Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er toppfarta på din bil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
240 går faktisk ganske godt ;)

 

Ja, med tanke på at det er standard motor på 2,3 og 136 hk "bare"

6450985[/snapback]

 

Standard forgassermotor på 2,3l har 112- 115 hk, avhengig av forgassertype.

Det er vel modellene med KI- jetronic som har 136hk.

Modellene med LH- innsprøyting har 118hk, om jeg ikke husker feil.

Det er vel det relativt høye dreiemomentet som gjør at de klarer så høy hastighet, og bilens form som gjør at toppfarten ikke øker særlig, selv med turbo.

Lenke til kommentar
I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor :p

6505698[/snapback]

 

Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
240 går faktisk ganske godt ;)

 

Ja, med tanke på at det er standard motor på 2,3 og 136 hk "bare"

6450985[/snapback]

 

Standard forgassermotor på 2,3l har 112- 115 hk, avhengig av forgassertype.

Det er vel modellene med KI- jetronic som har 136hk.

Modellene med LH- innsprøyting har 118hk, om jeg ikke husker feil.

Det er vel det relativt høye dreiemomentet som gjør at de klarer så høy hastighet, og bilens form som gjør at toppfarten ikke øker særlig, selv med turbo.

6503600[/snapback]

 

B23E fra 1983 har 136 hk.. Relativt den jeg snakker om.. Men så trekker jo AC en del hk og..

Lenke til kommentar
I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor :p

6505698[/snapback]

 

Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods.

6505937[/snapback]

 

Var på en lang flat vei. Ble stoppet av politiet, endte med 2 år uten lappen...

Lenke til kommentar
I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor :p

6505698[/snapback]

 

Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods.

6505937[/snapback]

 

Var på en lang flat vei. Ble stoppet av politiet, endte med 2 år uten lappen...

6507161[/snapback]

 

Staik.. kjipe greier :cry:

Lenke til kommentar
I mine yngre dager hadde jeg ca 240km/t med en 1987 Honda Accord 2.0i. Speedometeret går bare til 220km/t, men nåla gikk ca 2cm videre forbi 220 merket... Dette var med full bil.. bra for en 122 hesters motor :p

6505698[/snapback]

 

Lang strekke, fin nedoverbakke eller sinnsyk med medvind? Har ikke klart SÅ mye på en Accord med 150 gamp, kan ikke si detter biler hvor det skjer mye magisk. Tror skal du toppe 240 på en slik må det ha vært en VTEC motor, med litt mods.

6505937[/snapback]

 

Den gamle omegan jeg hadde hadde 122 HK og den klarte jeg 195 med på rettstrekke... med 2 i bilen... og det var på speedometeret...

Lenke til kommentar

Er naa toppfart egentlig saa viktig som aa kunne parkere japanofile i Civic'er med 3 tommers hyler-roer, noeonlys og spoilere paa stoerrelse med en parkbenk fra lyskrysset med en helt anonym og kjip bil? Jeg tar ihvertfall stoerre glede i det enn aa pine bilen oppunder 200 km/t paa et rettstrekke paa lengde med Dovrefjellet :-)

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Er naa toppfart egentlig saa viktig som aa kunne parkere japanofile i Civic'er med 3 tommers hyler-roer, noeonlys og spoilere paa stoerrelse med en parkbenk fra lyskrysset med en helt anonym og kjip bil? Jeg tar ihvertfall stoerre glede i det enn aa pine bilen oppunder 200 km/t paa et rettstrekke paa lengde med Dovrefjellet :-)

 

-

Per Christian

6552152[/snapback]

 

joda, aks er morsommere. Men må si du får sagt ditt :p

Lenke til kommentar

Hvor nøyaktige er fartsmålinger tatt med GPS? Og er det stor forskjell på nøyaktighet på forskjellige GPS-er? Jeg har absolutt null tiltro til GPS-målinger av fart etter å ha hørt utallige historier om mopeder som liksom har blitt målt til 140-150 med GPS. :p (Spesielt etter å ha grusa de med en moped som går 95.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...