Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Edit- Jeg har ikke lest hele tråden men hvor mye veier du egentlig?

 

 

Mvh

 

Jada-jada

6855200[/snapback]

 

Jeg var vel strengt tatt 15 kg overvektig, og er nå normalvektig.

 

Jeg trivdes med denne måten å slanke seg på, og ser vel at selv om jeg spiser lite nå klarer jeg ikke gå ned mer, men jeg legger ikke på meg heller.

 

Det er slettes ikke usunnt å slanke seg med NOKA, man får i seg alle næringsstoffene man har behov for, og jeg opplevde å bli kvikkere og mer våken med en gang jeg begynte på den første gangen

6857610[/snapback]

 

Nei jeg er enig at Noka dietten er grei selv om jeg mener Cambridge er enda bedre men men.

 

Du skriver at du nå er normalvektig men skal alså gå ned 8 kilo til :hmm:

 

Vel det er i hvertfall ikke sunt... (synd syntes nå jeg) at jenter med normalvekt slanker seg til det stygge.

 

Lykke til men det virker på meg som du har et veldig feil syn på din egen helse og kropp.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er slettes ikke usunnt å slanke seg med NOKA, man får i seg alle næringsstoffene man har behov for, og jeg opplevde å bli kvikkere og mer våken med en gang jeg begynte på den første gangen

6857610[/snapback]

Det som antakeligvis vil skje nå som du er normalvektig, er at du føler deg mye kvikkere og raskere i noen dager denne gangen også, men jeg har vondt for å tro at det gjelder på slutten av perioden (med mindre dette er en helt sykt bra diett da). Den samme effekten vil man oppnå av kun å spise suppe i noen dager (det gjør man noen ganger for å faste før helsesjekker osv).

 

Hvor mye er det av forskjellige næringsstoffer i den dietten daglig, forresten?

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å vente, ble skikkelig motivert i dag etter en lengre joggetur og begynner allerede i morgen

 

Skulle det være av interesse for andre så kunne jeg tenkt meg å skrive ukentlig oppdatering her inne om hvordan det går med kuren, hvor mye jeg går ned osv.

 

Mamma sier også at jeg ikke behøver for jeg er fin slik jeg er, men det er sånnt folk sier uansett. Og som hu sier, jeg må gjøre det jeg må gjøre for å nå målet mitt og bli fornøyd :)

Lenke til kommentar
Mamma sier også at jeg ikke behøver for jeg er fin slik jeg er, men det er sånnt folk sier uansett. Og som hu sier, jeg må gjøre det jeg må gjøre for å nå målet mitt og bli fornøyd  :)

6858955[/snapback]

Skulle ønske moren min var sånn, vi krangler hver kveld nå, og alle kranglene er pga mat.

 

Edit: Jeg vil gjerne at du skriver ned resultatene. :)

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Skulle ønske moren min var sånn, vi krangler hver kveld nå, og alle kranglene er pga mat.

6859014[/snapback]

 

Mamma har akkurat sett lyset selv, og slanket seg 11 kg, så hu vet akkurat hvor godt det gjør :)

 

EDIT: Da skriver jeg resultatene her. Orker ikke lage slik ordinær dagbok som du finner på hjemmesiden til dietten, for der sprekker de bare hele tiden, og legger på seg og greier.

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

AnAnAs: Kjenner problemet... Ikke så kult å få kjeft for slanking av en person som aldri har hatt et overflødig kilo i hele sitt liv. Er blakk som bare faen, så det blir vann og knekkebrød på meg fremover. Får satse på at det virker slankende :)

Lenke til kommentar

Da kommer en liten slankeoppdatering. Dette er dag 3 av nokakuren

 

På torsdag, dag en spiste jeg 1 milkshake til frokost, kyllingsalat til middag (mamma lagde det til meg og da kunne jeg ikke si nei, men jeg spiste veldig lite) og noka til kvelds. Til sammen skulle det tilsvare 800 kalorier om jeg teller med ananasen jeg stappa i meg innimellom, og plommen jeg spiste.

