Gå til innhold

Dummeste en jente har sagt til deg ?


Anbefalte innlegg

Uansett om dere syntes det var flaut eller ikke så er det tydlig at jenten i historien syntes det var flaut. Uansett om dere syntes det var mosomt eller ikke var det tydlig at resten av klassesn og shahab syntes det var morsomt.

Ikke nødvendig med all den quotinge heller.

 

Når det er sagt passer vel kanskje denne typen historier bedre i denne tråden:

Hva er det morsomste sagt i en skoletime.

 

Dette ettersom det ikke var direkte uintelligent sagt, men mer en morsom glipp.

 

For ikke å gå helt OT selv får jeg slenge på kommentar fra en blondere bekjent, la oss kalle henne frøken blond.

 

En person på kontoret hadde laget kake og en av kollegene kommenterte at "Jøss, du har tilogmed lagt pynten symetrisk".

Dette utløste en slags respons fra frøken blond hvorpå hun begynte å snakke om hvor rart det var at han la merke til slike ting og fikk til svar at "det var da lett å se".

Hvorpå hun ristet på hodet og sa:

"Jeg er jammen glad jeg ikke er så intelligent, for da slipper jeg å rundt å tenke på slike ting hele tiden".

 

(Det verste av alt er at hun tok seg selv ganske på kornet der, har sikkert 10 slike historier, men er litt bekymret for at noen kan kjenne seg igjen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mye funny her ja. :)

 

Har en liten historie selv.. En jente spurte hva jeg drev med.. Jeg sa at jeg satt på forum.. "Hva er forum?"  :roll:

9423703[/snapback]

 

Kanskje ikke så rart at hun spurte siden du uttrykte deg ganske upresist.

 

"forum n2 el. fora, foraene i fl (lat. 'åpen plass, torg')

1 rette sted å drøfte noe; sted, forsamling der noe diskuteres et f- for kristne sosialister / saken bør tas opp i et annet f- / tidsskriftet er blitt et viktig f- for litterær debatt "

 

Så når du sitter på forum som du så fint uttrykker det, så kunne du altså ha sittet midt på torget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kvinnelig nyutdannet dataingeniør var innom og så på mens jeg bare kjapt åpnet et kabinett og puttet inn litt mer ram i en maskin. Med 3 års høyskoleutdannelse innen data presterte hun med store øyne å si følgende: "Ååå, så det er sånn en datamaskin ser ut inni".

 

Hva svarte er de de lærer på dataingeniørstudiet? kabal? Ingen grunnkunnskaper om hva som er inni "den magiske boksen"? :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er dessverre fakta ja. Etter å ha kommet meg etter hakeslepp-uttalelsen spurte jeg om jeg hadde missforstått hvilket studie hun sa hun hadde gått på i tre år, men det var vist riktig og hun unnskyldte seg med at de bare programmerte, designet, lagde nettsider og sånt. Jeg synes det var en meget tynn unnskyldning og er fortsatt sjokkert over at man kan kalle seg dataingeniør uten å ha sett innsiden av en datamaskin.

 

Hun hadde gått på Høgskolen i Ålesund, men jeg nekter å tro at det kan være like dårlige forhold i resten av landet så du må bare søke i vei Arinomi. Men les gjerne fagplanen/pensumplanen og hør med folk som har gått der du vil søke før du søker.

Lenke til kommentar
*snip*

 

jeg har hørt noe lignende om ei som tok tilsvarende grad på NTNU. hun var overrasket over at det var så mye luft i kabinettet.

 

en jeg bodde i kollektiv med jobbet som sysadmin på en skole. det endte med at han måtte ha et kurs for lærerne i 3d om hvordan de skulle skru av/på maskinen bruke cd'er og lignende.

 

så selv om du har en ingeniørgrad og ikke er interisert i tekniske ting er det ikke en selvfølge at du kan mekke maskin som den jevne hw.no-nerden kan.

Lenke til kommentar

Ja, jeg forventer ikke noe supre mekkekunnskaper av folk som er utdannet til å holde på med programmering/programvare, men en del av det de holder på med har svært stor nytte av grunnleggende kunnskap om maskinvaren. F.eks hva som er forskjell på harddisk og ram, hva en prosessor og et skjermkort er osv. For forståelsen sin del bør man i det minste ha sett innmaten på en PC og skjønt hovedtrekkene. Altså hva de forskjellige delene er til.

Lenke til kommentar
Har en liten historie selv.. En jente spurte hva jeg drev med.. Jeg sa at jeg satt på forum.. "Hva er forum?"  :roll:

9423703[/snapback]

Hah, den der får jeg hver gang jeg never forum. EN gang har jeg møtt en som har visst hva et forum er. Ellers visst jeg sier "Er innpå et forum"

Det kommer alltid i retur:

"Hva er et forum"?

 

Det gjelder også 3 av lærerene mine. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...