Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Kickboksing er sikkert gøy det, men det er jo ikke akkurat så mange teknikker/tools som i de fleste andre kampsporter :thumbdown: kan anbefale imua shantung kuntao, men det er bare i oslo og fredrikstad :p sjekk kuntao.no for mer info eller send meg PM

6814919[/snapback]

 

Har du noen gang prøvd? Det er MYE teknikk i kickboksing, selvsagt ikke grep og sleng og det tullet der, men det er ikke bare snakk om å buldre løs på motstanderen. Det vanskeligste er kanskje å kombinere alt, og å reagere/tenke veldig raskt og samtidig gjøre det korrekt...

 

Har drevet litt med boksing også, men foretrekker kickboksing. Er som regel tyngre å gå kickboxing-kamp, da du hele tiden får spark som lett slår ut luften av deg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut www.ntkd.no også. Mye spark og slag der også.

6815841[/snapback]

 

joda hvis du liker spark som ødelegger knærne dine, uten å ha noe kraft :thumbup: muay thai er bedre da; man skal trene tkd veldig lenge for å kunne bruke det som effektivt selvforsvar, og mange tkd-klubber sparrer lite og da er det helt ubrukelig :thumbdown:

Endret av magnus90
Lenke til kommentar
Sjekk ut www.ntkd.no også. Mye spark og slag der også.

6815841[/snapback]

 

joda hvis du liker spark som ødelegger knærne dine, uten å ha noe kraft :thumbup: muay thai er bedre da; man skal trene tkd veldig lenge for å kunne bruke det som effektivt selvforsvar, og mange tkd-klubber sparrer lite og da er det helt ubrukelig :thumbdown:

6819991[/snapback]

 

Nå å vise sånn liten respekt for andre kampstiler slår vel egentlig tilbake på deg som utøver. Mulig det var ment flåsete, og mission accomplised.

Det enste sanne om hvilken kampsport som er best er den som passer deg og dine kriterier og hvis Tae Kwon Do sine utførelser av spark er helt uten kraft, så får du stille opp som pute.

Om du ikke klarer å sparke hardt, så betyr det ikke at andre klarer det...uten å skade knærne...

 

And for the record... jeg trener ikke Tae Kwon Do. Jeg har riktignok noen treninger bak meg for å få litt annen innput.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Har du noen gang prøvd? Det er MYE teknikk i kickboksing, selvsagt ikke grep og sleng og det tullet der, men det er ikke bare snakk om å buldre løs på motstanderen. Det vanskeligste er kanskje å kombinere alt, og å reagere/tenke veldig raskt og samtidig gjøre det korrekt...

 

Har drevet litt med boksing også, men foretrekker kickboksing. Er som regel tyngre å gå kickboxing-kamp, da du hele tiden får spark som lett slår ut luften av deg :p

6816041[/snapback]

 

- I kickboksing bruker man stooore hansker som gjør at det blir urealistisk i forhold til en kamp uten hansker. det gjør også at man kan se henda til motstanderen, noe man ikke kan uten hansker

- kickboksing begrenser hvor man har lov til å treffe som gjør at det blir urealistisk i forhold til en vanlig kamp

- i tillegg har man ikke lov til å bruke knær, albuer eller huet og det er uten takedown og bakkekamp :thumbdown:

- sparkene er ganske enkle, et basic round-house som ikke krysser, frontkick hvor man ikke trenger å tenke på opptrekk og hvordan man setter ned foten igjen pga. at det ikke er skikkelig fullkontakt. Sidekick, crescents, spinningsidekick, dragontail og hookkick brukes (nesten) aldri

 

ut fra dette skjønner du kanskje poenget mitt litt bedre ;)

 

og til griffing: Jeg sparker hardt jeg, og uten å ødelegge knærne mine, men det er fordi jeg er for god til å bruke tkd-teknikken ;) kan hende jeg satte det litt for på spissen :blush:

Endret av magnus90
Lenke til kommentar

har ikke trent og vil heller ikke trene et system så dårlig som TKD, noe du utmerket godt vet :p men t.o.m. du må innrømme at de round-house sparka som blir brukt i konkurranser er brutalt ræva :yes: jeg har ikke så mye imot tradisjonell TKD med sparring, men har fått inntrykk av at TKD er mye kata, som man nesten ikke lærer noe av forresten, og anarobe driller :thumbdown: hvis du kunne vist meg en tkd-klubb nesten uten fokus på kata, med mye sparring og grovmotoriske, effektive teknikker kunne jeg kanskje vurdert å gå inn på websida... ;)

