Gå til innhold

Bort med useriøse poster


Anbefalte innlegg

b-real, er ikke du egentlig inhabil til å kunne uttale deg som moderator i saken ettersom du er veldig aktiv i disse søppeltrådene selv?

6545846[/snapback]

Haha, unnskyld at jeg spør, men hvordan i granskauen skal jeg være det? :ermm:

Skal du da være inhabil pga du skriver om musikk for et nettsted som handler om kultur (musikk) og ville aldri kunne uttale deg om det? o.O

6545945[/snapback]

Ettersom du tok søppelpostene så aggressivt i forsvar, så bør det vel ligge mer bak enn et objektivt syn på forumet? Jeg ser bare ikke at en som banner og steiker til daglig i siste ordet-tråden kan snakke på forumets vegne her.

 

Og som sagt tidligere så er ikke en kategori ved navn Off Topic synonymt med barnehageleker. Et forum bør først og fremst bestå av konstruktive debatter og informasjon. Ikke jabbechat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En som kjenner Off Topic forsvarer det, og du mener det blir for subjektivt? Det finnes ikke et objektivt syn på offtopic, det blir personlige meninger uansett. Jeg ser heller at en som kjenner til avdelingen har en mening om den, framfor at de som er innom en gang i blant, ikke kjenner brukerne og ikke poster i OT skal fortelle oss i OT hva som er og ikke er verdig en plass på diskusjon.no.

 

OT er det stedet på forumet der folket møtes for å snakke om ting uten å få beskjed om at de vandrer off-topic, og ethvert forum som ønsker samhold og et godt miljø har lignende ordninger. Det vil ikke ha et formål å kutte det ut og det er ikke problem nå, så hvorfor folk klager forstår jeg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
En som kjenner Off Topic forsvarer det, og du mener det blir for subjektivt? Det finnes ikke et objektivt syn på offtopic, det blir personlige meninger uansett.

6546261[/snapback]

b-reals rolle på forumet er som moderator, ikke vanlig bruker. Dermed teller hans meninger sterkere i denne tråden.

 

Videre henviser både retningslinjer og nettikette til hvordan folka bak forumet ønsker at det skal være. Og det er vel ikke helt i tråd med hvordan det har utviklet seg i Off Topic-forumet? Off Topic er forbeholdt emner som ikke passer med temaet for nettsidene som er knyttet opp mot forumet. Allikevel er det en generell misforståelse blant diskusjon.no sine brukere at Off Topic = Chat og pisspreik.

 

Edit: Jeg har et godt eksempel her. Denne tråden ble startet av meg for å få en oversikt over hva som har forsvunnet av varer i butikkene opp gjennom årene. Det tar ikke lange tiden før tråden er fullstendig ødelagt med preik. Tross den røde tråden i alle innleggene, går kvaliteten på innleggene ned jo lenger ut du kommer i den. Som sagt, noen tror at Off Topic = Chat.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

I tillegg til å være moderator, så er han også en av de med lengst faretid og erfaring på dette forumet, og han kjenner OT bedre enn noen andre. Hans mening er blant de viktigste i denne saken, og at han er for OT er en fin seier for oss som vil beholde OT.

 

Hvorvidt kvaliteten er god nok for deg eller ikke kan ikke jeg bedømme, men det er selvsagt trist at det ikke holder en høyere standard. De aller fleste er enig i at enkelte brukere/tråder kunne vi klart oss uten, men å fjerne en hel avdeling vil ikke hjelpe noe særlig. Det finnes gode, interessante, hjelpsomme tråder i Off Topic, og de får stå som bevis for at avdelingen er verdt å ha.

 

Retningslinjene er ikke like strenge i OT, dette har vært et faktum så lenge jeg har vært på dette forumet. Dette er ikke et problem, vi har flinke moderatorer som stenger dritt-tråder, banner drittbrukere og holder gode tråder ontopic.

