Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Jeg bare sa hva du måtte gjør jeg. Treng og spis normalt sunt. Skjønner igrunn ikke at folk trenger denne tråden da jeg regner med at ingen er så dumme at de har fått for seg at snop er sunt? Alle med litt vett i skallen klarer å spise sunt uten problemer, virker som treningen er problemet.

6599354[/snapback]

Det finnes desverre de som bare har vokst opp på usunn mat som ikke vet helt hva man bør spise av sunn mat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare sa hva du måtte gjør jeg. Treng og spis normalt sunt. Skjønner igrunn ikke at folk trenger denne tråden da jeg regner med at ingen er så dumme at de har fått for seg at snop er sunt? Alle med litt vett i skallen klarer å spise sunt uten problemer, virker som treningen er problemet.

6599354[/snapback]

Det finnes desverre de som bare har vokst opp på usunn mat som ikke vet helt hva man bør spise av sunn mat.

6599388[/snapback]

 

Sant det der, mange folk har vokst opp med mc-donalds og "vet ikke bedre". Ofte er det også vanskelig og gjøre om matvaner, selv om det er lite som skal til.

Lenke til kommentar
Jeg bare sa hva du måtte gjør jeg. Treng og spis normalt sunt. Skjønner igrunn ikke at folk trenger denne tråden da jeg regner med at ingen er så dumme at de har fått for seg at snop er sunt? Alle med litt vett i skallen klarer å spise sunt uten problemer, virker som treningen er problemet.

6599354[/snapback]

 

Hørt om vektklubb.no? Nei, ikke alle klarer å spise sunnt uten problemer. Dessuten er sukker vanedannende på lik linje med alkohol, røyk og narkotika, og det er ikke like lett for alle å kutte ut godteri

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dessuten er sukker vanedannende på lik linje med alkohol, røyk og narkotika, og det er ikke like lett for alle å kutte ut godteri

6599995[/snapback]

 

Sukker er vanedannende ja, men på lik linje med røyk og narkotika? Neppe.

Lenke til kommentar
Dessuten er sukker vanedannende på lik linje med alkohol, røyk og narkotika, og det er ikke like lett for alle å kutte ut godteri

6599995[/snapback]

 

Sukker er vanedannende ja, men på lik linje med røyk og narkotika? Neppe.

6600075[/snapback]

 

Det er vanedannende akkurat slik som da for å si det på en bedre måte

 

Er ikke slik at du tar en sjokolade og så er du hekta for livet nei ;)

Lenke til kommentar
Jeg bare sa hva du måtte gjør jeg. Treng og spis normalt sunt. Skjønner igrunn ikke at folk trenger denne tråden da jeg regner med at ingen er så dumme at de har fått for seg at snop er sunt? Alle med litt vett i skallen klarer å spise sunt uten problemer, virker som treningen er problemet.

6599354[/snapback]

 

Hørt om vektklubb.no? Nei, ikke alle klarer å spise sunnt uten problemer. Dessuten er sukker vanedannende på lik linje med alkohol, røyk og narkotika, og det er ikke like lett for alle å kutte ut godteri

6599995[/snapback]

 

Men så har jeg samme formening om nikotin da:) Sluttet etter fire år med snus på dagen, ikke noe problem i det heletatt, er man interesert klarer man det.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig greit å spise litt godteri i ny og ne. Selv som kroppsbygger har jeg en spisedag i uken der jeg spiser litt annen mat jeg har lyst på, mens resten av dagene prøver jeg å holde proteininntaket relativt høyt og måltid med trege karbohydrater.

 

Vet ikke hvor mye som er i en slik pose men er det 150 gram som det ble sagt over er det fortsatt sikkert over 500 kcal. Ville ikke spist noe på kvelden som får blodsukkeret til å fyke i luften. Insulin skilles ut da og stimulerer til økt fettlagring om man ikke er aktiv. Ypperlig å spise før man legger seg altså. :thumbup:

 

Hadde et lite problem med søtsaker selv, men begynte å spise krom regelmessig, nå spiser jeg nesten aldri godteri/søtsaker lenger. :whistle:

Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig greit å spise litt godteri i ny og ne. Selv som kroppsbygger har jeg en spisedag i uken der jeg spiser litt annen mat jeg har lyst på, mens resten av dagene prøver jeg å holde proteininntaket relativt høyt og måltid med trege karbohydrater.