Lenke til kommentar

husk nå... du kan ikke utale deg noe om tkd så lenge du ikke har trent eller sett på flere treninger og du vet også at det er klubber i tkd som fokuserer mer på sparring. og foresten det dere med gate og kickboksing wtf kickboksing er ikke no selforsvars kampsport som har noe med gata å gjøre!!

 

 

 

og btw jeg vet best siden jeg har så godt som nyaktig 100 fler innlegg en deg :tease:

Endret av Sindre90
Lenke til kommentar
og foresten det dere med gate og kickboksing wtf kickboksing er ikke no selforsvars kampsport som har noe med gata å gjøre!!

6822170[/snapback]

 

 

jeee endelig skjønte du noe :w00t: men kickboksing er jo ikke på langt nær de eneste som har lagd noe som fremstår som kampsport, uten å være noe i nærheten av egna for selvforsvar...f.eks: boksing, karate(ikke kyokushin!) mange kung-fu stilarter (ikke kuntao og san soo!), judo, sambo, jiujutsu og maaaange andre jeg ikke gidder å nevne engang fordi jeg bare for melding tilbake om at det er bullshit istendenfor en forespørsel om en begrunnelse... :thumbdown:

Lenke til kommentar
- I kickboksing bruker man stooore hansker som gjør at det blir urealistisk i forhold til en kamp uten hansker. det gjør også at man kan se henda til motstanderen, noe man ikke kan uten hansker

- kickboksing begrenser hvor man har lov til å treffe som gjør at det blir urealistisk i forhold til en vanlig kamp

- i tillegg har man ikke lov til å bruke knær, albuer eller huet og det er uten takedown og bakkekamp :thumbdown:

- sparkene er ganske enkle, et basic round-house som ikke krysser, frontkick hvor man ikke trenger å tenke på opptrekk og hvordan man setter ned foten igjen pga. at det ikke er skikkelig fullkontakt. Sidekick, crescents, spinningsidekick, dragontail og hookkick brukes (nesten) aldri

 

ut fra dette skjønner du kanskje poenget mitt litt bedre ;)

 

og til griffing: Jeg sparker hardt jeg, og uten å ødelegge knærne mine, men det er fordi jeg er for god til å bruke tkd-teknikken ;) kan hende jeg satte det litt for på spissen :blush:

6821926[/snapback]

 

Joda, hvis målet ditt er å få til en kamp så lik som mulig som på byen :p . Personlig kunne jeg aldri tenkt meg å drive kampsport hvor man drar til hverandre uten hansker og med albuer. Uten hansker er det også mye lettere å treffe og da. Ville blitt for voldsomt tror jeg :p . Blir vel noe mixed martial arts lignende du liker da?

"sparkene er ganske enkle, et basic round-house som ikke krysser, frontkick hvor man ikke trenger å tenke på opptrekk og hvordan man setter ned foten igjen pga. at det ikke er skikkelig fullkontakt. Hva mener du med det?? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Magnus90 hvis du vil lære å slås på gata har du misforstått, i kickboxing er vi imot vold. Enkle spark? Jaha da har vel du dritbra ballanse og har tøyd ut så bra at du ikke kjenner det? :dontgetit: Kickboxing er ikke så enkelt som du påstår. La meg gjette aldri prøvd det selv?

I full kontakt kan du sparka/slå omtrent hvor du vil utenom i skrittet.

 

Og hvorfor skal man bruke albuen, kneet og hodet? Blir bare teit.

Endret av DNA1
Lenke til kommentar

Lær dere nå i hvertfall philosofien bak de enkelte øvelsene før dere kritiserer dem.. Det virker litt på meg som om det er å knuse noen i slosskamp dere prater om... At det er det som er viktig å lære. Greit nok. De fleste stilarter har stor fokus på hvordan uskadeliggjøre. Hva som er best er en personlig ting. Hva passer hver enkelt. Både når det gjelder motivasjon for å trene, motiv for å trene samt fysiske faktorer på hva som kan funke. Men svært mange stilarter prøver å lære elevene litt mer enn hva som kan skje i en taxikø....

