Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Leste folket gårsdagens VG?

"Slanking kan være livsfarlig"

En norsk hjertespesialist går i front med de "revolusjonerende" nyhtetene baseres på en undersøkelse utført på Lund-universitet med 12500 objekter. Skriftene publiseres i VG, så vel som i verdens ledende tidsskrifter.

 

Etter at dataene har blitt analysert i fem år, så er følgende konklusjoner klare:

* Underverktige har klart økt risiko for å dø tidlig.

* Overvektlige og fete har ingen økt risiko for å dø tidlig sammenlignet med normalvektige.

* Overvekt er i enkelte tilfeller direkte beskyttende mot å dø tidlig.

*Infarktpasienter som mister vekt, har klart større sjanse for å dø tidlig enn dem som ikke taper seg.

* Pasienter som går opp i vekt, har ingen økt risiko for tidlig død.

Det oppfordres videre til å kaste badevekta.

 

Ganske oppsiktvekkene må jeg si. Og er dette god-fisk, så skal altså følgende konklusjon bli almenn-vett;

Hvis du allerde har type, :p så ikke slank deg, usunt det er (i den forstand av tidligere død), med mindre du sliter med belastningsskader.

Endret av whom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det at folk kan tåle litt "polstring" uten at de blir syke av den grunn er vel strengt tatt gammelt nytt. Men ikke kom og fortell meg at det er likegyldig om en 40 kilo overvektig person slanker seg eller ikke. At dette studiet har "glemt" alle overvektssykdommer som leddproblemer, søvnapne, hjertesykdommer, diabetes type 2, høyt blodtryk +++ er også litt påfallende.

 

Dessuten finnes det jo ikke to moduser som heter overvektig og undervektig. Normalvektig er der innimellom et sted, og er jo strengt tatt det ideelle stedet å være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Var vel det jeg påpekte rett over her?

 

Og normalvekt er strengt tatt det ideelle stedet å være, men det blir problematisk når medie hysteriet har funnet ut at det er penere å være undervektig :)

6594900[/snapback]

 

Hehe, jeg leste bare whoms innlegg og ble provosert og svarte med en gang uten å lese videre, hehe :) Fort gjort. Men det skal jo også sies at det anses som penere å ha former i dag enn det det gjorde bare for en 10-15 år siden, så kroppsidealet har bevegd seg i en sunnere retning imo.

 

EDIT : Er det forresten noen som har noen gode fiskeoppskrifter? Jeg er blitt så dritt lei av å spise tunfisk rett fra boks :p Som ikke har så voldsomt mange kalorier per porsjon...

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar
er det stress for kroppen å spise suppe i over en uke i strekk?

6595880[/snapback]

Gjør du det en gan gi året, eller en gang annethvert år, så kan det være meget sunt. Det holder kanskje å gjøre det 3-4 dager, men dog.

Tarmene blir godt rensket, næringsopptaket blir bedre i ettertid, du vil føle deg frisk og rask, osv. osv.

 

Før enkelte legeundersøkelser må man "faste" a.k.a. bare ha i seg flytende føde i et par-tre dager før undersøkelsen, og alle jeg har snakket med har synes dette gjorde godt for kroppen også =)

Lenke til kommentar

Jeg bare sa hva du måtte gjør jeg. Treng og spis normalt sunt. Skjønner igrunn ikke at folk trenger denne tråden da jeg regner med at ingen er så dumme at de har fått for seg at snop er sunt? Alle med litt vett i skallen klarer å spise sunt uten problemer, virker som treningen er problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...