 

Vet ikke hvor mye som er i en slik pose men er det 150 gram som det ble sagt over er det fortsatt sikkert over 500 kcal. Ville ikke spist noe på kvelden som får blodsukkeret til å fyke i luften. Insulin skilles ut da og stimulerer til økt fettlagring om man ikke er aktiv. Ypperlig å spise før man legger seg altså.  :thumbup:

 

Hadde et lite problem med søtsaker selv, men begynte å spise krom regelmessig, nå spiser jeg nesten aldri godteri/søtsaker lenger.  :whistle:

6605220[/snapback]

 

Ypperlig å spise før leggetid fordi mer fett lagres?? :huh:

 

Også spiser du krom? Som fra en god gammel cadillac fra 60-tallet? :p

Lenke til kommentar
Også spiser du krom? Som fra en god gammel cadillac fra 60-tallet?

 

 

Krom er et metallisk grunnstoff med kjemisk symbol Cr og atomnummer 24. Atommassen (u) er 52,0.

 

Krom blir brukt i helsekosten til å:

regulerer blodsukkeret

demper lysten på søtsaker, kaker etc.

regulerer GTF-faktoren (glukosetoleransefaktoren)

utviklingen til fosteret under graviditet

regulerer kolestrolnivået

økt krombehov hos sportsfolk

 

fra wikipedia: Krom

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Ugh.. Jeg proppa nettop i meg nesten en halv pakke Smash. Jeg føler meg fæl.

6604760[/snapback]

 

Med mindre det er noe du har for vane til å gjøre så er det ikke så farlig :) Men kanskje greit å ikke ha sånt i hus hvis man prøver å slutte med slikt, man får mye mindre lyst på noe som ikke ligger der, snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men så har jeg samme formening om nikotin da:) Sluttet etter fire år med snus på dagen, ikke noe problem i det heletatt, er man interesert klarer man det.

6600971[/snapback]

 

Da er du et spesielt tilfelle. Det er jo selvsagt at man vil ha problemer med å slutte med nikotin, da nikotin produseres naturlig i kroppen. Denne produksjonen halter når man tilfører nikotin selv og vil derfor forårsake abstinenser om man slutter med nikotinbruken. At du ikke hadde noen problem i det hele tatt skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Da er du et spesielt tilfelle. Det er jo selvsagt at man vil ha problemer med å slutte med nikotin, da nikotin produseres naturlig i kroppen. Denne produksjonen halter når man tilfører nikotin selv og vil derfor forårsake abstinenser om man slutter med nikotinbruken. At du ikke hadde noen problem i det hele tatt skjønner jeg ikke.

6605906[/snapback]

Vel, det er enkelte som aldri blir særlig avhengig av nikotin. Dette har sammenheng med kroppens evne til å produsere serotonin på egen hånd. Nikotin stimulerer serotonin-reseptorene, og folk med naturlig underskudd på serotonin har dermed "godt" anlegg for å bli avhengige. (Ok, dårlig forklart. Det er lenge siden jeg leste om dette, men det er omtrent slik det foregår...)

 

Så, det at en person klarer å slutte på dagen uten problemer behøver ikke bety at vedkommende har en viljestyrke av jern. Det er meget mulig at vedkommende simpelthen ikke var fysisk avhengig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så, det at en person klarer å slutte på dagen uten problemer behøver ikke bety at vedkommende har en viljestyrke av jern. Det er meget mulig at vedkommende simpelthen ikke var fysisk avhengig.

6606359[/snapback]

 

Kjekt å vite. Noen har bare så enormt lett for å slutte. Se på Hans Rex for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...