Gå til innhold

Trene armhevinger, kjappe resultater!


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Skal inn i militæret om fire uker, og trenger desperat hjelp til å ta flere armhevinger, tar seks-sju skikkelige armhevinger på en god dag :blush:, men har ikke lyst til å virke som en idiot når jeg først er der inne...

 

Så for å formulere dette kort og greit; Hvordan trene seg opp til å ta så mange armhevinger som mulig på så kort tid som mulig?

Spiller ingen rolle hvor hardt det er... Villig til å gi alt. :)

 

Et tilleggsspørsmål; Hva annet bør jeg trene på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvor ofte? Hvor mange?

 

Har ikke tilgang til benkpress, aner ikke hva en triceps er.

 

Har noen variable håndvekter, men det er det eneste...

6476383[/snapback]

Husk på at med militære push-ups, må brystet berøre gulvet for hver push-up.

Tren sit-ups også, så du ikke blir sliten i magen av å ta push-ups.

Triceps er musklene på baksiden av overarmen din.

 

Her er øvelser for å styrke triceps, du kan bruke håndvektene dine i stedet for en stang, som brukes på bildet:

 

BBLyingTricepsExt.gif

BBTricepsExtension.gif

BBBenchPressCloseGrip.gif

 

I tillegg kan du ta vanlig benkpress med vektene dine;

BBBenchPress.gif

 

Men som sagt, tren også en del sit-ups, ta deg noen joggeturer osv.

 

EDIT; si at du klarer 10 push-ups på det meste. Da kan du ta for eksempel 4 sett med 8 puhs-ups hver, og ha kanskje 3 minutters pause mellom hvert sett. Etterhvert som du blir sterkere, bør du øke antall push-ups og antall sett. Målet er at de siste push-upsene skal bli veldig tunge og ta llaaaaang tid.

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
Hei og hopp!

 

Skal inn i militæret om fire uker, og trenger desperat hjelp til å ta flere armhevinger, tar seks-sju skikkelige armhevinger på en god dag :blush:, men har ikke lyst til å virke som en idiot når jeg først er der inne...

 

Så for å formulere dette kort og greit; Hvordan trene seg opp til å ta så mange armhevinger som mulig på så kort tid som mulig?

Spiller ingen rolle hvor hardt det er... Villig til å gi alt. :)

 

Et tilleggsspørsmål; Hva annet bør jeg trene på?

6476204[/snapback]

 

Ingen fare for å drite deg ut. Det er alltid en håndfull andre som er dårligere enn deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ca hver 3-4 dag. Hvis du trener en muskel helt ut, så vil det ta en ca 3 dager med restitusjon før du kan begynne å trene den igjen. Med mindre du ønsker å trene deg ned. Kjør med f.eks 5 set. med armhevninger. Kjør så mange du greier. 1-2 min pause, så mange du greier en gang til osv. 4-5 ganger. Ikke regn med at du greier 50-100 armhevninger på 4 uker, Hadde utganspunktet mitt vært 5 armhevninger, så hadde jeg vært fornøyd med kanskje 20 armhevninger i løpet av 4 uker.

Lenke til kommentar

Du kan også tenke litt på kostholdet. Hvis du er litt "tung" (bare noe jeg antar siden du bare tar 7-8 armhevinger) så kan det føre til at det blir tyngre å ta push ups. Så du bør også styre unna brus, juice, fast food, potetgull, grandiosa o.s.v og prøve å spise sunn mat. Itillegg så kan du begynne med Gerilja Kardio for å forbrenne mest mulig fett i løpet av en 4 ukers periode.

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar

Det eneste som fungerer bra for å ta flere pushups er og trene pushups. Noen sier at det hjelper å trene benkpress, men det funker dårlig.

Ta litt under max annenhver dag, da unngår du også overtrening.

Tren pusteteknikk. pust ut på vei opp, inn på vei ned.

Dette for å øke buktrykket samt gjøre at du ikke blir helt rød i trynet:P

Trener du riktig vil du lett doble antall reps på ett par uker.

Lykke til.

 

Edit: vil du trene chins(hang ups) men sliter med å klare det i det hele tatt, få en kamerat til å holde underkroppen din når du kjører,

Endret av Seserr
Lenke til kommentar
lol, jeg er 185 høy og 75 kg "tung", men joda, har begynt å tenke på kostholdet :)

6482791[/snapback]

Du er jo ikke akkurat tung da, du veier 5 kg mindre enn meg og er 10 cm høyere. Jeg tror ikke det er lettest for deg å forsøke å slanke deg samtidig som du skal forsøke å trene deg opp. Jeg kan tippe på at du ikke er så veldig feit når du bare veier 75kg da. Men, jeg veier 70-73 kg når jeg er "der jeg skal være" vektmessig.

 

Men, skader ikke å tenke på kostholdet uansett om du ikke skal slanke deg. En av de viktigere bestanddelene av å trene er å spise riktig.

Lenke til kommentar

Hvis jeg bare trener armhevinger, er det ikke best å trene max hver gang (med repetisjoner og sett og slikt), med tre dagers pause mellom?

I stedet for å trene nesten max annenhver dag?

 

Og nå tenker jeg på så kjappe resultater på så kort tid som mulig...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

Uke 1:

Sett armene på en benk, altså ikke på gulvet.

Ta så mange du klarer første sett. F.eks 40. Prøv å holde på 40 hele tiden med 10 sett.

Alt dette i 6 dager i uken. Siste dag er en pause-dag

 

Uke 2:

Finn en lavere benk. Prøv å klare uke 1s maks, eller mer.

 

Uke 3:

Enda lavere benk. Samme som de to første ukene.

 

Uke 4:

Hendene på gulvet.

Lenke til kommentar
Uke 1:

Sett armene på en benk, altså ikke på gulvet.

Ta så mange du klarer første sett. F.eks 40. Prøv å holde på 40 hele tiden med 10 sett.

Alt dette i 6 dager i uken. Siste dag er en pause-dag

 

Uke 2: 

Finn en lavere benk. Prøv å klare uke 1s maks, eller mer.

 

Uke 3: 

Enda lavere benk. Samme som de to første ukene.

 

Uke 4:

Hendene på gulvet.

6489266[/snapback]

10 sett 6 dager i uka?. max 2 vil jeg si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...