Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Eneste jeg var litt skeptisk på var at man blir utestengt hvis man bruker kickboxing i fight uttafor klubben. Hva skal man gjøre hvis en fyr klikker helt på deg å slår deg? Bare stå å ta imot slag?  :hmm:

6725039[/snapback]

Det finnes unntak... Hvis du slår en fyr riktig vil han alldri kunne sladre på at du slo + at han kommer til å bli stor-forbruker av Toro-Tomatsuppe og sugerør.

6725733[/snapback]

 

Definer riktig? Når man er i en situasjon skal man jo aldri slå først. Spesielt ikke hvis man trener kampsport. Hvis man da blir anmeldt for det hva tror du skjer da?

Jo, du trener kampsport og du slo først dermed får du svi. Spesielt om du også skader fyren. Se for deg avisene "Kampsportekspert slo ned uskyldig offer på byen", ja har nok hørt den før.

 

Selv om han blir skadet så kan han bare kalle det misbruk og man blir utestengt o.s.v. Angående og slå riktig HVIS man må forsvare seg så bør man gå etter bein, mage o.s.v. Sånne ting som kan gi vedkommende store smerter, men du skader ikke fyren for livet.

 

Gå etter hodet er livsfarlig fordi det kan i verste fall føre til dødsfall. La oss si at fyren faller og slår hodet i bakken etter du har stlått og blir skadet for livet eller dør. Da er ikke den toro tomatsuppe teorien din så bra at det gjør noe.

 

Bruk hodet før du slår så du ikke står med skjegget i postkassa i etterkant.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe :) Ja så lenge han ikke kan snakke gjør det vel ikke noe :p

De slagene jeg lære var veldig effektive og må være vondt å bli slått med det slaget. Var veldig effektivt og sjappe slag/spark.

6725771[/snapback]

 

Sikkert gøy å bli utestengt ved misbruk også da...... Hvis du vil gjøre angriper invalid. :thumbup:

 

Angåenge spark og slag så kan de være så effektive de bare vil. Men hvis ikke utøveren ikke klarer å bruke dem samt leser andre dårlig i kamp og har dårlig teknikk så har det veldig lite å si egentlig. Da kan de sparkene bare være så effektive de bare vil uten at det hjelper en ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PASIFIST! poenget med selvforsvar er at det skal være kompromissløst :) derimot skal man unngå at slike situasjoner oppstår, før man evt. begynner med det kompromissløse selvforsvaret ;) dette er helt grunnleggende innen alt som overhodet kan kalles selvforsvar...her er en demonstrasjon av Krav Maga teknikker som er regnet som verdens beste selvforsvar :thumbup: Ser du mange forsøk på å unngå å skade angriperen? :hmm: *MERK: mange av teknikkene her er mot våpen, men teknikkene er nesten de samme hvis det ikke er våpen involvert* Hvis man ikke nøytraliserer angriperen med en gang bare utsetter man angrepet

Lenke til kommentar

Står du med ryggen i et hjørne mot en kar med kniv, så tenker du ikke på å slå hvor han ikke blir skadet. Det juridiske får du tenke på etterpå. Lite stilig blø ihjel fordi du var redd for en anmeldelse og kanskje en bot.

 

Når det er sagt så skal det å drive med kampsport også være holdningsskapende slik at du lettere kan styre unna bråk.

Men bruker du det unødvendig på noen så fortjener du utestengelse. Da har du ingenting i kampsport å gjøre.

Lenke til kommentar
Står du med ryggen i et hjørne mot en kar med kniv, så tenker du ikke på å slå hvor han ikke blir skadet. Det juridiske får du tenke på etterpå. Lite stilig blø ihjel fordi du var redd for en anmeldelse og kanskje en bot.

 

Når det er sagt så skal det å drive med kampsport også være holdningsskapende slik at du lettere kan styre unna bråk.

Men bruker du det unødvendig på noen så fortjener du utestengelse. Da har du ingenting i kampsport å gjøre.

6794716[/snapback]

 

Annerledes med forsvar mot kniv da. Da er det deg eller han så da svarer du med samme mynt.

Lenke til kommentar
PASIFIST! poenget med selvforsvar er at det skal være kompromissløst :) derimot skal man unngå at slike situasjoner oppstår, før man evt. begynner med det kompromissløse selvforsvaret ;) dette er helt grunnleggende innen alt som overhodet kan kalles selvforsvar...her er en demonstrasjon av Krav Maga teknikker som er regnet som verdens beste selvforsvar :thumbup: Ser du mange forsøk på å unngå å skade angriperen? :hmm: *MERK: mange av teknikkene her er mot våpen, men teknikkene er nesten de samme hvis det ikke er våpen involvert* Hvis man ikke nøytraliserer angriperen med en gang bare utsetter man angrepet

6793628[/snapback]

 

Hvis alt selvforsvar skal være kompromissløst. Tenker det hadde vært mange overskrifter i avisen da hvis man følger din tankegang.

 

Man svarer jo selvsagt med samme styrke på angrepet som på forsvaret, men det er greit å tenke litt på følger i ettertid. Så ikke ta alt jeg skriver så bokstavlig. Les litt mellom linjene også...

Lenke til kommentar
Annerledes med forsvar mot kniv da. Da er det deg eller han så da svarer du med samme mynt.

6795184[/snapback]

Uansett blind vold vil nå jeg utvide det til. Du vet ikke hvor langt han/hun/de går dersom du går i bakken.