 

Dag to, Noka til frokost, noka til lunsj og noka til middag. Det ble ikke kvelds , for jeg dro på konsert klokken 7, og etterpå var det vors med alkohol. Jeg blandet med sprite light, og drakk egentlig veldig lite, men på utestedet drakk jeg 2 drinker jeg vet det er mye søtt i.

 

Alikevel kunne jeg konstatere at jeg har gått ned en halv kilo da jeg sto på vekta i dag tidlig!!

 

Jeg er veldig glad og fornøyd. Det har gått over all forventning og jeg har ikke hatt noe særlig sultfølelse siden jeg begynte.

 

Gleder meg til å se hvor mye jeg klarer å gå ned på første uka!

Lenke til kommentar
Da kommer en liten slankeoppdatering. Dette  er dag 3 av nokakuren

 

På torsdag, dag en spiste jeg 1 milkshake til frokost, kyllingsalat til middag (mamma lagde det til meg og da kunne jeg ikke si nei, men jeg spiste veldig lite) og noka til kvelds. Til sammen skulle det tilsvare 800 kalorier om jeg teller med ananasen jeg stappa i meg innimellom, og plommen jeg spiste.

 

Dag to, Noka til frokost, noka til lunsj og noka til middag. Det ble ikke kvelds , for jeg dro på konsert klokken 7, og etterpå var det vors med alkohol. Jeg blandet med sprite light, og drakk egentlig veldig lite, men på utestedet drakk jeg 2 drinker jeg vet det er mye søtt i.

 

Alikevel kunne jeg konstatere at jeg har gått ned en halv kilo da jeg sto på vekta i dag tidlig!!

 

Jeg er veldig glad og fornøyd. Det har gått over all forventning og jeg har ikke hatt noe særlig sultfølelse siden jeg begynte.

 

Gleder meg til å se hvor mye jeg klarer å gå ned på første uka!

6873452[/snapback]

Hvordan klarer du leve på en milkshake? Hadde blitt UTRLOG sliten og ødelagt :ohmy:

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du leve på en milkshake? Hadde blitt UTRLOG sliten og ødelagt  :ohmy:

6873469[/snapback]

 

Har du prøvd?

 

På pakningen står det noe slikt som : Inneholder alle viktige nødvendige næringsstoffer til å gi deg overskudd, Metter, og inneholder vitamin .... jah, husker ikke hvilke

 

Funker fint det :)

 

Men jeg er den mest sta og viljesterke kjerringa du noen gang skulle kommet borti også om du hadde vært så uheldig å treffe meg

Lenke til kommentar
Jogg 10-20 minutter daglig

 

Jogg ikke gå dit du skal!

 

brus og øl bare i helgene...

6531674[/snapback]

 

Altså: Ikke gjør noe som brenner fett og legg på deg kilovis i helgene?

 

Mine tips: Jogg eller sykle over 1 time hver dag. Helst før frokost. Kaffe setter i gang forbrenningen. Spis mye grønt, spesielt tomat. Spis 6 måltider daglig, aldri propp deg full. Hold deg unna alkohol.

6531697[/snapback]

 

seriøst jogg 1 time til dagen, bena trenger minst 1 uke på å restuarere seg etter sånn tung jogging. men du skriver 1 time daglig, da går til helvete.

Er en grunn jeg aldri jogger, det er jævlig kjedelig, tungt for bena, melkesyre, andpusten osv.

 

sykkel tja, litt sykling er greit, det går ann. gå er bra, sunt for hodet.

Lenke til kommentar
Hvordan klarer du leve på en milkshake? Hadde blitt UTRLOG sliten og ødelagt  :ohmy:

6873469[/snapback]

 

Har du prøvd?

