Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K800i


Anbefalte innlegg

Ja og han fyren fra akam hadde ikke et positivt ord om kameraet så kjønner ikke heilt offer det blei med...med det er vell så;)

6454967[/snapback]

 

Hugs at han samanlikna det med vanlige digitalkamera, der heile kameraet er bygd spesielt for å ha god optikk og gi god biletkvalitet. K800i er først og fremst ein telefon, uansett kva SE måtte reklamere med (Cyber shot digital camera. And mobile phone) ;)

6455213[/snapback]

Joda vet det...men siden det er da en mobil så burde han kansje sammenligna med en mobil...jeg skulle hellr ønske det var en som komenterte åssen denne var iforhold til andre mobilkamerer enn et vanlig kamera...for der har jo ikke en mobil sjangs i havet uansett ;) (enda)

så det syns jeg nesten var litt unødvendig..men jaja sånn bla det nå ;)

Endret av Pernilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut fra det Levlex sier så må det jo være greiere å sette noe slikt:

 

I stedet for å gi delkarakterer, gi en liten oppsummering med pluss og minus, er jo mye lettere å se det da, event. fjern hele del karakteren vist pluss/minus blir for mye jobb.

 

Og til slutt gi en karakter, da blir det mye lettere å forstå testene.

 

Er jo tross alt en test, som skal gi mannen i gata en oversiktlig gjennomgang a telefonen. Ikke der hvor karakterene ikke henger på greip=)

Lenke til kommentar

Når man betaler 4k for en mobil, så kan jeg ikke skjønne at den skal få 6. Ikke EDGE, som man faktisk trenger i Norge (iallefall for dem som også reiser), Videofunksjonen er ubruklig (som også er viktig for mange, WLAN kunne også vært tilstede. Det følger heller ikke med minnekort, da må man ut med en "ekstraavgift" på noen hundrelapper.

Lenke til kommentar
På denne siden kan du se mange fler bilder og noen videoklipper tatt med Nokia n80 og k800.

 

http://www.gsmarena.com/3mp_test_nokia_n80...0-review-79.php

 

Dette skjønner jeg ikke. I testen skrev dere noe om at Nokia 6280 har bedre filming enn K800 e.l. Har dere sett video klipp tatt med 6280? de er nesten like dårlige som K800 etter å ha sett videoklippe av k800 på den engelske testen. Dere skulle ha nevnt N80 etter min mening.

 

Vent til Nokia N73 kommer. Bedre kamera + bedre på andre ting. Det er min mening!

6453353[/snapback]

 

Litt off topic her.. Rett skal være rett! Du har tydeligvis ikke sett videoklipp fra 6280 med høyest mulig kvalitet på opptaket, for det er nemlig UTROLIG bra til mobiltelefon å være og BEDRE enn N80 også ja. Videoklippet du linker til tatt med k800 er det jo nesten ikke mulig å se detaljer på karusellen engang.

 

Her har du noen fakta:

 

K800 har 176 x 144 pixels (QCIF)

N80 har 352 x 288 pixels (CIF)

6280 har 640 x 480 pixels (VGA)

 

Og hvis du fremdeles tviler.. Ta en titt på videoklippet tatt av k800 og n80 som du linket til igjen du, og når du har gjort det tar du en titt på videoklippene tatt på max oppløsning av 6280 via denne linken:

 

http://www.gsmarena.com/review.php3?idReview=71&idPage=3

 

Anbefaler deg å gå litt mer i dybden når du sjekker noe neste gang, og slenger det ut her... iallefall hvis du ønsker å fremstå som seriøs;)

Lenke til kommentar
datating og dominizer: Målgruppen til en telefon er jo noe som amobil-testerne gir ganske langt F i. Se bare testen av businessmobilen E70 der den fikk 1 på underholdning fordi den ikke hadde... eh, hva var det nå igjen? Å ja.. spill var det.

6452941[/snapback]

 

Jepp, registrerer her at de gir 5 på en telefon som ikke følger med minnekort til en gang. Ergo, den mangler i utgangspunktet både musikk og film-muligheter. :roll:

 

Ellers er jeg også litt kritisk til 4'eren på trådløs teknologi. En 3'er er mer passende etter min mening. Er den virkelig bedre enn gjennomsnittet i denne prisklassen, uten EDGE og WLAN?

