Gå til innhold

Aurora Borealis - Hardware.nos Age of Conan guild!


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Det nærmeste vil da være PvE, der PvP foregår i BK. På PvP server kan alle drepe alle.

8873459[/snapback]

Kom igjen da, ikke få disse også til å velge "damned" Normal server ;)

 

Spiller man Conan så spiller man Conan.

Verdenen er farlig, mørk og uten hensyn.

 

Det skaper bare mer spenning å spille på en PvP server. "Choose it!" :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det nærmeste vil da være PvE, der PvP foregår i BK. På PvP server kan alle drepe alle.

8873459[/snapback]

Kom igjen da, ikke få disse også til å velge "damned" Normal server ;)

 

Spiller man Conan så spiller man Conan.

Verdenen er farlig, mørk og uten hensyn.

 

Det skaper bare mer spenning å spille på en PvP server. "Choose it!" :p

8873507[/snapback]

 

Siden han spurte etter en mellomting av PvE og PvP server, vil jeg ikke si at PvP server er svaret i så fall...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Herre. Det kommer til å bli dritkjedelig på en PVP server. Det ender jo bare med at man blir ganket av folk levler høyere, slik det er i ALLE mmo som har pvp servere. At man også kan bli frastjålet eiendeler er jo også et enormt minus. Her har man slitt for å få tak i en item eller lignende, så blir man ganket og man blir fratatt det man hadde i inventory (eller kansje equip og?)

 

Ettersom PvE servere også vil ha pvp, skjønner jeg ikke at noen i det hele tatt vurderer pvp server. Ikke alle som liker å bli tvunget til å delta i pvp :)

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Herre. Det kommer til å bli dritkjedelig på en PVP server. Det ender jo bare med at man blir ganket av folk levler høyere, slik det er i ALLE mmo som har pvp servere. At man også kan bli frastjålet eiendeler er jo også et enormt minus. Her har man slitt for å få tak i en item eller lignende, så blir man ganket og man blir fratatt det man hadde i inventory (eller kansje equip og?)

 

Ettersom PvE servere også vil ha pvp, skjønner jeg ikke at noen i det hele tatt vurderer pvp server. Ikke alle som liker å bli tvunget til å delta i pvp :)

8873996[/snapback]

 

Skjønner jo at du ikke helt har fulgt med på hvorden det vil være på en PvP server.

Anbefaler å lese det jeg har skrevet her i denne tråden om PvP og PvE servere.

Lenke til kommentar
Jeg har det... Fengsel og Bounty hvis du dreper de som er i en tier mindre enn deg... Men jeg tror fortsatt at det ikke kommer til å stoppe dem...

 

Men samme det, kommer ikke til å velge en FFA-PvP server uansett.  :)

8874237[/snapback]

Akkurat, du snakker at at du TRUR at det ikke vil hjelpe, bassert på spekulasjoner.

 

Det er jo akkurat derfor Funcom velger å sette inn dette systemet, fordi de vil fjerne mesteparten av denne typen "ganking". Om det ikke hjelper så er det bare å heve straffen, lengre tid i fengsel samt større bøter.

 

EDIT:

Sorry Commando_Sondre :p Er ikke meninga å "overta" tråden med slik diskusjon.. :p

 

De som vil snakke litt mer om PvE mot PvP "liv" kan jo besøke den tråden jeg gav link for i svaret over denne.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Herre. Det kommer til å bli dritkjedelig på en PVP server. Det ender jo bare med at man blir ganket av folk levler høyere, slik det er i ALLE mmo som har pvp servere. At man også kan bli frastjålet eiendeler er jo også et enormt minus. Her har man slitt for å få tak i en item eller lignende, så blir man ganket og man blir fratatt det man hadde i inventory (eller kansje equip og?)

 

Ettersom PvE servere også vil ha pvp, skjønner jeg ikke at noen i det hele tatt vurderer pvp server. Ikke alle som liker å bli tvunget til å delta i pvp :)

8873996[/snapback]

 

Skjønner jo at du ikke helt har fulgt med på hvorden det vil være på en PvP server.

Anbefaler å lese det jeg har skrevet her i denne tråden om PvP og PvE servere.

8875708[/snapback]

Takk. Nå vet jeg at det ikke blir så dramatisk som jeg først tenkte.