 

Spørsmålet mitt er fortsatt; hva er det med off-topic som er så fælt at du føler et lite korstog er nødvendig? Det er ikke snakk om et problem, men en personlig irritasjon; og det er langt ifra grunnlag til å stenge en avdeling som mange liker.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er dine ord, så får du heller anta at jeg har rettet dem mot de som har skrevet ordene.

 

Selvsagt vil alle vekk med useriøse poster, men det blir som en overskrift "Bort med teit, vi ønsker kult!". Det er subjektivt, det er ikke gjennomførbart og det er unødvendig. Dårlige innlegg og dårlige tråder blir slettet hele tiden, hvis det er gjennomsnittsalderen eller det som diskuteres som du ikke liker, så kan det ikke gjøres noe med. Det er flertallet som bestemmer, og hvis de vil diskutere hvitost vs gulost, så må det aksepteres.

Lenke til kommentar
Det er ikke flertallet som bestemmer. Det er de som er ansvarlige for forumet som bestemmer. Denne tråden er en tilbakemelding til dem, og jeg er ikke akkurat alene om å protestere mot søppelet.

6546358[/snapback]

Det skal et mektig mindretall til før forumstyret bestemmer at avdelinger skal stenges. Hvilke endringer er det snakk om, forresten? Du ville ikke stenge OT, var det så?

Lenke til kommentar

Off Topic består av mange gode kategorier og tråder, så jeg tror ikke det er noen som ønsker den forumkategorien fjernet. Det er de useriøse trådene og postene som bør fjernes. For å si det slik: I Off Topic-forumet gjør ikke moderatorene jobben sin. Det er dette tilbakemeldingen i bunn og grunn handler om.

 

Nå vet du hvor jeg står, og jeg vet hvor du står. Så da fører ikke denne diskusjonen til noe som helst nyttig mer.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Enda ett godt eksempel må være min egen post "Hvordan liker du pizzaen din", eller en annen: "tråden for oss kaffedrikkere", så har vi alle disse klassiske trådene hvor man maser om hvilken talemåte som er rett, og hva man liker.

 

Sånne tråder burde ikke få leve, de burde stenges, nei SLETTES faktisk.

 

Jeg sier ikke at jeg er uskyldig, bare sier det mange andre sier, "den store blablabla tråden" og lignende burde stenges.

Lenke til kommentar

Den store pokertråden, den store hundetråden.

 

Og sist men ikke minst: "Hvilken intimbarbering har du?"

Vil du vite eller si sånn informasjon til allmennheten får du gjøre det gjennom ett blad eller noe, ikke et forum.

 

Tror ikke 2% av brukerene her inne VIRKELIG bryr seg om hvilken intimbarbering jeg eller Steffyboy har.

 

 

 

Edit: Nå kommer det flere teite tråder innpå markedet, STENG DEM.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607131&hl= Herregud.....

 

Det blir en humortråd fylt med: Din mamma er så feit at hun ikke kan game.

 

Edit2:

Siste tråd ut er om Matti og djuice controll.

oyvind dahle er en av de som poster sånne tulle tråder her på forumet, men det virker som han får lov til dette, fordi han har vært skribent?

Blir det ikke feil å gjøre den type forskjellbehandling?

Endret av eNt
Lenke til kommentar
Og sist men ikke minst: "Hvilken intimbarbering har du?"

Vil du vite eller si sånn informasjon til allmennheten får du gjøre det gjennom ett blad eller noe, ikke et forum.

 

Tror ikke 2% av brukerene her inne VIRKELIG bryr seg om hvilken intimbarbering jeg eller Steffyboy har.

Det er ikke hva enkeltpersoner gjør som er hovedessensen i slike tråder, det er trender og dominerende synspunkter. Selv om emnet kanskje er mer intimt enn du liker må det da være lov å prate om det?
Lenke til kommentar
Ettersom du tok søppelpostene så aggressivt i forsvar, så bør det vel ligge mer bak enn et objektivt syn på forumet? Jeg ser bare ikke at en som banner og steiker til daglig i siste ordet-tråden kan snakke på forumets vegne her.