 

Skulle til å kritisere "Skjerm og menyer" også, for jeg var sikker på at jeg så en 4'er der? (noe uberdogleg også har sett). Den er muligens rettet til en 5'er - i så fall er det bra. Noe mindre enn 5 ville vært feil.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Alle dere som klager på at K800i ikke har Edge, Wlan og Bedre Videofunksjon! Finn en telefon til 3500kr som har alt K800i har i tillegg til Edge, Wlan og Bedre Videofunksjon! Jeg klarer ikke å finne en :roll:

Kansje dere da sjønner at dere forlanger mye! I sin prisklasse fortjener K800i toppkarakter!

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Finn en telefon til 3500kr som har alt K800i har i tillegg til Edge, Wlan og Bedre Videofunksjon! Jeg klarer ikke å finne en :roll:

6457208[/snapback]

Nokia E70 og I-mate SP5 er to eksempler på telefoner som har både edge/wlan/video i den prisklassen. Så derfor er det grunnlag for å trekke (del)karakter for det. Men tror ikke det er så mange som er uenig i at telefonen fortjener en 6'er totalt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Finn en telefon til 3500kr som har alt K800i har i tillegg til Edge, Wlan og Bedre Videofunksjon! Jeg klarer ikke å finne en :roll:

6457208[/snapback]

Nokia E70 og I-mate SP5 er to eksempler på telefoner som har både edge/wlan/video i den prisklassen. Så derfor er det grunnlag for å trekke karakter for det.

6457259[/snapback]

E70: Vesentlig dårligere kamera ...

SP5: Dårliger ekamera, kun edge...

 

Har kanskje noe bedre, men også noe dårligere. ;)

Lenke til kommentar
Men ja jeg er vel 99% sikker. Når du tenker over at Nokia N73 er/blir nyere enn K800, har autofokus, har et carl zeis kamera i seg(kjent fra Nokia N90). Det jeg er 100% sikker på er at bildene ikke blir dårligere enn K800 sine. Nokia sier selv at Nokia N73 sine bildere er ikke så langt ifrade vanlig kamera bildene, men vi får se, jeg er veldig spent.

 

Husker du hvordan det var ifjor, N90 kom også da etter K750,

N90 skulle være revolusjonerende, de brukte CZ merkenavnet for alt det var verdt - mange tester ble gjort, og et flertall av dem kom ut med lille K750 som vinner.

Så CZ og for den saks skyld, Cybershot, er kun et merkenavn, markedsføring.

 

Begge har AF, så skjønner ikke helt argumentasjonen din der...?

Mht kamera som er i N73, så leverer Carl Zeiss optikken, ikke hele kameraet...

Sony har kjøpt opp Minolta, og jeg vet hvem jeg ville valgt av CZ og minolta...

:)

Og hva Nokia sier om bildene... tror du de hyper de opp, eller tror du de er nøkterne?

;)

N73 og K800 har veldig lik kvalitet over bildene sine, jeg vet om minst 2 tester som er gjort, (ja, begge beta modeller)de har sine positive og svake sider begge to.

Der K800 gjør det bedre, er at den har en bedre lyskilde i mørke, pga xenon.

Men andre ting er N73 bedre på, alt i alt, er det veldig lik kvalitet disse mobilene leverer.

 

Det som er litt interresant, er at en av beta modellene til K800, tok faktisk bedre bilder en den retail versjonen vi nå har.

Men vi får håpe det blir bedre ved neste FW.

Vi så bl.a en betydelig forvedring fra K750 til W800 FW kamera messig. :)

 

Denne testen var ok, begriper ikke hvordan den kan få slike terningkaster ved bygge kvalitet og skjem som den fikk, merkelig.

Bygge kvaliteten er superb, og skjermen er også noe av den aller beste jeg har sett i QVGA.

Husk at K800 er en model som bygger på en ny plattform, grunnen til at skjermen ikke er større tiltross for muligheten for det, er fremtidige modeller, som da får større skjerm, i samme chassis.

Denne får også 5 megapxl brikke, og DA kan vi begynne å snakke om å la PS kamera bli hjemme.

