Gå til innhold

Flere FPS for AMD-dobbelkjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde denne hovedskalig sørget for at spillene fungerte som de skulle med dual-core, også om man har affinity på begge kjerner. (noen spill har visst problemer med dette)

 

Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1? Det er tåpelig og gjør at man risikerer hakking selv om kjerne to er ledig, og det er tungvint å sette affinity på prosessen hver gang.

 

AtW

Skrevet

Ryktene var sanne! Her kommer jaggu meg AMD med reverse hyperthreading som forhåndsknuser conroe :thumbup: AMD dn4l-€0r3 0dt1w1$3r ftw!!!

Skrevet

Ikke overraskende at AMD kommer med dette nå, like før Intel lanserer Conroe.

 

Dog gleder jeg meg til masse tester som kommer i juli. Og da håper jeg virkelig at AMD klarer å bite fra seg litt, selvom jeg tror de kommer til å få grisejuling

Skrevet

Gjør denne noe bra for socket 939-X2-cpuene?

 

De som har mulighet bør teste forskjellen med spill som støtter dobbelkjerne og spill som ikke støtter dobbelkjerne.

Skrevet (endret)
Det er foreløpig ikke bekreftet hva verktøyet gjør bak kulissene, men ettersom dette har med tidssynkronisering å gjøre kan det være en mulighet for at spillene oppfatter dobbelkjerneprosessoren som én enkelt prosessor.
Herregud. Dette er kan ikke kalles elendig journalistikk engang. Det som står her er intet mindre enn ren gjetting og vill drømming. Altså, patchen kompanserer (dvs. korrigerer) for de programmene som bruker RDTSC direkte i stedet for å bruke Windows-API-et. Dette skal visstnok forbedre ytelsen på tidsrelaterte ting. Derimot har det absolutt ingenting med RHT å gjøre. Dette er en patch for å sikre at tråder m/tilhørende prosesser kjøres til rett tid. Endret av Ernie
Skrevet

Vel, med dette verktøyet fikk jeg endelig klassikerspillet Giants: Citizen Kabuto til å fungere på min maskin igjen (før gikk cutscenene 10x for fort, og det var ustabilt).

 

Skal sjekke 3dmark senere.

Skrevet (endret)
men ettersom dette har med tidssynkronisering å gjøre kan det være en mulighet for at spillene oppfatter dobbelkjerneprosessoren som én enkelt prosessor.

 

Denne blekka begynner å bli seriøst upålitelig. Det er jo snart bare tullball her. Skjerp dere! :thumbdown:

 

Ellers fint at AMD fikser denne time sync buggen (hvem nå enn som er ansvarlig for den) det vil sikkert øke ytelsen på de spillene som ble påvirket av denne buggen.

Endret av Anders Jensen
Skrevet
Litt på siden, hvem er det egentlig som har "skylda" for at mange programmer i windows kjører med affinity bare på kjerne 1? Det er tåpelig og gjør at man risikerer hakking selv om kjerne to er ledig, og det er tungvint å sette affinity på prosessen hver gang.

 

AtW

6437516[/snapback]

 

Default affinity på Windows er alle cpu'er. Om et program eksplisitt endrer dette selv eller bruker endrer dette via f.eks. taskmgr endre det på det akutelle programmet. MEN: Når et slikt program starter andre datterprogrammer så arver de affinity innstillingen. Så om f.eks. explorer.exe får satt non-default affinity, så vil alle programmer startet av explorer få satt affinity som explorer.

 

På en annen side: mange programmere skrev kode så dårlig tidligere at de satte non-default affinity som standard under sin oppstart for å slippe billig unna. Så kan hende du har noen "gamle" programmer som gjør noe artig.

Skrevet

Fungerer fint her ser det ut som, men jeg kjører xfx7950g2 XXX i quadsli, så merka lite før. Spiller stort sett bare settlers2, men ser ut til den vilkårlige "hoppingen" i CSS har gitt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...