 

Og som sagt tidligere så er ikke en kategori ved navn Off Topic synonymt med barnehageleker. Et forum bør først og fremst bestå av konstruktive debatter og informasjon. Ikke jabbechat.

6546227[/snapback]

b-reals rolle på forumet er som moderator, ikke vanlig bruker. Dermed teller hans meninger sterkere i denne tråden.

 

Videre henviser både retningslinjer og nettikette til hvordan folka bak forumet ønsker at det skal være. Og det er vel ikke helt i tråd med hvordan det har utviklet seg i Off Topic-forumet? Off Topic er forbeholdt emner som ikke passer med temaet for nettsidene som er knyttet opp mot forumet. Allikevel er det en generell misforståelse blant diskusjon.no sine brukere at Off Topic = Chat og pisspreik.

6546281[/snapback]

Jeg skal gi deg en liten innføring hvordan de fleste moderatorene har blitt moderator på dette forumet.

Da jeg ble spurt om å bli moderator så var det helt og fullstendig som en brukermoderator. Vi var en relativ stor gruppe mennesker som fikk tilbudet om å ta i et tak, hvis jeg ikke husker feil nå, med begrensede rettigheter. Da dreide det seg for min del "annet om hardware" og Off-Topic. I senere tid så har alle som moderere full tilgang på hele forumet med fulle rettigheter og hele pakka. MEN..jeg er ikke en skribent fra hardware.no eller noen andre av søstersidene. Jeg har ingen tilknytning til hardware.no nettverket annet en at jeg var en bruker så den gruppen jeg ble tillhørende het da bruker-moderator. DET er det jeg tror du feier helt til side og ikke helt tenker på. Vi er mennesker som alle andre her på forumet. At du ikke kan skille fra når jeg poster som moderator og når jeg poster som bruker sier meg egentlig at du ikke har vært nok der jeg poster, i off-topic. Jeg tør banne (:p) på at alle brukerene i Off-Topic vet hvem jeg er, og klarer godt å se når jeg poster som moderator og når jeg poster som en helt vanlig bruker noe du også en gang signet deg opp på dette forumet som.

Hvis jeg ikke skal få lov til å være bruker på dette forumet, hva er da vitsen at jeg er her? Fordi jeg har lyst til å sitte å flytte å stenge og dele ut advarsler? Nei man, da tror jeg du trenger deg et realt kurs i det å være moderator på et så stort forum som dette er, for det ER et stor forum.

Og med et så stort forum, der de fleste i ganske ung alder begynner å poste så smått på hardware-delen og de andre sidene da så er de som steffyboy sier forsatt nyskjerrige på hvem den andre brukeren som sitter på andre enden er og hva han/henne står for sånn ellers fra at AMD suger og at Seagate lager de beste harddiskene på jorda.

 

Når du sier at "Hvis fjortisene vil bable, kan de gjøre det på irc eller msn." så sier det meg egentlig at du vil heller prate med folk som er på din egen alder og du vil helst ikke gjøre det blandt alle fjortisene, men du har ikke plassen å gjøre det på fordi alle postene blir ødelagt av spamming.

Men OT kan aldri være den plassen. Jeg har drevet å moderert SO i SÅ mange år...og jeg vet...det kommer nye brukere inn hele tiden og alle sammen går igjennom samme periode, da OT er nytt og kult og alle skal poste og spamme og styre og herje, men de roer seg til slutt. Men du kan ikke kutte den strømmen av nye brukere. Det vil alltid være kaos i Off-Topic uansett hvilken reformer du prøver å gjøre. Uansett hvor mye du prøver å undertrykke dette forumet og uansett hvor mye du mener at forumstyret skal slå ned på dette grufulle stedet, så er faktisk Off-Topic et større lim i på dette forumet. Nettopp fordi man deler ting man ikke kan gjøre i Annet om data. Du kan ikke begynne å legge ut om hvordan dama de har behandlet deg i løpet av årene eller slike ting, slike ting som binder oss mennesker sosialt rett og slett.

