snapback]

Fint mellommåltid: Rugsprø + Tomatost eller gulost.

Ellers er det vel kanskje mulig å lage noe slags kylling-salat eller noe før du drar hjemmefra, og ta det med i en liten, lufttett beholder?

 

Jeg er ingen mesterkokk, så jeg er kommer dessverre ikke på noe mer.

Lenke til kommentar

Noen som har noen matlagingstips mht tunfisk? Jeg har blandt annet sett at Rema har noen bokser til 5-6 kr (boks på størrelse med en leverposteiboks), har aldri smakt tunfisk og lurer på hva det egentlig kan brukes til.Er det noe som spises rått, kokes eller stekes? Hva smaker det? Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...