 

Ta kendo for eksempel. Det blir ikke riktig av meg å kalle det for en rævva stil... fordi du ikke har med deg sverd på byen som regel likevel, og da er forsvarsløs. De lærer nok litt mer enn å bruke en katana, og de trener det ikke for å bli bøller.

 

Så kickboxere fikser ikke en gatekamp eller selvforsvar fordi de bruker hansker og har lite grappling? Jawohl... Hanskene er der for å forhindre skader. Folk har et liv uten ringen også husk... Hanskene betyr ikke at de er noe dårligere til å slå.

 

Og lærer ingenting av kata? Det heter vel strengt tatt ikke kata i Tae Kwon Do heller... det er japansk. Slik jeg forstår det, så kjenner du igjen en kata når du ser den, men du aner ikke hva det er. Det er en filosofi bak hver en kata og masse lærdom for den som søker det. Kata er riktignok perfeksjonering av basic teknikker, men det er mye mer enn det. Også når det gjelder selvforsvar. Men dette blir på et litt høyere nivå enn å bare ta ett år eller to i den gjeldende stilarten.

 

Og det med respekt for andre stilarter er basic knowledge for mange stilarter, deriblandt karate, tae kwon do, ju jitsu, judo, bjj, ninjitsu og kendo...

Lenke til kommentar
Sjekk ut www.ntkd.no også. Mye spark og slag der også.

6815841[/snapback]

 

joda hvis du liker spark som ødelegger knærne dine, uten å ha noe kraft :thumbup: muay thai er bedre da; man skal trene tkd veldig lenge for å kunne bruke det som effektivt selvforsvar, og mange tkd-klubber sparrer lite og da er det helt ubrukelig :thumbdown:

6819991[/snapback]

 

Åssen klarer du å dømme masse utøvere uten å vite hvilke erfaringer eller åssen de har trent? Dessuten er det spark tkd utøvere er gode på så at man ikke har noe kraft den skal du lenger ut på landet med. Les mer om termen sparking innen tkd før du uttaler deg mere.

 

Trener du riktig så ødelegger du ikke knærne. Gjelder forøvrig all annen idrett.

 

Du kan kritisere stilen så mye som du vil, men ikke hver enkelt utøver. Hvem sier at all sparring skal brukes til selvforsvar?? Man kjører selvforsvar gjerne i tillegg til sparring f.eks. I tillegg til å trene allsidig.

 

Hvorfor er en stil bedre enn en annen. Alle stiler har styrker og svakheter. Finnes ingen "ultimat" kampsport etter det jeg vet. Bare mange som ønsker å være det.

 

Men basert på uttalelsen din. Hvor mange år har du trent kamsport? Jeg har holdt på med flere stilarter i en periode på over 10 år.

 

Utifra det du sier så virker det som du har veldig liten innsikt i det du driver med og kamsport generelt. Ellers ville du ikke sagt det du sa.

 

Man skal aldri undervurdere andre kampsporter. I de fleste tilfeller kan du møte noen som er bedre enn deg og tar deg lett. Så ikke lurt å snakke drit om en annen kampsport i forkant. Er alltid noen som er bedre enn deg. Det må du bare innse så for som mulig. Det gjelder alle stilarter man trener. Lærer så lenge man lever. Håper du tok den...... :thumbup:

Lenke til kommentar

Veldig mange som hadde spurt meg om ting siden sist her da :thumbup:

 

skal vi se...*svarer bare kort nå, får heller ta det mer grundig seinere*

 

Sablabra: Det jeg mener er at du kan bare la foten din falle rett ned etter et frontkick, uten å bekymre deg om at motstanderen din prøver å ta kneet ditt

 

DNA1: ja, sparkene er enkle i forhold til mer strukturerte former av de samme sparkene, for ikke å snakke om kontrende spark som er mye, mye vanskligere. Og det er alt under beltet som ikke er lovlig, ikke bare skrittet. Har du noen gang mottatt et godt low kick? :)

 

Griffin: Fint innlegg :thumbup: men...

