Gå til innhold

TEST: Lian Li Modular Cube Case


Anbefalte innlegg

Harddisk og optiske enheter

De optiske enhetene festes relativt enkelt i dette kabinettet. Ettersom man ikke kommer til på siden av raden med brønner må man feste sideskruene før man fører enheten inn i kabinettet. Dette fungerer litt på samme måte som plastskinnene som vi har sett fra flere leverandører.

 

Harddisker kan ikke festes direkte i Modular Cube Case. Før man kan få festet en harddisk må man kjøpe en eller annen form for harddiskramme. Vi benyttet en egen ramme fra Lian Li som kan kjøpes som ekstraustyr, mer om denne senere.

 

 

Bare så jeg har det heeeeeeeeeelt klart.. Jo mindre man kjøper harddiskmoduler kan man i utgangspunktet ikke feste harddisker til dette kabinettet?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes og det er helt latterlig å kun støtte ATX. + at det med å ha psu nede i bakkant på andre siden , gjør at ofte det kan bli veldig langt for ATX kontakten.

 

 

6472415[/snapback]

 

Er det ikke plass til en PSU over hovedkortet i bakkant på venstre side?

 

AtW

6472493[/snapback]

 

Jo, det står i spesifikasjonen på Microplex sine sider at det støtter E-ATX.

 

Til Skognisse:

Det går an å sjekke opp slike ting før man begynner å rope varsko.

 

*edit*

Likte bedre dette, mindre utvendig, men like stort innvendig  :D

Mozart TX

6473259[/snapback]

 

Det er 72cm høyt. Dvs. at det er like høyt som skrivebordet mitt. Jeg tror jeg foretrekker de 46cm til kuben. :p

Endret av ZiggyStardust
Lenke til kommentar

Knallkabinett og dette jeg har sett på for min neste 360mm vannkjøling, conroe og muligens SLi.

 

Men jeg ble skuffet over tynne alu vegger, så nå er jeg ikke like sikker lenger. Jeg skal ikke ha mange disker, maks 3-4 og muligens et par brennere, samt viftekontrollpanel.

 

Men hvorfor ødelegge et så bra konsept med tynne aluvegger? Da er jo faktisk stål bedre.

Lenke til kommentar
Knallkabinett og dette jeg har sett på for min neste 360mm vannkjøling, conroe og muligens SLi.

 

Men jeg ble skuffet over tynne alu vegger, så nå er jeg ikke like sikker lenger. Jeg skal ikke ha mange disker, maks 3-4 og muligens et par brennere, samt viftekontrollpanel.

 

Men hvorfor ødelegge et så bra konsept med tynne aluvegger? Da er jo faktisk stål bedre.

6474256[/snapback]

 

Stål er i mine øyne nesten alltid bedre, ihvertfall funksjonsmessig. Men Lian Li lager jo alt i aluminium, så spesielt overraskende er det jo ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

ikke helt overbevist om dette , det har potensiale , men ser for meg masse modding .

 

man burde jo kunne montere 2 hk i dette kabinettet , der i vertfall plass til dette i bredden .

 

da hadde det vert noe og tenke på .

 

CM stacker ser enda ut som det mest lokkende kabinettet for meg foreløpig

Lenke til kommentar
De tynne alu-veggene er vel for å holde vekten nede? Hvordan er tykkelsen i forhold til andre Lian Li?

6475294[/snapback]

 

Den veier allerede en god del, dessuten er det i mine øyne meningsløst å å spare et par kilo, når et slikt kabinett, med innhold (ihvertfall om man har et behov for et kabinett av denne størrelsen), veier flere titalls kilo. Tror Aluen er omtrent like tjukk som den pleier å være på Lian Li(?)

 

AtW

Lenke til kommentar
De tynne alu-veggene er vel for å holde vekten nede? Hvordan er tykkelsen i forhold til andre Lian Li?

6475294[/snapback]

 

Den veier allerede en god del, dessuten er det i mine øyne meningsløst å å spare et par kilo, når et slikt kabinett, med innhold (ihvertfall om man har et behov for et kabinett av denne størrelsen), veier flere titalls kilo. Tror Aluen er omtrent like tjukk som den pleier å være på Lian Li(?)

