Gå til innhold

Bort med useriøse poster


Anbefalte innlegg

Er det en god ide å skille litt mer mellom Annet og OT-baren? OT-baren er for meg mer et samfunn enn en kategori.

 

Eksempler på tråder i OT-baren som imo er der fordi de ikke har egnede kategorier (og dermed burde vært i Annet - "Stedet for å diskutere ting som vi ikke har spesialiserte kategorier for.") er:

 

banka opp, anmelle eller ikke? (Mitt svar er jo ganske seriøst)

Hva betyr Øystese?

Den Store Hundetråden

Hvordan lager man dette tegnet ">>" ?

reise til spania hjelp

Har du bilder av utrykningskjøretøy? (ja jeg vet hvem som startet den tråden)

Den Store Poker Tråden.

Norges nye soldater!

Tipstråden mot veps, mygg, klegg og knott

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden

Den Store paintball tråden.

Hester er fine dyr

Vondt i magen.Hvordan bli kvitt?

 

OT-baren er for meg synonymt med "useriøst" og "temaløst", blant annet på grunn av tråder som SO5, Ødelegg ønsket leken!, The Recent Pic Post., Vurder brukeren over deg., Forumet hadde ikke vært det samme uten, Siste ebay kjøp?, osv. Altså ingen reelle problemstillinger. Er det en ide å skille der?

 

Noen av "de store"-trådene erstatter et forum, og har derfor ingen reell problemstilling, men jeg anser de for å være så "innsnevret" i tema, at de hører Annet til.

 

My though

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..."Annet" og "Off topic" er jo til for slike useriøse ting...

6501606[/snapback]

Kunne ikke vert mer enig!

 

Om du ikke liker det, skjekk ut en av disse:

· Bil og motor

· Digital foto og video

· Hardware

· Hardware bedrift

· HW-LAN

· Jobb og utdanning

· Kultur

· Mobil og PDA

· Off topic

· Programmering

· Programvare

· Spill

· Tilbakemeldinger

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
..."Annet" og "Off topic" er jo til for slike useriøse ting...

6501606[/snapback]

Kunne ikke vert mer enig!

 

Om du ikke liker det, skjekk ut en av disse:

· Bil og motor

· Digital foto og video

· Hardware

· Hardware bedrift

· HW-LAN

· Jobb og utdanning

· Kultur

· Mobil og PDA

· Off topic

· Programmering

· Programvare

· Spill

· Tilbakemeldinger

6525572[/snapback]

 

Jeg mener det holder med én kategori for useriøse ting. Så kan emner som ikke har et eget passende forum være i Annet. Virker som forskjellen enten er utvisket eller forsøkt utvisket.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er mange poster av god kvalitet (jeg har nevnt noen) som burde være i Annet. Jeg er altså uenig med ilpostino at Annet skal være en samlingsplass for useriøse ting. Faktisk så klarer jeg ikke så se hvorfor Annet skal være mindre seriøs enn OT-baren. Derfor foreslår jeg at en del av de seriøse postene flyttes til Annet.

Lenke til kommentar

Eneste reelle problemet jeg ser at folk har her er det at de liker ikke at Off-Topic og da spessielt OT-baren. Hva er problemet med å ha alle dritpostene på et sted? Vil dere ha det flytende rundt på resten av forumet? Alt jeg har sett så langt i denne threaden er personer som er missfornøyd med Off-Topic. Men hva er problemet? Hva er problemet med å ha alle lav-kvalitetespostene liggende på en plass?

Man har en slik i Film/TV, en i musikk-kategorien..Hører ikke spessielt mye klaging på de threadsene

 

Vil dere øke kvaliteten i de kategoriene så står dere da selv MEGET til ansvar for å ha kvalitet i postene i den kategorien. Jeg ser vel bare at det er folk som ikke prater så mye i OT-baren som kommer å klager her så jeg må vel stille meg litt spørrende...why? Hvis dere vil at forumet skal øke i styrke og serriøsitet, hvorfor poster dere ikke ting der da selv og hjelper å få opp det dere mener er bare spam, til et nivå dere kan være fornøyd med?

 

Som ilpostino, sier: "det blir jo litt teit om en tråd skal bli stengt bare fordi en (eller enkelte) brukere synes emnet er uintresant (leif?)... er det støtende/ulogvlig innhold er det jo noe helt annet--."

Dere må tenke på det at det er MANGE brukere av Off-Topic også, det er en masse som også har sitt å si.

Hvis dere hater Off-Topic kategorien så mye, så la være å bruke den, eller hjelp til å bidra med noe. Man kan ikke forvente å få alt på en sølvskje.

 

Uderzo: Skjer det ikke noe med rapportene dine, så send en PM til en moderator og SPØRR moderatoren og hør hva begrunnelsen er for noe.

IMO, så mange av rapporteringene som kommer inn lite begrunnet og mangelfull på hvorfor brukeren har rapportert threaden og derfor så ser kanskje ikke moderatoren/moderatorene akkurat hva du mener. Ta kontakt å spørr, vi biter ikke.

Lenke til kommentar
Store bokstaver blir oppfattet som skriking. Skriking hjelper kanskje mot småsøstre en gang i blant, men når du skriver som èn blant mange på f. eks. forumet skaper dette bare misnøye. Det vil føre til økt oppmerksomhet rundt innlegget ditt, men ikke nødvendigvis på den måten du hadde tenkt. Det vil tiltrekke seg personer som blir irriterte over at du skriker til dem, og alle vil ble mer opptatt av hvordan du skriver fremfor hva du skriver. Folk vil i stedet for komme med sure kommentarer til deg. Mange brukere kan la være å gi deg et skikkelig svar, hvis de føler at du "bråker" for mye.
Lenke til kommentar
Off topic er jo plassen for useriøse tråder og innlegg som ingen bryr seg om. Ingen som bryr seg om hvem som sier gulost eller kvitost. Det er plassen for å snakke om dritt og ingenting...