 

På pakningen står det noe slikt som : Inneholder alle viktige nødvendige næringsstoffer til å gi deg overskudd, Metter, og inneholder vitamin .... jah, husker ikke hvilke

 

Funker fint det :)

 

Men jeg er den mest sta og viljesterke kjerringa du noen gang skulle kommet borti også om du hadde vært så uheldig å treffe meg

6873489[/snapback]

Vel trenger ikke slanke meg. Men hvis jeg blir overvektig en gang kan jeg jo prøve ;)

Lenke til kommentar
seriøst jogg 1 time til dagen, bena trenger minst 1 uke på å restuarere seg etter sånn tung jogging. men du skriver 1 time daglig, da går til helvete.

Er en grunn jeg aldri jogger, det er jævlig kjedelig, tungt for bena, melkesyre, andpusten osv.

 

sykkel tja, litt sykling er greit, det går ann. gå er bra, sunt for hodet.

6873522[/snapback]

 

Det er ikke alt alle skriver her inne som er riktig.

 

For det første : Enenste måte å oppnå langvarig vektnedgang er å spise mindre kalorier enn du forbrenner. Man må kutte ut brus, snop og snacks og kjeks. Det er ikke det man spiser til måltidene man blir feit av, det er småspisinga utenom.

 

Anng trening så er det slettes ikke nødvendig for å gå ned i vekt på en sunn måte, men det hjelper jo siden det fører til at man forbrenner mer fett. 1 time jogging om dagen er så mye at det kommer til å knekke treningsgleden din med en gang, og så er det tilbake til sofasliting og snop med en gang.

 

Om du går 5 km, eller løper det forteste du kan, forbrenner du samme mengde energi, viste du det? Eneste forskjell er at du blir fortere ferdig om du løper (pluss at du ikke får trent musklene på samme måte, men jeg som jente er ikke så opptatt av å bygge løpemuskler)

Lenke til kommentar

face.jpg

 

pass på

 

dont worrie - be happy

 

skal du drikke tenk farris, kullsyre, eller kjøp lime, ingefær, citron. honning, annet, bær. så slipper du den ubehalige klor smaken av vannet, kansje spander et vannfilter. drikk gjerne all slags te, urte, krydder, unngå bruk av sukker. så har du et drikke opplegg uten kalorier og som gir noe igjen.

 

bakst; mindre skiver, mer pålegg, mindre smør, mindre majones. kansje ingen av delene. rødløk skiver. finn erstatninger ikke fjern noe. konverter alt du vil slutte med.

spis med engang du er sulten. men spis kansje veldig lite. dvs. litt frukt, noen chips istedenfor en pose. ta det med ro, ser hvordan katter spiser, spiser så fort alt spys opp igjen.

så det handler om å gjøre det riktig og ikke om til en tortur. å finne riktig fremgangspunkt gir lettelse.

det som er bra for linn kristin vil slå de fleste ihjel.

 

1 ting som er veldig sunnt for kropp og forbrenning det er å fyre opp temperaturen så mye du kan, dvs til du er rød og det røyker svette ut av deg, det blir som å sette kroppen i høygir. om det bare er for 10 min, så mener jeg det har veldig bra gunst for arbeidsnarkomane spøkelser over 30. ta gjerne en akse utøying etter dette. så har du vælvære og fart på giften.

 

linnis hvis en bil kjører på autoban i 300 kmt 5 km og deretter kjører tilbake i 5kmt. tror du bilen bruker samme mengde drivstoff.

 

 

"TUNNFISK" egentlig det samme hva merke og boks.

legg den på en sil og la det renne tålig kaldt vann over den i noen minutter. trekk med presset lime, S&P. (hint: rødløk).

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Da kommer en liten slankeoppdatering. Dette  er dag 3 av nokakuren

 

På torsdag, dag en spiste jeg 1 milkshake til frokost, kyllingsalat til middag (mamma lagde det til meg og da kunne jeg ikke si nei, men jeg spiste veldig lite) og noka til kvelds. Til sammen skulle det tilsvare 800 kalorier om jeg teller med ananasen jeg stappa i meg innimellom, og plommen jeg spiste.