Men er det straff for å drepe andre players på sin egen level? Da vil jo man i bunn å grunn hele tiden bekymre seg over mulige bakholdsangrep mens man quester osv. korrekter meg om jeg tar feil her.

 

Personlig tror jeg ikke "småunge som slenger med leppa" problemet kommer til å være til stede, da 18+ sikkert luker unna endel av denslags. Og om det skjer er vel de fleste modne nokk til å kunne overse :)

Lenke til kommentar
Jeg har det... Fengsel og Bounty hvis du dreper de som er i en tier mindre enn deg... Men jeg tror fortsatt at det ikke kommer til å stoppe dem...

8874237[/snapback]

Men i følge Gaute er en tier 1-20, 21-40, 41-60, 61-80.. dvs. en lvl 39 kan gangke en lvl 21 alt han vil uten konsekvenser, fordi de er på samme tier.. omfg..

 

PvP er kjekkt, det er en av de tingene jeg liker godt å blande inn etter timer med grinding/questing.. jeg må inrømme det.. PvP kan være noe av det kjekkeste som er i et MMO.

 

MEN, slik det fungerer i AoC vil noe utstyr fungere i PvE og noe i PvP. Dvs. Hvis jeg er ute å gjør quests,og en eller annen på ca mitt lvl er ute i villmarken kan han tenke:

 

"hm.. der er han fra ****** (sensurert for deg sondre.. ;) ).. det er jo et kjempe bra guild, men han quester nå.. han har ikke sett meg så hvis bare... *tar på seg PvP gear* lol.. gank, sucker! ****** er ikke så kule nå lengre.. /spit"

 

Sånn det har blitt presentert til nå så ser det ut til at PvP kamper blir veldig korte, noe som vil medføre at hvis noen jumper deg i skogen, så rekker du mest sannsynlig ikke å få på deg PvP-gear før du er død.. Hvis vi da sier at den som starter kampen, uten at den andre får tid til å forberede seg, vinner. Vil dette medføre at alle er KoS. (Kill on Sight) Fordi, om du ikke dreper han, dreper nok han deg..

 

Derfor mener jeg at det er vanskelig å bestemme meg om jeg vil på pvp eller pve, men heller sterkt mot pve atm.

 

[hvis denne ikke hører hjemme her kan den flyttes til en mer passende plass.. ville bare komme med mine synspunkter i diskusjonen..]

Lenke til kommentar
Herre. Det kommer til å bli dritkjedelig på en PVP server. Det ender jo bare med at man blir ganket av folk levler høyere, slik det er i ALLE mmo som har pvp servere. At man også kan bli frastjålet eiendeler er jo også et enormt minus. Her har man slitt for å få tak i en item eller lignende, så blir man ganket og man blir fratatt det man hadde i inventory (eller kansje equip og?)

 

Ettersom PvE servere også vil ha pvp, skjønner jeg ikke at noen i det hele tatt vurderer pvp server. Ikke alle som liker å bli tvunget til å delta i pvp :)

8873996[/snapback]

 

Skjønner jo at du ikke helt har fulgt med på hvorden det vil være på en PvP server.

Anbefaler å lese det jeg har skrevet her i denne tråden om PvP og PvE servere.

8875708[/snapback]

Takk. Nå vet jeg at det ikke blir så dramatisk som jeg først tenkte.

Men er det straff for å drepe andre players på sin egen level? Da vil jo man i bunn å grunn hele tiden bekymre seg over mulige bakholdsangrep mens man quester osv. korrekter meg om jeg tar feil her.

 

Personlig tror jeg ikke "småunge som slenger med leppa" problemet kommer til å være til stede, da 18+ sikkert luker unna endel av denslags. Og om det skjer er vel de fleste modne nokk til å kunne overse :)

8875790[/snapback]

 

Joda, det å bli angrepet av en på sin egen level må en jo regne med, og det er derfor jeg syns det er mer spennende å gjøre PvE på en PvP server.

 

På en PvE server så blir PvE til slutt nettopp grind, og det samme blir faktisk PvP også, da all PvP foregår innenfor kontrollerte former slik som PvE.

 

På en PvP server så finnes det overaskelses momenter som man går glipp av på en PvE server.