6534084[/snapback]

Nei, det det ikke. Offtopic er plassen for man skal diskutere ting som ikke passer inn i de andre forumkategoriene. Det betyr ikke at det skal være et fristed for spammere og brukere som elsker å opprette tulletråder i dyp Red Bull-rus.

Lenke til kommentar
Off topic er jo plassen for useriøse tråder og innlegg som ingen bryr seg om. Ingen som bryr seg om hvem som sier gulost eller kvitost. Det er plassen for å snakke om dritt og ingenting...

6534084[/snapback]

Nei, det det ikke. Offtopic er plassen for man skal diskutere ting som ikke passer inn i de andre forumkategoriene. Det betyr ikke at det skal være et fristed for spammere og brukere som elsker å opprette tulletråder i dyp Red Bull-rus.

6541243[/snapback]

 

det blir litt dumt og kalle hele off-topic useriøst... jeg personlig finner "politikk, religion og samfunn" samt "vitenskap" veldig interessant... Tror ikke jeg har sett noe useriøst der som har overlevd mer en 5min

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare fjerne disse kategoriene fra "siste 24 timer"? Eventuellt komme med en konfigurerbar "siste 24 timer"?

 

Ørjan...

6541342[/snapback]

Off topic delen er da ikkje med som standard i "Siste 24 timer". Du kan og velge å få dei siste innlegga frå den kategorien du ønskjer.

Lenke til kommentar
Off topic er jo plassen for useriøse tråder og innlegg som ingen bryr seg om. Ingen som bryr seg om hvem som sier gulost eller kvitost. Det er plassen for å snakke om dritt og ingenting...

6534084[/snapback]

Nei, det det ikke. Offtopic er plassen for man skal diskutere ting som ikke passer inn i de andre forumkategoriene. Det betyr ikke at det skal være et fristed for spammere og brukere som elsker å opprette tulletråder i dyp Red Bull-rus.

6541243[/snapback]

Ok da. OT-Baren er nå kanskje det.

 

I tillegg har vi "OT-baren" for alt annet dere måtte ha lyst til å prate om, sitat "Småprat om alt og ingenting fra hverdagens små og store hendelser - innenfor rimelighetens grenser." Dette er opprettet for å fange opp de emner som ikke har et forum, og som bærer preg av sosial prat om løst og fast.

 

Det betyr at emnet (topic) for OT-baren ikke er bestemt, men avgjøres av brukernes interesser. Men det betyr ikke at det er fritt fram for alle slags innlegg. Vi ønsker den samme høye kvalitet over denne delen av forumet som de andre. Da vil det være emner som ikke passerer nåløyet her som på resten av forumene.

 

Hva har høy kvalitet, hva har lav kvalitet?

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål til moderatorer og til dere andre også:

 

Skal tråder som dette ha rett til å leve?

Kan jeg få lov til å rapportere tråder som dette?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=606957&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607023&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=345171&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607087&hl=

 

Tråder som dette kan jeg ikke fordra både fordi de egentlig ikke gir noe til lesere, det er ingen diskusjon og er hva jeg vil kvalifisere som telletråder. Slike tråder har også den dårlige egenskapen av å vokse seg digre og vare i veldig lang tid.

Lenke til kommentar
b-real, er ikke du egentlig inhabil til å kunne uttale deg som moderator i saken ettersom du er veldig aktiv i disse søppeltrådene selv?

6545846[/snapback]

Haha, unnskyld at jeg spør, men hvordan i granskauen skal jeg være det? :ermm:

Skal du da være inhabil pga du skriver om musikk for et nettsted som handler om kultur (musikk) og ville aldri kunne uttale deg om det? o.O

 

JohndoeMAKT: er ingen hinder som sier at du ikke kan rapportere de trådene nei, men som sagt, vil du virkelig ha threadene stengt så nytter det ikke å bare rapportere threaden og ikke fortelle hvorfor som en del her tror :)

Lenke til kommentar
la off topic være off topic. Ikke gå inn på den kategorien hvis du ikke liker innholdet. Værre er det ikke.

6501681[/snapback]

 

Hadde det bare vært så vel..

 

De aller fleste av oss ser på siste poster. Der er offtopic enten man liker det eller ikke..

6504329[/snapback]

:cry:

Jeg interesserer meg ikke for skjermkort, jeg overlever likevel.

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål til moderatorer og til dere andre også:

 

Skal tråder som dette ha rett til å leve?

Kan jeg få lov til å rapportere tråder som dette?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=606957&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607023&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=345171&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607087&hl=

 

Tråder som dette kan jeg ikke fordra både fordi de egentlig ikke gir noe til lesere, det er ingen diskusjon og er hva jeg vil kvalifisere som telletråder. Slike tråder har også den dårlige egenskapen av å vokse seg digre og vare i veldig lang tid.

6544603[/snapback]

 

De trådene du har lenket til her er ikke av den typen -jeg- ønsket å komme til livs her med dette innlegget..

 

Disse innleggene tjener tydeligvis/muligens en hensikt i favør for posteren. Og påfølgende popularitet kan jo tyde på at de falt i smak for andre brukere også. Om ikke akkurat deg.

 

At disse ikke er blitt stengt kan jeg ikke annet enn å støtte..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...