Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man går med kcal underskudd venner kroppen seg mer og mer til dette. En spise dag i uken er positivt på forbrenningen din. Å ligge under 1500 kcal om dagen synes jeg er en dum ide. Å ligge på et så lite inntak kan føre med seg mangelsykdommer hvis man ikke er veldig flink til å bare plukke ut ”riktig” mat, med riktig ”innhold”. Å ligge i f. eks 1000 kcal om dagen vill være skadelig over tid for hjerte og andre organer som trenger mye næring, vitaminer og minneraler. Anbefaler ingen å ligge under 1500 kcal minimum, ta og heller legg inn en litt lenger gå tur. Selv om man kan se bra ut på utsiden av slik slanking, er det ganske mye som ikke ser fult så bra ut på innsiden.

Lenke til kommentar
Når man går med kcal underskudd venner kroppen seg mer og mer til dette. En spise dag i uken er positivt på forbrenningen din. Å ligge under 1500 kcal om dagen synes jeg er en dum ide. Å ligge på et så lite inntak kan føre med seg mangelsykdommer hvis man ikke er veldig flink til å bare plukke ut ”riktig” mat, med riktig ”innhold”. Å ligge i f. eks 1000 kcal om dagen vill være skadelig over tid for hjerte og andre organer som trenger mye næring, vitaminer og minneraler. Anbefaler ingen å ligge under 1500 kcal minimum, ta og heller legg inn en litt lenger gå tur. Selv om man kan se bra ut på utsiden av slik slanking, er det ganske mye som ikke ser fult så bra ut på innsiden.

6612475[/snapback]

 

Undskyld meg :ohmy:

 

Jeg får i meg mere vitaminer og slik enn de som tyller i seg pizza og cola hele dagene. Jeg trener som sagt 6-7 ganger i uka, og over alt hvor jeg skal må jeg bruke sykkel for å komme dit, så det mangler ikke på bevegelse. Det er ikke noe galt med meg bortsett fra litt lavt blodtrykk. Det er ikke lenge siden jeg var å tok full helsesjekk hos legen for å få offshoresertifikat.

 

Linn Christin er frisk som en fisk.

 

Så lenge det funker for meg ser jeg ikke hvorfor jeg ikke skal få holde på med det uten å få pepper for det

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen hensikt med å gi deg pepper for det. Det du har fått til er bra, og det er sikkert mange som misunner deg ditt vekt tap og kropp. Men over tid vil det være skadelig for kroppen. Imunforsvaret kan bli svekket, hjerte kan bli svekket på mangel av næring, nyrefunksjoner, ja det er mange konsekvenser. Har du snakket med legen din om å ligge på 1000 kcal om dagen? Det er også veldig lett at et så lavt mat inntak kan få psykologiske effekter, dette har jeg sett selv. Men som sagt er ikke dette noen form for å gi deg pepper, men prøver bare å gi mitt råd. Det er mange veier som fører til Rom, noen tar bare litt lenger tid, men det kan være en bedre måte å komme seg dit på. :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noen hensikt med å gi deg pepper for det. Det du har fått til er bra, og det er sikkert mange som misunner deg ditt vekt tap og kropp. Men over tid vil det være skadelig for kroppen. Imunforsvaret kan bli svekket, hjerte kan bli svekket på mangel av næring, nyrefunksjoner, ja det er mange konsekvenser. Har du snakket med legen din om å ligge på 1000 kcal om dagen? Det er også veldig lett at et så lavt mat inntak kan få psykologiske effekter, dette har jeg sett selv. Men som sagt er ikke dette noen form for å gi deg pepper, men prøver bare å gi mitt råd. Det er mange veier som fører til Rom, noen tar bare litt lenger tid, men det kan være en bedre måte å komme seg dit på. :)

6612585[/snapback]

 

Ja jeg har snakket med legen min, som syntes det var flott å gå ned i vekt.

 

Jeg skal jo ikke gjøre dette hele livet. Jeg har 4 kg til jeg skal kvitte meg med, og så skal jeg justere opp kalori-inntaket sakte men sikkert. Sammen med trening tror jeg ikke det skal bli noe problem å "fikse" forbrenningen igjen

Lenke til kommentar
En ting er å kjøpe flaskevann i syden, men her i Norge er vårt nydelig springvann mer enn godt nok.

6541060[/snapback]

Jeg klarer simpelthen ikke å dy meg.

 

Rundt 10 prosent av vannverkene i Norge har E.coli-bakterier i vannet.