At du vil ha et mekanisk forum der ingen skal si noe utover det som er emnet og folk ikke skal poste noe som helst annet en det som er emnet..det sier seg selv at et slikt forum kommer aldri til å få den store oppsluttningen i det hele tatt.

Hvorfor tror du hardware.no har vært ute å luktet på kvinneguiden og andre slike sider? Jo fordi å danne et community der folk kan oppsøke hjelp, rett og slett. Så lenge jeg har vært på dette forumet så er på en måte temae bak hele forumet, det å hjelpe andre. Om det var med hvordan pc-deler man skulle bestille eller om andre ting, så har man alltid kunne ha kommet hit å spurt noen, fordi man hjelper hverandre.

 

Beklager hvis dette ble litt off-topic og usammenhengende, har ikke sovet på ei stund jeg :\

Men...hvis Off-Topic er så ille, hvorfor kommer det ikke X antall rapporter fra dette området av forumet? Det er faktisk mere rapportere som kommer på personangrep som foregår rundt ellers på forumet en det gjør i Off-Topic vil jeg si. Enten så er det fordi at de som sitter å moderere i Off-Topic kanskje er effektive? Ærlig speaking så tror jeg du ikke aner hvor mye tid som brukes på den delen av forumet når det gjelder moderering i det hele tatt, ikke bare blandt meg, men andre moderatorer også. Ting skjer fordi om kanskje du ikke ser det. Vi luker bort utrolig mye drit før en del i det hele tatt får øye på det og det blir en allmen kunnskap at "oi, så du hva han gjorde der? lol!!".

 

Helt til sist, før jeg foraper meg selv i min egen tankegang her så vil jeg bare kommentere det anngående bannskap.

Jeg vet at jeg bannes. Jeg vet at jeg bannes mye, det har jeg alltid gjort, det er en slik jeg prater til vanlig rett og slett. Jeg er fra nordnorge, vesterålen og språket her opp er akkurat slik. Jeg sier ikke at det er en unnskyldning, men en liten forklaring. Og, når jeg bannes så er det i 99.9% (elns) i private tilfeller, altså meg som bruker. Og tåler du ikke at moderatorer kan være brukere også...vel..da vet ikke jeg helt hva du gjør på dette forumet :ermm:

Lenke til kommentar
Enda ett godt eksempel må være min egen post "Hvordan liker du pizzaen din", eller en annen: "tråden for oss kaffedrikkere", så har vi alle disse klassiske trådene hvor man maser om hvilken talemåte som er rett, og hva man liker.

 

Sånne tråder burde ikke få leve, de burde stenges, nei SLETTES faktisk.

 

Jeg sier ikke at jeg er uskyldig, bare sier det mange andre sier, "den store blablabla tråden" og lignende burde stenges.

6546432[/snapback]

Alle disse "STORE" postene blir stengt etter hvert så demmes rolle er utspillt og folk mister interessen for det.

Og sist men ikke minst: "Hvilken intimbarbering har du?"

Vil du vite eller si sånn informasjon til allmennheten får du gjøre det gjennom ett blad eller noe, ikke et forum.

 

Tror ikke 2% av brukerene her inne VIRKELIG bryr seg om hvilken intimbarbering jeg eller Steffyboy har.

Det er ikke hva enkeltpersoner gjør som er hovedessensen i slike tråder, det er trender og dominerende synspunkter. Selv om emnet kanskje er mer intimt enn du liker må det da være lov å prate om det?