 

Men selvsagt, dersom du har et overtak, så kan det lønne seg å tenke litt. Ikke noe skryt å få dersom du tråkker litt fort på hodet til vedkommende etter at denne har havnet i asfalten...

Lenke til kommentar
Annerledes med forsvar mot kniv da. Da er det deg eller han så da svarer du med samme mynt.

6795184[/snapback]

Uansett blind vold vil nå jeg utvide det til. Du vet ikke hvor langt han/hun/de går dersom du går i bakken.

 

Men selvsagt, dersom du har et overtak, så kan det lønne seg å tenke litt. Ikke noe skryt å få dersom du tråkker litt fort på hodet til vedkommende etter at denne har havnet i asfalten...

6796469[/snapback]

 

Vedkommende som har kniv kan lett drepe deg. Skal ikke så mye kunnskap med kniv for å få det til. Det blir aldri blind vold heller når motstander har kniv. Da er det selvforsvar. Er ikke bare bare å legge en med kniv i bakken heller. Mye som kan skje før du forsøker å ta fra kniv eller forsvare til du eventuelt får personen i bakken.

 

Dessuten er det greit å ha en liten baktanke i hodet. Har du trent på knivforsvar før?? Tar årevis å få inn gode rutiner der så du får automatiske reflekser.

 

Har du ikke det? Da løper du ellers leker du med livet ditt.

Lenke til kommentar

Tror nok du misforsto meg litt grundig...

 

Snakker om å bli utsatt for blind vold jeg nå da, og det er det jo full anledning til når motstanderen har kniv også... :roll:

 

Har trent knivforsvar ja...men ikke mye/nok. Uansett så tror jeg nok jeg har safet så godt jeg har kunnet hvis jeg har kommet ut for kniv.

Lenke til kommentar

LarsP: Hva med å blande alle inn og trenne MMA hos Trondheim Fight Gym?

 

http://trondheimfightgym.no/

 

Slag og spark

 

Vi lærer deg å bruke hender, albuer, knær og skinnlegger til å treffe motstanderen med. Denne delen av sporten er omtrent som Thaiboksing.

 

 

Kast og kastforsvar

 

Kast og kastforsvar er den delen av sporten som betyr mest i forhold til å kontrollere kampen. Disse to faktorene avgjør om du kan holde kampen stående for å bruke slag, spark osv der, eller om du klarer å få kampen på bakken for å vinne ved å bruke bryteteknikker og slag på bakken.

 

 

Bakkekamp

 

På bakken lærer vi ut hvordan man skal komme ut av grep, hvordan man skal holde andre nede og hvordan man kan bruke låser, kvelninger og slag til å avslutte kampen.

 

 

Kondisjon og styrke

 

Sporten vår er krevende fysisk. En kamp kan være opp til 25 minutter lang. For å klare dette, må man være i god form. Vi trener dere opp i kondisjon og styrke og hjelper til med kosthold og andre viktige faktorer.

 

 

Sporten er fullkontakt, men vi ivaretar høy sikkerhet på trening og satser på høy intensitet med så lite skader som mulig.

Lenke til kommentar

Hva med Kali Sikaran? Lærer en del, blant annet knivforsvar.

 

Kali Sikaran er en kampsport basert på ulike stiler fra Filippinene.

Den består av filippinsk boksing og kick/-thaiboxing, stickfighting samt forsvar mot kniv og andre våpenangrep.

 

Treningen er realistisk og effektiv som selvforsvar, og tilpasses den enkelte utøvers fysiske forutsetninger. Kali Sikaran passer for alle, enten målet er å komme i god form, eller om du vil strebe etter å bli en topp fighter.

 

Kali Sikaran treningene er kjennetegnet med god fysisk og teknisk trening samtidig som man har det gøy.

 

Vi legger stor vekt på det sosiale ved siden av treningen. Vi reiser på treningsleirer i både inn- og utland, vi har klubbfester, og en rekke andre sosiale aktiviteter.

 

Velkommen til Kali Sikaran

- Selfdefence with confidence -

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar

Trener Ju Jitsu. Har fått meg Oransj belte. Hadde hatt grønt om det ike var for at jeg tok tidlig sommerferie... Det er gøy, allsidig, KULT og det er god trening. Bare å komme:

Kicksport.no

Det er i Oslo på Grünerløkka. Jeg har trent i ett og et halv år nå ca. Liker meg kjempegodt. Supert miljø.

Bare spør hvis dere lurer på noe også :p

Nei, jeg jobber ikke der... syns bare det er gøy at det er mange der :) ...

 

Angående forsvar mot kniv: LØP. En pistol er mindre farlig faktisk, for å skyte med en pistol mot et løpende "objekt" er nærmest umulig.... (å treffe med)

Står du i et hjørne med kniv mot deg: Ballespark.... så lange vi snakker selvforsvar så må det være lov å redde skinnet sitt ja! Men kniv er det farligste våpenet man kan komme opp mot i selvforsvar ( i en normal storby...) så egentlig så burde man prøve å tenke lenger forover enn å komme opp i et hjørne mot en kniv... Overlater videre diskusjon til dem som ha slik trening i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Hmm, vurderer å begynne med kampsport. Er bare litt usikker på hvilken retning jeg ønsker å gå. Følgende er under vurdering:

 

- Boksing

- Kickboksing

- Krav Maga

- BJJ

6798081[/snapback]

Anbefaler kickboxing bra trening for hele kroppen, gir deg bra ballanse, du blir myk, du får støre muskler, du får bra kondis. Og i tilleg er det ganske morsomt. Og hvem liker ikke å slå og sparke? :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...