 

The effectiveness of kata as a training method is often debated in martial arts circles. The critics frequently make following claims:

 

* Kata training does not teach anything that is useful in a real situation

* A kata is just a "dead pattern", and by following a pattern one becomes bound by it

* Kata are taught because they provide an easy source of income for the instructor

* Kata are unnecessary ritual and tradition for tradition's sake, or helped now dead karatekas progress karate

 

Man lærer ikke mer enn dette av kata, poomse, form, mønster eller hva f**n du vil kalle det, så det er ikke vits i gjøre hvis man vil lære seg selvforsvar. Det ser jo litt stilig ut da ;) og angående hanskene i kickboksing og boksing mener jeg ikke at de ikke kan slå, men hanskene er så store at de blir annerledes å blokke enn en knyttneve, og sting'et fra knyttneven mangler når man bruker sånne hansker :thumbdown:

 

UUnreal: orker ikke å begynne å svare på hele innlegget ditt nå, sry. Men noen kampsporter er klart bedre enn andre, hvis man tenker som selvforsvar og effektivitet, f.eks er Krav Maga en god del mer effektivt en din kjære TKD, eller karate, aikido og judo. Forresten, hva slags teknikker mener du TKD har som er selvforsvar? har du linker til bilder eller filmer? holder evt. også med et par beskrivelser :thumbup: btw: ja jeg tok den ;)

Endret av magnus90
Lenke til kommentar
Veldig mange som hadde spurt meg om ting siden sist her da :thumbup:

 

skal vi se...*svarer bare kort nå, får heller ta det mer grundig seinere*

 

Sablabra: Det jeg mener er at du kan bare la foten din falle rett ned etter et frontkick, uten å bekymre deg om at motstanderen din prøver å ta kneet ditt

 

DNA1: ja, sparkene er enkle i forhold til mer strukturerte former av de samme sparkene, for ikke å snakke om kontrende spark som er mye, mye vanskligere. Og det er alt under beltet som ikke er lovlig, ikke bare skrittet. Har du noen gang mottatt et godt low kick? :)

 

Griffin: Fint innlegg :thumbup: men...

 

The effectiveness of kata as a training method is often debated in martial arts circles. The critics frequently make following claims:

 

* Kata training does not teach anything that is useful in a real situation

* A kata is just a "dead pattern", and by following a pattern one becomes bound by it

* Kata are taught because they provide an easy source of income for the instructor

* Kata are unnecessary ritual and tradition for tradition's sake, or helped now dead karatekas progress karate

 

Man lærer ikke mer enn dette av kata, poomse, form, mønster eller hva f**n du vil kalle det, så det er ikke vits i gjøre hvis man vil lære seg selvforsvar. Det ser jo litt stilig ut da ;) og angående hanskene i kickboksing og boksing mener jeg ikke at de ikke kan slå, men hanskene er så store at de blir annerledes å blokke enn en knyttneve, og sting'et fra knyttneven mangler når man bruker sånne hansker :thumbdown:

 

UUnreal: orker ikke å begynne å svare på hele innlegget ditt nå, sry. Men noen kampsporter er klart bedre enn andre, hvis man tenker som selvforsvar og effektivitet, f.eks er Krav Maga en god del mer effektivt en din kjære TKD, eller karate, aikido og judo. Forresten, hva slags teknikker mener du TKD har som er selvforsvar? har du linker til bilder eller filmer? holder evt. også med et par beskrivelser :thumbup: btw: ja jeg tok den ;)

6825244[/snapback]

 

Kampsporten er så effektiv som hver enkelt utøver gjør det til. Det er det du bunner opp med til slutt uansett hva du sier. Så slutt og døm tkd nedeom om ned.

 

Hvorfor sier du din kjære tkd? Har du noe imot det jeg praktiserer? Hvis jeg ikke liker andre kamspsporter håner jeg dem ikke på samme måte som du gjør.

 

http://www.kick-t.com/

Diverse filmer på den siden.

 

TKD har forsvar mot det meste. Har ikke så veldig mye å linke til da det ikke er laget noen filmer om som jeg vet.

 

Krav maga er greit nok det. Enkelt og brutalt. Men det vil ikke si at det er så mye bedre enn andre kampsporter og motsatt. Hvis du ikke ser det så gidder jeg ikke diskutere med deg. Da har du ikke nok insikt i det du driver med.

