Gå til innhold

Finne flyttet musikk i Itunes automatisk


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått en ny harddisk jeg har flyttet alle mine mp3-er til. Jeg hadde en ganske fin samling av utvalgte sanger i Itunes som jeg har synkronisert med min Ipod. Problemet mitt er at Bibliotektet ikke finner den nye plassen jeg har lagt sangene. Finnes det en enkel måte å finne sangene tilbake (helst automatisk) eller må jeg finne 1 og 1 sang selv?

 

Edit: Jeg har ikke alle mine mp3-er i Itunes biblioteket, har kun de sangene jeg vil ha på Ipoden min.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg leste tittelen på tråden, trodde jeg det var en Finne som hadde klart å flytte musikk fra ipod til pc automatisk, hehehe.

 

Så til svaret: Finn ut hvor filene dine har lagt seg på harddisken. Du kan søke eller bla med Windows Utforsker (hvis det er Windows du bruker da) eller lignende. Når du har funnet mappen, kan du enten flytte filene til itunes-mappen eller scanne den aktuelle mappen i itunes.

Lenke til kommentar

Jeg har kun et utvalg sanger fra den store musikksamlingen min, så derfor har jeg veldig lite lyst å finne en og en sang selv. Jeg håper at det finnes et program eller en instilling som kan finne disse sangene for meg. Jeg fant ingen måte å søke etter filer inne i iTunes. Hvis jeg prøver å spille en sang får jeg beskjed at filen er flyttet og om jeg vil vise iTunes hvor den nye plassen er, men dette fungerer bare med en og en sang. :hrm:

Lenke til kommentar

Hei

 

iTunes-biblioteket ditt ligger i en xml-fil, hos meg er banen

 

C:\Documents and Settings\(brukernavn)\Mine dokumenter\Min musikk\iTunes\iTunes Music Library.xml

 

Du kan enten åpne den som tekst og ta en søk-erstatt i den, google etter programmer so manipulerer denslags, eller lage et lite program som gjør det for deg. Jeg kjenner ikke til noe i farten, og det er litt for pent sommervær til å ofre seg i dag :cool:

 

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Har du ikke lagret spillelister med favorittsporene? Hvis du klarer å hente opp dem igjen, så er det vel plankekjøring?

 

edit: Nå ser jeg problemet ditt ja. Åpne xml-filen som Garreth sa, og endre den delen av filbanen som er feil.

 

Eks:

 

c:\musikk\album\alice cooper\1971 - killer\01 - Under My Wheels.mp3

 

Si at denne nå ligger et annet sted, på D:\filer\musikk\

 

Da åpner du xml-filen med notepad og velger "replace/erstatt".

Lim inn c:\musikk\ i første felt, og D:\filer\musikk\ i andre felt. Erstatt alle og lagre.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...