6546605[/snapback]

For min del så bryr jeg meg pokker i hvordan steffyboy behandler stellet sitt og hvilken frisyre han har på det (neida ;)), men det ER folk på dette forumet som lurer på akkurat dette. Hvorfor skal ikke de da få lov til å spørre om det? Fordi du synes det er upasselig?

 

Dere...eh...det er som om dere ikke tenker på at dette forumet har UTROLIG mange brukere. Man kan ikke bare skyve bort forskjellige ting, for de samme spm vil komme igjen og igjen og igjen. Derfor har slike poster blitt tillatt, fordi det ER en etterspørsel om hvordan folk gjør det med stellet sitt og slike ting faktisk.

 

Siste tråd ut er om Matti og djuice controll.

oyvind dahle er en av de som poster sånne tulle tråder her på forumet, men det virker som han får lov til dette, fordi han har vært skribent?

Blir det ikke feil å gjøre den type forskjellbehandling?

6546470[/snapback]

De posten jeg har sett fra den fyren har ikke vært noe som helst ufin eller i det hele tatt, jeg syns er en ice-breaker og tilfører forumet mye artig rart som man ellers ikke ville ha funnet på forumet. Hvor er disse postene som er så ille fra dette menneske? Jeg kan ikke se de. Og det er ingen som bedriver forskjellsbehandling, den skal du har litt mere bevis på før du skyter ut en slik annklagelse.

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Det er helt riktig det du sier her, b-real, og jeg tar kritikken til etterretning. Det bør du også gjøre, for uansett hvordan en vrir og vender på det, så vet du like godt som meg at ettersom du er moderator så må du også moderere deg selv. Det skiller deg fra vanlige brukere. Hvis vanlige brukere ikke klarer å moderere seg, så blir de moderert av deg blant andre. Det skulle tatt seg ut om moderatorene måtte moderere hverandre, ikke sant?

Din oppgave er jo, så lenge du ønsker å være moderator, å stå frem som et godt eksempel på hva som er akseptert oppførsel og hvordan man bruker forumet.

Diskusjon.no er et publikasjonssted. En publikasjon som kan leses av alle som kan norsk over hele verden. Greit nok at søppelpostene bidrar til økt interesse for forumet, og om mulig fungerer som et introduksjons- og kandiatat-sted for potensielt flinke forumister. Men diskusjon.no sitt ansikt utad blir sterkt svekket av alt dritet som faktisk ikke blir moderert bort. Og om du lurer på hvorfor det ikke blir rapportert mer fra Off Topic-kategorien så kan de A: Ha noe med å gjøre at de som holder seg der er de samme som sprer driten. B: Det er så store mengder søppel at man risikerer å måtte rapportere seg i hjel om man i det hele tatt vil bry seg.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Tror det hadde blitt riots over hele Norge hvis dere hadde stengt OT-baren.

6546751[/snapback]

Jepp. Og for første gang på årevis hadde man sett ungdom i gatene igjen. Jeg er glad for at Internett knapt eksisterte da jeg var tenåring. For hadde jeg kastet bort like mye tid på forum den gangen som nå, ville det vært svært destruktivt for den tiden hvor man kobler _ekte_ sosiale bånd med andre mennesker.

Jeg vil gå så langt som å hevde at OT-baren er destruktivt for mange tenåringer, som "døgner" i vildensky og som knapt er ute av huset.

Lenke til kommentar
Det er helt riktig det du sier her, b-real, og jeg tar kritikken til etterretning. Det bør du også gjøre, for uansett hvordan en vrir og vender på det, så vet du like godt som meg at ettersom du er moderator så må du også moderere deg selv. Det skiller deg fra vanlige brukere. Hvis vanlige brukere ikke klarer å moderere seg, så blir de moderert av deg blant andre. Det skulle tatt seg ut om moderatorene måtte moderere hverandre, ikke sant?

Din oppgave er jo, så lenge du ønsker å være moderator, å stå frem som et godt eksempel på hva som er akseptert oppførsel og hvordan man bruker forumet.