 

Bunner opp med det jeg i starten. Uttøver..... ikke kamsporten eller stilarten..

Lenke til kommentar
Veldig mange som hadde spurt meg om ting siden sist her da :thumbup:

 

skal vi se...*svarer bare kort nå, får heller ta det mer grundig seinere*

 

Sablabra: Det jeg mener er at du kan bare la foten din falle rett ned etter et frontkick, uten å bekymre deg om at motstanderen din prøver å ta kneet ditt

 

DNA1: ja, sparkene er enkle i forhold til mer strukturerte former av de samme sparkene, for ikke å snakke om kontrende spark som er mye, mye vanskligere. Og det er alt under beltet som ikke er lovlig, ikke bare skrittet. Har du noen gang mottatt et godt low kick? :)

 

Griffin: Fint innlegg :thumbup: men...

 

The effectiveness of kata as a training method is often debated in martial arts circles. The critics frequently make following claims:

 

* Kata training does not teach anything that is useful in a real situation

* A kata is just a "dead pattern", and by following a pattern one becomes bound by it

* Kata are taught because they provide an easy source of income for the instructor

* Kata are unnecessary ritual and tradition for tradition's sake, or helped now dead karatekas progress karate

 

Man lærer ikke mer enn dette av kata, poomse, form, mønster eller hva f**n du vil kalle det, så det er ikke vits i gjøre hvis man vil lære seg selvforsvar. Det ser jo litt stilig ut da ;) og angående hanskene i kickboksing og boksing mener jeg ikke at de ikke kan slå, men hanskene er så store at de blir annerledes å blokke enn en knyttneve, og sting'et fra knyttneven mangler når man bruker sånne hansker :thumbdown:

 

UUnreal: orker ikke å begynne å svare på hele innlegget ditt nå, sry. Men noen kampsporter er klart bedre enn andre, hvis man tenker som selvforsvar og effektivitet, f.eks er Krav Maga en god del mer effektivt en din kjære TKD, eller karate, aikido og judo. Forresten, hva slags teknikker mener du TKD har som er selvforsvar? har du linker til bilder eller filmer? holder evt. også med et par beskrivelser :thumbup: btw: ja jeg tok den ;)

6825244[/snapback]

 

Kampsporten er så effektiv som hver enkelt utøver gjør det til. Det er det du bunner opp med til slutt uansett hva du sier. Så slutt og døm tkd nedeom om ned.

 

Hvorfor sier du din kjære tkd? Har du noe imot det jeg praktiserer? Hvis jeg ikke liker andre kamspsporter håner jeg dem ikke på samme måte som du gjør.

 

http://www.kick-t.com/

Diverse filmer på den siden.

 

TKD har forsvar mot det meste. Har ikke så veldig mye å linke til da det ikke er laget noen filmer om som jeg vet.

 

Krav maga er greit nok det. Enkelt og brutalt. Men det vil ikke si at det er så mye bedre enn andre kampsporter og motsatt. Hvis du ikke ser det så gidder jeg ikke diskutere med deg. Da har du ikke nok insikt i det du driver med.

 

Bunner opp med det jeg i starten. Uttøver..... ikke kamsporten eller stilarten..

6826440[/snapback]

 

 

 

Vil man drive med mønster, flashy spark uten realisme og idrett/sport? Joda, da fungerer TKD, men folk som nekter å innse at TKD på ingen måte er en selvforsvarsart blir slitsomme i lengden.. Krav Maga er designet for ett formål, og det er selvforsvar.. pragmatisk selvforsvar.

 

Verre er det ikke.

 

Jeg personlig har ganske mye erfaring fra tkd, sort belte og flere nm-medaljer for å være spesifikk.. og rundsparkene man har i TKD kan på ingen måte sammenlignes med de man finner i thai når det gjelder kraft og trøkk inn i målet..

 

Når det gjelder ødelagte knær.. Sparking i lufta VIL ødelegge ledd over tid, sånn er livet.