 

Dag to, Noka til frokost, noka til lunsj og noka til middag. Det ble ikke kvelds , for jeg dro på konsert klokken 7, og etterpå var det vors med alkohol. Jeg blandet med sprite light, og drakk egentlig veldig lite, men på utestedet drakk jeg 2 drinker jeg vet det er mye søtt i.

 

Alikevel kunne jeg konstatere at jeg har gått ned en halv kilo da jeg sto på vekta i dag tidlig!!

 

Jeg er veldig glad og fornøyd. Det har gått over all forventning og jeg har ikke hatt noe særlig sultfølelse siden jeg begynte.

 

Gleder meg til å se hvor mye jeg klarer å gå ned på første uka!

6873452[/snapback]

 

Vel når du begynner med en sånn kur så mister du masse kroppsveske og innholdet i tarmene blir mye mindre...

 

Jeg gikk ned 7 kilo første uken med Cambridge kuren men min konsulent som har jobbet med diettkurer i over 10 år sa at minst 4 kilo var vesketap og tømte tarmer.

 

Dvs at man ikke kan få noen korrekt vektapsregning før etter uke 2...

 

At du drikker i helgen kan faktisk ødelegge hele slanke uken din "selv med lettbrus" (masse sukker i brennvin)

 

Konklusjon en halv kilo minus på 3 dager bør du slett ikke være fornøyd med, det er bare en 0,5dl vesketap....

 

Lykke til videre men kutt alkohol helt ellers så kommer du til å drive veldig lenge med dine 8 kilo.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Vel, da er den første sprekken et faktum.

 

Etter å ha gått ned over 20 kg på sunt kosthold (med en spisedag i uken som unntak) og masse trening, skuffet jeg meg selv til de grader i går kveld. Hele familien fra alle kanter av landet var samlet da vi skal i komfirmasjon i dag, og pizza fra Dolly's var innkjøpt. Var MEGET sulten etter en ca 5 timers lang fjelltur tidligere på dagen, men måltidene med tre timers mellomrom tok brodden av det værste. Problemet var at det ble for lenge mellom mine faste måltider, og til pizzaen ankom. Jeg kan ikke huske å ha spist så mye i mitt liv. Godt med brus ved siden av gjør heller ikke saken bedre. I dag har jeg min faste spisedag, og har tenkt å spise så mye jeg vil av kaker og god mat i komfirmasjonen (ja, jeg prioriterer komfirmasjon i nær familie foran slankekur). Problemet er min egen skuffelse over meg selv i går kveld. Med mine tanker om å gå over til normalt kosthold en periode, for så å fortsette slankingen ned til normalvekt, har nå fått seg ett kraftig skudd for baugen. Vil jeg klare å begrense meg til normalt kosthold, eller kommer jeg til å spise på meg et stempel som jojo-slanker? En ting er sikkert, mandagens gåtur skal bli en del lengre enn de jeg tar på vanlige hverdager!

Lenke til kommentar

Kjære JacEr!!

 

Det er helt normalt at du føler deg skuffet første gangen du "sprekker" i henhold til dine egne mål og tanker.

 

Du skal vite at det er NÅ du må bruke alle krefter på og fortsette den gode trenden din du har ikke "sprukket" men bare skeid ut litt for mye en eneste gang...

 

Det som er farlig er at mange begynner å tenke "etter en utskeielse" at nå orker jeg ikke mer, kanskje jeg skal gå over til normalt kosthold en liten stund...osv

 

Jeg kan love deg en ting!

 

Hvis du nå begynner meg en såkalt "liten periode" med det du kaller normalt kosthold så kommer det til å skli helt ut og det er helt normalt.