119 av de 1234 vannverksanleggene i Norge besto ikke E.coli-testen da vannverkene i vår leverte resultatet av flere tusen vannprøver til Vannverksregisteret.

 

Campylobacteriose blir overført til mennesker gjennom avføring fra dyr, mens noroviruset blir overført fra menneskeavføring.

Jeg er glad jeg drikker San Pellegrino.

Lenke til kommentar
Ja jeg har snakket med legen min, som syntes det var flott å gå ned i vekt.

 

Jeg skal jo ikke gjøre dette hele livet. Jeg har 4 kg til jeg skal kvitte meg med, og så skal jeg justere opp kalori-inntaket sakte men sikkert. Sammen med trening tror jeg ikke det skal bli noe problem å "fikse" forbrenningen igjen

6612599[/snapback]

Sa legen at det var flott å ligge på 1000 kcal også?

Synes denne legen virker lite troverdig hvis han kan gå god for slike slanke metoder.

Lenke til kommentar
Da snakker vi lege som snart bør miste lisensen.

6613738[/snapback]

 

Åh herre gud

6613911[/snapback]

1000kcal høres lite ut.

Men skulle tro at en lege har mer å basere deg på enn oss; som har surfet litt rundt og kanskje lest et par bøker (average HW-gutt).

Maten velges med omhu, og Linn Christin rapporterer at hun er frisk som selve fisken hun spiser. ;)

Ingen grunn til å fyre bøttevis med pepper på henne, alt for mye kalorier :p

Lenke til kommentar
1000kcal høres lite ut.

Men skulle tro at en lege har mer å basere deg på enn oss; som har surfet litt rundt og kanskje lest et par bøker (average HW-gutt).

Maten velges med omhu, og Linn Christin rapporterer at hun er frisk som selve fisken hun spiser. ;)

Ingen grunn til å fyre bøttevis med pepper på henne, alt for mye kalorier :p

6613972[/snapback]

 

Takk! Den dagen jeg blir syk og dør, eller legger på meg 20 kg på en uke skal jeg si fra, så kan de komme med all pepperen de vil ;)

Lenke til kommentar

Siden torsdag har jeg prøvd å endre kostholdet mitt, ved å spise oftere (minst hver 3. time) og å spise mer frukt og ikke noe søtt/fett i ukedagene. Det funket faktisk veldig bra :D Ikke noe sjokkerende det i seg selv, å spise sunt er sunt...

 

Det som overrasket meg var hvor fort sukker-avhengigheten forsvant! Siden onsdag har jeg spist 1 Bocca-sjokolade og et par ballerina kjeks, og de siste dagene har jeg ikke følt noe trang til å spise noe sukker, selv om alt jeg spiser hele dagen er frukt brødmat. Før merket jeg det ganske bra om jeg gikk noen dager uten sukker (vi snakker ikke røykeabstinenser her da, men dere vet vel alle hvordan det søtsuget er).

 

I tillegg fører denne kostomleggingen til at jeg er sulten mye oftere, og når jeg føler sult, tar jeg meg et eple, en banan, en skive med skinke eller noe slikt. Jeg spiser mindre til hvert måltid enn før, men mye oftere. Jeg spiser meg ikke skikkelig mett lengre, bare til jeg ikke er sulten mer.

 

Alt i alt, jeg føler meg friskere og sunnere, og det er digg! Dette har jeg tenkt å fortsette med fremover mot jul, og håpet er å gå ned ca 10-15kg til jul. Er kanskje litt optimistisk, men man må da ha litt urealistiske mål ;)

 

PS: Har gått ned i overkant av 1 kilo siden onsdag, glemte visst å nevne det. Er ihvertfall en begynnelse :D

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar
Maten velges med omhu, og Linn Christin rapporterer at hun er frisk som selve fisken hun spiser. ;)

6613972[/snapback]

Fisken hun spiser er død :cry:

 

Det er vel en grunn til at det finnes en teoretisk grense for kcal-antall man bør ligge over? Nå er jeg ikke så veldig bekymret for Linn C, for hun sier jo at hun skal stabilisere vekta og øke matinntaktet til et sunt nivå, men jeg er bekymret for denne legen.

Lenke til kommentar
Siden torsdag har jeg prøvd å endre kostholdet mitt, ved å spise oftere (minst hver 3. time) og å spise mer frukt og ikke noe søtt/fett i ukedagene. Det funket faktisk veldig bra :D Ikke noe sjokkerende det i seg selv, å spise sunt er sunt...