Lenke til kommentar
Veldig mange som hadde spurt meg om ting siden sist her da :thumbup:

 

skal vi se...*svarer bare kort nå, får heller ta det mer grundig seinere*

 

Sablabra: Det jeg mener er at du kan bare la foten din falle rett ned etter et frontkick, uten å bekymre deg om at motstanderen din prøver å ta kneet ditt

 

DNA1: ja, sparkene er enkle i forhold til mer strukturerte former av de samme sparkene, for ikke å snakke om kontrende spark som er mye, mye vanskligere. Og det er alt under beltet som ikke er lovlig, ikke bare skrittet. Har du noen gang mottatt et godt low kick? :)

 

Griffin: Fint innlegg :thumbup: men...

 

The effectiveness of kata as a training method is often debated in martial arts circles. The critics frequently make following claims:

 

* Kata training does not teach anything that is useful in a real situation

* A kata is just a "dead pattern", and by following a pattern one becomes bound by it

* Kata are taught because they provide an easy source of income for the instructor

* Kata are unnecessary ritual and tradition for tradition's sake, or helped now dead karatekas progress karate

 

Man lærer ikke mer enn dette av kata, poomse, form, mønster eller hva f**n du vil kalle det, så det er ikke vits i gjøre hvis man vil lære seg selvforsvar. Det ser jo litt stilig ut da ;) og angående hanskene i kickboksing og boksing mener jeg ikke at de ikke kan slå, men hanskene er så store at de blir annerledes å blokke enn en knyttneve, og sting'et fra knyttneven mangler når man bruker sånne hansker :thumbdown:

 

UUnreal: orker ikke å begynne å svare på hele innlegget ditt nå, sry. Men noen kampsporter er klart bedre enn andre, hvis man tenker som selvforsvar og effektivitet, f.eks er Krav Maga en god del mer effektivt en din kjære TKD, eller karate, aikido og judo. Forresten, hva slags teknikker mener du TKD har som er selvforsvar? har du linker til bilder eller filmer? holder evt. også med et par beskrivelser :thumbup: btw: ja jeg tok den ;)

6825244[/snapback]

 

Kampsporten er så effektiv som hver enkelt utøver gjør det til. Det er det du bunner opp med til slutt uansett hva du sier. Så slutt og døm tkd nedeom om ned.

 

Hvorfor sier du din kjære tkd? Har du noe imot det jeg praktiserer? Hvis jeg ikke liker andre kamspsporter håner jeg dem ikke på samme måte som du gjør.

 

http://www.kick-t.com/

Diverse filmer på den siden.

 

TKD har forsvar mot det meste. Har ikke så veldig mye å linke til da det ikke er laget noen filmer om som jeg vet.

 

Krav maga er greit nok det. Enkelt og brutalt. Men det vil ikke si at det er så mye bedre enn andre kampsporter og motsatt. Hvis du ikke ser det så gidder jeg ikke diskutere med deg. Da har du ikke nok insikt i det du driver med.

 

Bunner opp med det jeg i starten. Uttøver..... ikke kamsporten eller stilarten..

6826440[/snapback]

 

 

 

Vil man drive med mønster, flashy spark uten realisme og idrett/sport? Joda, da fungerer TKD, men folk som nekter å innse at TKD på ingen måte er en selvforsvarsart blir slitsomme i lengden.. Krav Maga er designet for ett formål, og det er selvforsvar.. pragmatisk selvforsvar.

 

Verre er det ikke.

 

Jeg personlig har ganske mye erfaring fra tkd, sort belte og flere nm-medaljer for å være spesifikk.. og rundsparkene man har i TKD kan på ingen måte sammenlignes med de man finner i thai når det gjelder kraft og trøkk inn i målet..

 

Når det gjelder ødelagte knær.. Sparking i lufta VIL ødelegge ledd over tid, sånn er livet.

6826461[/snapback]

 

Så da har det ingenting å si hvis man har en dritdyktig instruktør i klubben på selvforsvar f.eks? Da må du ha gått glipp av mye........Siden du har det intrykket du har. Og hva om utøveren har trent shootfigting, jiu jutsu o.s.v er ikke det relevant da? *oppgitt* Bunner opp igjen med hva utøver kan som jeg har sagt nå så mange ganger. Ikke stilarten.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Veldig mange som hadde spurt meg om ting siden sist her da :thumbup:

 

skal vi se...*svarer bare kort nå, får heller ta det mer grundig seinere*

 

Sablabra: Det jeg mener er at du kan bare la foten din falle rett ned etter et frontkick, uten å bekymre deg om at motstanderen din prøver å ta kneet ditt

 

DNA1: ja, sparkene er enkle i forhold til mer strukturerte former av de samme sparkene, for ikke å snakke om kontrende spark som er mye, mye vanskligere. Og det er alt under beltet som ikke er lovlig, ikke bare skrittet. Har du noen gang mottatt et godt low kick? :)

 

Griffin: Fint innlegg :thumbup: men...

