Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, bare jeg som synes alle disse kampsportene er merkelige? Bujinkan Budo Taijutsu? wtf? :huh:

 

Bujinkan Budo Taijutsu er ingen sport, ingen heroisme, men et system for personlig utvikling med nesten tusen års erfaring.

 

Hvor komplisert skal det gjøres å banke opp en stakkar? :p

Personlig trener jeg kickboxing :)

Lenke til kommentar
Hva synes dere om knusing av planker ol. med bein og armer?

 

Jeg personlig synes dette er litt unødvendig. Ser dog "ganske" stiligt ut. Har aldri prøvd skikkelig dette, da det er tilnermet ingenting av det i Shotokan.

Men kanskje det har noen nytte i kamp? Jeg har ingen anelse.

 

Kom med formeninger/Synspunkter! :)

6551394[/snapback]

 

Du har ingen nytta av knusing i kamp, men det er en veldig fin måte å få demonstrert kraft i teknikk. Egner seg veldig bra på oppvisning. :D

 

Har trent kamsport i over 10 år. Men taekwondo mesteparten av de årene.

1. dan 1 er min grad og er underlagt ITF via www.ntkd.no i norge.

 

Knust planker og takstein flere ganger.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er for sent å starte på boxing/kickboxing? Er født i 91 har ikke verdens største muskler men har begynt på et treningsoppleg som vil gi meg store muskler.

 

har alltid syntes å slå er morro og liker å ta imot slag, og av en eller annen grund så liker jeg å ta imot smerte.

Tenkte at trening og boxing var en bra mix.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er for sent å starte på boxing/kickboxing? Er født i 91 har ikke verdens største muskler men har begynt på et treningsoppleg som vil gi meg store muskler.

 

har alltid syntes å slå er morro og liker å ta imot slag, og av en eller annen grund så liker jeg å ta imot smerte.

Tenkte at trening og boxing var en bra mix.

6666260[/snapback]

 

Aldri for sent å starte. Bare å kjøre på. :D

Lenke til kommentar
Noen som vet om høyt spark mot hodet i kickboksing er lov? Skal prøve det på Mandag og Torsdag (Gratis trening). Og så begynne på det vis jeg liker det , så må vite litt regler sån at jeg ikke driter meg helt ut.

6681604[/snapback]

 

Er lov med spark i hodet ja :) . Er vel mest normalt å bruke rundspark mot hodet, er i hvert fall det jeg har sett blitt brukt :p . Om det er første trening så er det vel ikke vanlig å begynne med sparring med en gang?!

 

Btw, ikke spark under beltestedet da :p . Men det er lov å feks. "skyve" beinet til motstanderen.

Lenke til kommentar
Noen som vet om høyt spark mot hodet i kickboksing er lov? Skal prøve det på Mandag og Torsdag (Gratis trening). Og så begynne på det vis jeg liker det , så må vite litt regler sån at jeg ikke driter meg helt ut.

6681604[/snapback]

 

Er vel ikke så viktig å kunne så mye regler før du begynner. Reglene får du god greie på før dere begynner å sparrre.

Lenke til kommentar

I dag begynnte jeg på kickboxing :) Har aldri prøvd noe så morro i mitt liv, var dritmoro :D

 

Var en del mere jenter enn gutter :love: Eneste jeg var litt skeptisk på var at man blir utestengt hvis man bruker kickboxing i fight uttafor klubben. Hva skal man gjøre hvis en fyr klikker helt på deg å slår deg? Bare stå å ta imot slag? :hmm:

 

Sorry for mange smiley ^^

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Eneste jeg var litt skeptisk på var at man blir utestengt hvis man bruker kickboxing i fight uttafor klubben. Hva skal man gjøre hvis en fyr klikker helt på deg å slår deg? Bare stå å ta imot slag?  :hmm:

6725039[/snapback]

Det finnes unntak... Hvis du slår en fyr riktig vil han alldri kunne sladre på at du slo + at han kommer til å bli stor-forbruker av Toro-Tomatsuppe og sugerør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...