:)

 

Men den har symbian, og qwerty, og større skjerm, og høyere oppløsning, og vesentlig bedre video osv. osv.

 

 

Hvis du sammenligner E70 og K800 er du helt på jordet, disse mobilene tilhører to helt forskjellige markeder, og kunder. ;)

En ting er hva K800 ikke har, men det er ting som har sin tid og sted.

Wlan er ikke logisk å tilføre på en mobil som K800, M600, (som ikke har det jeg vet) og P990 er logiske enheter med denne applikasjonen...N73 har ikke Wlan f.eks...

Wlan er også utrolig hypet, hvor lenge kan man bruke dette før batteriet på N80 tar kvelden, 2 timer?

 

;)

 

Hvis du på død og liv skal sammenlikne "ditt" merke med SE, finn en nokia med S40, som har det K800 har, og er...

For K800 har fått et meget ufortjent stempel som "kun" en kamera mobil.

:yes:

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar

Det er allerede bevist at kameraet på K800i er svært godt, om det er bedre enn <sett inn navn på Nokia-modell her> spiller liten rolle, det er et BRA kamera. Samtidig er telefonen LYNRASK, se på Java-ytelsen, den er godt foran resten av telefonene den ble sammenlignet med.

 

Dermed: Forvent at videoopptak blir forbedret i en senere firmware! Telefonen har bra nok kamera og er rask nok til å lagre dataene fra høyere oppløst video. Sony Ericsson lar deg i tillegg oppdatere telefonen både med tilkobling til PCen og direkte på telefonen. Den minner deg til og med på det hver måned om du vil. Skal du oppdatere en Nokia må du i værste tilfelle sende den inn og ofte være uten mobil...

 

Med binding til Telenor Fri120 solgte en mobilforhandler denne til 2600,- i Tromsø. En annen telefon med samme funksjonalitet til den prisen finnes ikke, dermed er K800i en unik telefon som gir avanserte funksjoner og lav pris, ergo: Terningkast 6. Delkarakterne er bare forvirrende og kan fjernes. Kast terningen! ...i søpla!

 

At det ikke følger med minnebrikke er en BRA ting som fortjener SKRYT! Hva skal du med en latterlig 64 eller 128 MB brikke uansett? Det er bare småbrikker som har fulgt med telefoner utenom W-serien. Da kan man like gjerne ha minneplassen fri og kjøpe et så stort kort som man trenger, å slipper man å ha et litekort slengende som man ikke har bruk for.

 

Til sist, og dette har blitt påpekt før: FEIL i testen: Telefonen leveres med HP Print, FaceWarp og Photo Mate.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Litt av grunnen til at SE velger å bruke så dårlig videokamera er nok at de har planer om å lansere Handycam mobiler etterhvert, ettersom de ser ut til å dele mobiler opp i forskjellige merker for tiden (Walkman, Cybershot, Handycam..?)

 

Men som jeg har sagt i en annen tråd før, jeg ser VELDIG gjerne at SE lager en mobil som har alt sammen :p (Litt Ole Brum tendenser her, jeg vet, men hadde vært rått med en skikkelig walkman + cybershot mobil!)

Lenke til kommentar
Forvent at videoopptak blir forbedret i en senere firmware! Telefonen har bra nok kamera og er rask nok til å lagre dataene fra høyere oppløst video.

 

Kanskje den blir noe bedre, men oppløsningen vil ikke bli forbedret, så ikke forvent bedre video muligheter enn det du har idag på din K800.

Riktignok er det power nok til å kjøre en langt høyere oppløsning enn den stusslige QCIF som har vært siden K700, riktignok er det flere FPS men...

elendig er det, riktignok.

Det er politikk, ikke mangel på muligheter.

;)

For bedre video, vent senere iår.(nei ikke handycam, den kommer neste år)

Lenke til kommentar
Dette er den mest idiotiske testen jeg har lest. Hvorfor? Fordi totalkarakter blir 6 når flere av delkarakterene er 3 og 4. Idiotisk. Rett og slett idiotisk.

6459469[/snapback]

 

Du har tydligvis ikke lest resten av tråden, eller skjønt poenget med at totalkarakter ikke er gjennomsnitt av delkarakterer, men TOTAL intrykk av mobilen med betraktning på prisklassen den befinner seg i :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...