 

Når man begynner å unne seg gamle uvaner igjen så baller det på seg og om to-tre mnd så er man tilbake til starvekten igjen :cry:

 

Ikke tenk tanken på å gå over til normal kosthold før du har nådd MÅLET ditt... "veldig viktig"

 

Se dette som en litt uheldig episode og tenk "hva så" jeg må bare holde på litt lenger men jeg skal FA... meg nå målet mitt uansett :thumbup:

 

 

Lykke til videre!!

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg gikk ned 4 kg den første uka den første gangen jeg begynte på noka kuren. Jeg kommer ikke til å gå ned like mye denne gang fordi jeg er 17 kg lettere denne gangen, og ikke overvektig. Det er forskjell på en stor person som slanker seg, og en liten person.

 

Nå vil jeg tørre å påstå at min vektnedgang ikke skylder hverken vesketap eller tarminnhold, siden jeg har (som mange som har fulgt med i tråden allerede vet) hatt ett svært "sunnt" og kalorifattig kosthold i min oppholdsperiode i slankekuren. Jeg har ikke spist godteri, snacks, usunn mat eller drukket sukkerbrus.

 

Derfor er jeg , som normalvektig svæært fornøyd med 0,5 kg på 3 dager.

 

Kan legge til at jeg i dag har gått ned enda mer, og ligger nå på minus 0,8 kg.

 

Jeg lyver ikke når jeg sier jeg storkoser meg i denne dietten. Jeg er mett, jeg har så godt som sluttet å drikke lightbrus og drikker nå bare rent vann. Det er så artig å gå ned i vekt :)

 

Og når jeg er på "fylla", drikker jeg svært lite. Jeg tåler ikke smaken av alkohol, så drinkene jeg blander meg er veeeldig tynne, og jeg drikker svært få. Noe jeg tåler, siden jeg danser sammengengende fra jeg kommer til utestedet stenger (ca 3 timer)

 

Men ett spørsmål helt til slutt. Ei venninne av meg som er overvektig sier hun bruker noen piller for å gå ned, og på en uke har hun gått ned 1,5 kg. Jeg har selv kjøpt inn noe lignende og lurer på om jeg kan bruke de samtidig med NOKA milkshakedietten jeg er på.. De jeg har heter MetaLean

Lenke til kommentar

Hvis du fikk pillene uten resept og det ikke står "Bruk i samråd med lege" så kan du bruke det. Men om det er sunt blir noe helt annet. Det å gå over lang tid med lavt inntak av karbs kan gi hjertesykdom, var noen eksperter som nevnte det, så det er ikke bra å gå på sånne dietter over lang tid. Det beste er å heller spise litt normalt og heller øke treningen/aktivitetsnivået.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Nå vil jeg tørre å påstå at min vektnedgang ikke skylder hverken vesketap eller tarminnhold, siden jeg har (som mange som har fulgt med i tråden allerede vet) hatt ett svært "sunnt" og kalorifattig kosthold i min oppholdsperiode i slankekuren. Jeg har ikke spist godteri, snacks, usunn mat eller drukket sukkerbrus.

6879719[/snapback]

Er du sikker på at du forstod ordene "vesketap" og tap av "tarminnhold" riktig? Det er ikke slik at en burger ligger 24 timer i tarmene, mens en salat farer gjennom kroppen på ti minutter. Og det er heller ikke slik at kroppen din ikke tar opp vann, selv om du drikker rent vann eller lightbrus.

 

 

Men ett spørsmål helt til slutt. Ei venninne av meg som er overvektig sier hun bruker noen piller for å gå ned, og på en uke har hun gått ned 1,5 kg. Jeg har selv kjøpt inn noe lignende og lurer på om jeg kan bruke de samtidig med NOKA milkshakedietten jeg er på.. De jeg har heter MetaLean

6879719[/snapback]

Jeg kan for lite til å gi et godt svar, men jeg skal like å se langtidseffekten av disse pillene dersom de i seg selv skal virke slankende. Dersom de f.eks. inneholder krom for å dempe søt-lysten eller liknende, kan det jo hende at de har en grei effekt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...