 

The effectiveness of kata as a training method is often debated in martial arts circles. The critics frequently make following claims:

 

* Kata training does not teach anything that is useful in a real situation

* A kata is just a "dead pattern", and by following a pattern one becomes bound by it

* Kata are taught because they provide an easy source of income for the instructor

* Kata are unnecessary ritual and tradition for tradition's sake, or helped now dead karatekas progress karate

 

Man lærer ikke mer enn dette av kata, poomse, form, mønster eller hva f**n du vil kalle det, så det er ikke vits i gjøre hvis man vil lære seg selvforsvar. Det ser jo litt stilig ut da ;) og angående hanskene i kickboksing og boksing mener jeg ikke at de ikke kan slå, men hanskene er så store at de blir annerledes å blokke enn en knyttneve, og sting'et fra knyttneven mangler når man bruker sånne hansker :thumbdown:

 

UUnreal: orker ikke å begynne å svare på hele innlegget ditt nå, sry. Men noen kampsporter er klart bedre enn andre, hvis man tenker som selvforsvar og effektivitet, f.eks er Krav Maga en god del mer effektivt en din kjære TKD, eller karate, aikido og judo. Forresten, hva slags teknikker mener du TKD har som er selvforsvar? har du linker til bilder eller filmer? holder evt. også med et par beskrivelser :thumbup: btw: ja jeg tok den ;)

6825244[/snapback]

 

Kampsporten er så effektiv som hver enkelt utøver gjør det til. Det er det du bunner opp med til slutt uansett hva du sier. Så slutt og døm tkd nedeom om ned.

 

Hvorfor sier du din kjære tkd? Har du noe imot det jeg praktiserer? Hvis jeg ikke liker andre kamspsporter håner jeg dem ikke på samme måte som du gjør.

 

http://www.kick-t.com/

Diverse filmer på den siden.

 

TKD har forsvar mot det meste. Har ikke så veldig mye å linke til da det ikke er laget noen filmer om som jeg vet.

 

Krav maga er greit nok det. Enkelt og brutalt. Men det vil ikke si at det er så mye bedre enn andre kampsporter og motsatt. Hvis du ikke ser det så gidder jeg ikke diskutere med deg. Da har du ikke nok insikt i det du driver med.

 

Bunner opp med det jeg i starten. Uttøver..... ikke kamsporten eller stilarten..

6826440[/snapback]

 

 

 

Vil man drive med mønster, flashy spark uten realisme og idrett/sport? Joda, da fungerer TKD, men folk som nekter å innse at TKD på ingen måte er en selvforsvarsart blir slitsomme i lengden.. Krav Maga er designet for ett formål, og det er selvforsvar.. pragmatisk selvforsvar.

 

Verre er det ikke.

 

Jeg personlig har ganske mye erfaring fra tkd, sort belte og flere nm-medaljer for å være spesifikk.. og rundsparkene man har i TKD kan på ingen måte sammenlignes med de man finner i thai når det gjelder kraft og trøkk inn i målet..

 

Når det gjelder ødelagte knær.. Sparking i lufta VIL ødelegge ledd over tid, sånn er livet.

6826461[/snapback]

 

Så da har det ingenting å si hvis man har en dritdyktig instruktør i klubben på selvforsvar f.eks? Da må du ha gått glipp av mye........Siden du har det intrykket du har. Og hva om utøveren har trent shootfigting, jiu jutsu o.s.v er ikke det relevant da? *oppgitt* Bunner opp igjen med hva utøver kan som jeg har sagt nå så mange ganger. Ikke stilarten.

6826661[/snapback]

 

 

Hvis man trener shootfighting og Jiu Jitsu.. så er TKD bra? Fantastisk resonnement...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...