 

Det som overrasket meg var hvor fort sukker-avhengigheten forsvant! Siden onsdag har jeg spist 1 Bocca-sjokolade og et par ballerina kjeks, og de siste dagene har jeg ikke følt noe trang til å spise noe sukker, selv om alt jeg spiser hele dagen er frukt brødmat. Før merket jeg det ganske bra om jeg gikk noen dager uten sukker (vi snakker ikke røykeabstinenser her da, men dere vet vel alle hvordan det søtsuget er).

 

I tillegg fører denne kostomleggingen til at jeg er sulten mye oftere, og når jeg føler sult, tar jeg meg et eple, en banan, en skive med skinke eller noe slikt. Jeg spiser mindre til hvert måltid enn før, men mye oftere. Jeg spiser meg ikke skikkelig mett lengre, bare til jeg ikke er sulten mer.

 

Alt i alt, jeg føler meg friskere og sunnere, og det er digg! Dette har jeg tenkt å fortsette med fremover mot jul, og håpet er å gå ned ca 10-15kg til jul. Er kanskje litt optimistisk, men man må da ha litt urealistiske mål ;)

 

PS: Har gått ned i overkant av 1 kilo siden onsdag, glemte visst å nevne det. Er ihvertfall en begynnelse :D

6632556[/snapback]

 

15 kg ned i fett på 4 og en halv måned? Altså i overkant av 0.8 kg i måneden. Jeg synes synd på musklene dine.

 

Edit: Ærlig fuckings talt Linn Christin, mener du seriøst at det er sunt å ligge på 1000kcal? At du går ned i vekt er ikke synonymt med sunt.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
15 kg ned i fett på 4 og en halv måned? Altså i overkant av 0.8 kg i måneden. Jeg synes synd på musklene dine.

 

Edit: Ærlig fuckings talt Linn Christin, mener du seriøst at det er sunt å ligge på 1000kcal? At du går ned i vekt er ikke synonymt med sunt.

6634317[/snapback]

 

15 kg ned i fett er jo fullt mulig dersom han har fett

 

Jeg vet selv at jeg hadde nok fett å ta av. Ingen fare der i gården nei. Musklene mine har det bedre enn på lenge.

 

For ett år siden fikk jeg vondt i skuldrene av å gå på shopping i noen timer. Tok ikke lang tid før det forsvant etterhvert som jeg slanka meg.

 

Det er uansett sunnere å gå ned i vekt enn å være overvektig. En som kan slanke seg 15 kg er overvektig.

 

Jeg sier ikke at det er sunnt å ha så lavt kaloriinntak. Jeg sier at det er slik jeg har det nå og at det fungerer godt for meg. Skal også nevne at jeg er nærmere 1500 enn 1000 nå om dagen :) Men det er mye bedre enn de 700 jeg levde på den første tiden av slankekuren

 

15 kg ned fra 1. august til 15. November. INGEN kunne da si at jeg så syk ut. Ikke var jeg syk heller. Nå ser jeg bedre ut enn noensinne, og jeg skjemmes ikke av å ha gått ned på den måten jeg har gjort. Så lenge jeg klarer å leve med det kaloriinntaket jeg har ser jeg ikke noe grunn til å bekymre seg. Hadde vært noe annet om vekta krøyp oppover igjen, noe den ikke har gjort.

Lenke til kommentar

Eyvindr, hvorfor er du så krass mot alle? "If you dont have anything nice to say, dont say anything"

 

Folk er forskjellige. Hvis Linn Christin klarer seg på 1000 kcal, så gjør hun vel det. Hun merker nok selv hvor hennes grenser går, noe du ikke kan gjøre.

 

Og jeg mente ikke nødvendigvis så mye som 15, jeg sa mellom 10 og 15. Og det var bare et ideelt mål, for å ha noe å jobbe opp mot. Og jeg trener omtrent annenhver dag, så er ikke noe redd for at jeg skal bli svakelig eller veik med det første :)

Lenke til kommentar

Et spørsmål, jeg forbrenner:

 

Mandag: 5000 kcal

Tirsdag: 3400 kcal

Onsdag: 5000 kcal

Torsdag: 3400 kcal

Fredag: 5000 kcal

Lørdag: 3200 kcal

Søndag: 3200 kcal

 

Det er planen ihvertfall, jeg trener altså hardt 3 dager i uka. Hvordan bør jeg variere energiinntaket? Bør jeg spise mer på treningsdager? Eller litt mer enn jeg trenger på hvildager og litt mindre på treningsdager? Kan i tillegg tenke meg og spise usunt en dag, fortrinnsvis fredag, lørdag eller søndag, noen synspunkter?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...