Diskusjon.no er et publikasjonssted. En publikasjon som kan leses av alle som kan norsk over hele verden. Greit nok at søppelpostene bidrar til økt interesse for forumet, og om mulig fungerer som et introduksjons- og kandiatat-sted for potensielt flinke forumister. Men diskusjon.no sitt ansikt utad blir sterkt svekket av alt dritet som faktisk ikke blir moderert bort. Og om du lurer på hvorfor det ikke blir rapportert mer fra Off Topic-kategorien så kan de A: Ha noe med å gjøre at de som holder seg der er de samme som sprer driten. B: Det er så store mengder søppel at man risikerer å måtte rapportere seg i hjel om man i det hele tatt vil bry seg.

6546805[/snapback]

Men...altså..når hardware.no selv går ut med nyheter som denne "Ta et godt tak i balla" og andre temaer på dette forumet som ikke er hardware-relatert, er det virkelig så ille som du skal ha det til? Det viser heller det at hardware.no har styrke utover den vanlige IT-baserte tjenesten som det hele startet på. Det er akkurat defor det er planlagt en omstrukturering av forumet, for å ta fram disse kvalitetene.

Punkt A: det er meget mulig ja, men du må også huske på at dere mange gamle brukere der som vet hva grensa er og får akkurat dette fjernet, for de har selv vert med på det, både på godt og vondt.

Og det å rapportere seg ihjel? Serriøst man..du kan da ikke komme å forlange i pose å sekk her. Du selv som bruker står vel så mye til ansvar for hva som postes der. Ønsker DU en økt kvalitet i den delen av forumet så kan du ikke sitte med fingern i ræva (ikke vondt ment..er et uttrykk...) og bare se på at hele sulamitten går adundas. Ved å vende ryggen til på den måten så sier du selv at det er ok.

Til tross for ja, kan godt hende at du kommer til å rapportere deg ihjel, men hvem orker da det? Jeg orker da heller ikke å ta alle rapporteringene som kommer på rapporteringslisten hver dag. Jeg tar noen poster her og da og så vet jeg at det er andre som gjør akkurat det samme og moderer det resterende. På akkurat samme måte gjelder det vanlige brukere også. Vi kan ikke rekke over alle de postene, da må vi ha personer som kontrollerer hvert eneste innlegg og det vil ikke gå. Bare forrige uke så ble det postet 76885 poster. Det er nesten 10.000 poster HVER eneste dag. Det blir så galt å si det at "men jeg kommer til å rapportere meg ihjel". For dere brukere står også til ansvar for hva som er på dette forumet...det er derfor et forum som oftest kalles et community. Akkurat som når du ser at noen raner en bank, du ringer da 112 og rapportere om det så de med "makt" kan komme å gjøre dette arbeide. En felles innsats...

 

Destruktiv? Tror du virkelig ikke at de hadde funnet andre nettsteder en diskusjon og ot-baren og gjort akkurat det samme? Ville de ikke ha funnet et nettsted der de kunne ha herjet fritt og postet akkurat det de ville? Christ man, da har du virkelig mye å lære om internett hvis du virkelig går rundt å tror det.

 

På meg neitakk, så virker det, uansett hvor mye du har nå prøvd å erm...ikke vri deg unna dette, men hele hovedmålet ditt er å få stengt hele Off-topic og da spess. ot-baren.

Lenke til kommentar

Hovedmålet mitt er ikke å få stengt noe OT-bar. Men en omstrukturering av forumet er nok på sin plass, og likeledes det å få silet bort mer useriøs post. Det kommer ikke forumet annet enn til gode...

 

Angående destruktivt, så tok du meg noe bokstavelig. Internet generelt har selvsagt samme effekt. Men jeg er samtidig imot argumenter som "Gi barna gratis brennevin, de får fatt i det andre steder uansett."

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...