 

AtW

6475957[/snapback]

Kabinettet alene veier overraskende lite. Man ser dette store kabinettet og forventer en langt høyere vekt. For oss som ønsker å bruke kabinettet som filserver, ville nok stål vært like greit. Det gjør det lettere å dempe støy. Men vibrasjoner fra vifter og harddisker vil bli kraftig redusert hvis det brukes gummioppheng. Jeg har ni disker i dette kabinettet og de er dominerende støykilde, det til tross for at jeg har innstallert 7x120 mm og 2x80 mm og 2x60 mm (CPU) vifter. Jeg bruker noen eldre WD-disker på 200 GB. Viftene er hastighetsregulert.

Lenke til kommentar

Tror jeg regnet meg frem til at man kunne stashe inn 20(++) effektive TB i RAID5 i kabinettet, bør jo holde for det fleste. Men kabinettet er veldig lett så jeg er litt skeptisk til hvordan det vil klare å holde seg hvis man faktisk klarer å bruke alle mulighetene man har for å sette inn disker. (par og førti disker på 4-500 GB hver)

 

Men liker kabinettet :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
16 disker bråler feks 12 db mer enn 1, og da er man kvikt oppi et ganske bråkete system

 

AtW

6472950[/snapback]

 

Dette kan min egen private seismolog/lydtrykksmåler (samboern min) bekrefte. Etter siste 16xharddisk-stabling veier nå Chieftec kabinettet i 2 etasje ca halvparten så mye som et sort hull og bråker like mye som en Fokker F-50 turbopropp på en blanding av metamfetamin og nitroglyserin.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke poenget med å ha et så stort kabinett. Det blir for lite fleksibelt. Foretrekker heller et par normale kabinetter.

6473010[/snapback]

 

 

To "normale" kabinetter som du kaller det opptar like mye plass som dette kabinettet i tillegg får du da plass for mindre utstyr enn i Cuben .

Lenke til kommentar
Tror jeg regnet meg frem til at man kunne stashe inn 20(++) effektive TB i RAID5 i kabinettet, bør jo holde for det fleste. Men kabinettet er veldig lett så jeg er litt skeptisk til hvordan det vil klare å holde seg hvis man faktisk klarer å bruke alle mulighetene man har for å sette inn disker. (par og førti disker på 4-500 GB hver)

 

Men liker kabinettet :)

6476173[/snapback]

 

Ja, tror du kainettetrett og slett ikke tåler å ha rundt 30 disker? Sånn rent konstruksjonsmessig?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, tror du kainettetrett og slett ikke tåler å ha rundt 30 disker? Sånn rent konstruksjonsmessig?

 

AtW

6476707[/snapback]

Det burde nok gå men jeg tror at det ikke skal mye til for å ødelegge noe da, alu er ikke akkurat et veldig sterkt materiale. Det at det har hjul hjelper bra på siden man da forhåpentligvis slipper å drive å løfte det omkring, noe man vel ikke vil gjøre heller hvis man har såpass med disker.

Lenke til kommentar

ser vell for meg at dette kan komme opp i en total vekt på over 25 kg , om ikke mere

 

etter snekkerens worklog er det plass til 36 disker , og et skummelt høyt antal vifter , et radiater og komplett vannkjøling

 

og sikkert enda mere hvist man er kreativ

 

hvist man da legger på vekten av biltemas torpedoveggmatter til lyd demping så er det vell en rimelig bra vekt på dette

Lenke til kommentar
Ja, tror du kainettetrett og slett ikke tåler å ha rundt 30 disker? Sånn rent konstruksjonsmessig?

 

AtW

6476707[/snapback]

Det burde nok gå men jeg tror at det ikke skal mye til for å ødelegge noe da, alu er ikke akkurat et veldig sterkt materiale. Det at det har hjul hjelper bra på siden man da forhåpentligvis slipper å drive å løfte det omkring, noe man vel ikke vil gjøre heller hvis man har såpass med disker.

6479552[/snapback]

 

Er selve rammeverket lagd av alu også?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...