 

Man må være påpasselig og se seg over skulderen da man vandrer ute aleine i den skumle verden vi kaller "Hyboria", og det er akkurat slik jeg syns det skal være også. Verdenen er brutal, kald og hensynsløs. Dette mister sin mening på en PvE server.

Lenke til kommentar
Jeg har det... Fengsel og Bounty hvis du dreper de som er i en tier mindre enn deg... Men jeg tror fortsatt at det ikke kommer til å stoppe dem...

8874237[/snapback]

Men i følge Gaute er en tier 1-20, 21-40, 41-60, 61-80.. dvs. en lvl 39 kan gangke en lvl 21 alt han vil uten konsekvenser, fordi de er på samme tier.. omfg..

 

Nettopp, og som en level 21 kar, så burde man være ekstra forsiktig, og dette VET man jo da man er ute aleine i Hyboria.

 

Stats og level vil nok ha noe å si som i det fleste MMO spill, men jeg trur ikke det vil ha så ekstremt mye å si, nettopp av den grunn til at Funcom velger å ha så lang avstand fra minimum og maksimum i en tier.

Om ikke han på level 21 klarer å banke opp han på 39 så har han nok hverfall store sjanser for å kunne stikke av. Og med tanke på den store "view" distansen man har i AoC, så burde man kunne se potensielle fiender også på en god avstand og se ann situasjonen litt, for å se om han kommer nærmere eller luntrer forbi. Husk her kan man komunisere med alle også.

 

PvP er kjekkt, det er en av de tingene jeg liker godt å blande inn etter timer med grinding/questing.. jeg må inrømme det.. PvP kan være noe av det kjekkeste som er i et MMO.

 

PvP for meg er gøyest når det kommer på meg uventet. Eller når det er litt "risk vs reward" innblandet som i kamp om ett Battle Keep.

 

På en PvE server vil jeg miste min "uventede" PvP møter, og er det øyeblikk jeg husker fra andre spill så er det den gangen jeg klarte å snu en kamp hvor jeg ble "jumpet" eller når jeg klarte å flykte fra en gjeng "gankere" på 10 stk.. Det er i slike situasjoner adrenalinen pumper på det meste, ikke når man entrer en PvP sone hvor man vet hva man skal gjøre og hva som vil skje.

 

MEN, slik det fungerer i AoC vil noe utstyr fungere i PvE og noe i PvP. Dvs. Hvis jeg er ute å gjør quests,og en eller annen på ca mitt lvl er ute i villmarken kan han tenke:

 

"hm.. der er han fra ****** (sensurert for deg sondre.. ;) ).. det er jo et kjempe bra guild, men han quester nå.. han har ikke sett meg så hvis bare... *tar på seg PvP gear* lol.. gank, sucker! ****** er ikke så kule nå lengre.. /spit"

 

Sånn det har blitt presentert til nå så ser det ut til at PvP kamper blir veldig korte, noe som vil medføre at hvis noen jumper deg i skogen, så rekker du mest sannsynlig ikke å få på deg PvP-gear før du er død.. Hvis vi da sier at den som starter kampen, uten at den andre får tid til å forberede seg, vinner. Vil dette medføre at alle er KoS. (Kill on Sight) Fordi, om du ikke dreper han, dreper nok han deg..

 

Her må jeg nok sterkt skuffe deg. Vi har ikke sett ordentlig PvP enda, bare PvE der kampene er korte, en NPC vil tåle alt fra 3 - 8 slag hvis en er på samme nivå.

I PvP så har Funcom sakt at de vil ha kampene til å vare i rundt 20-30 sekunder. Tar du deg en pause nå og teller dette, så merker man att dette er god nok tid til å tenke seg om; vil jeg forsvare meg eller vil jeg prøve å stikke av.

 

Uansett, det at PvE gear mot PvP gear vil ha så stor forskjell i seg vil jeg tru er feil.

Er jo nettopp dette Funcom har sakt i lang tid. Dette er ikke et "item-centric" spill.

 

Det som KAN ha noe å si derimot er PvP levler. Er du der ute å quester med 20 i PvP level, så kan man være litt kjepphøy og la folk prøve seg.

Er man der ute med level 1 i PvP, så burde man være litt vis/smart, og være oppmerksom på sin situasjon og være klar over sine muligheter, enten til å stikke av om det skjer noe hvis det er dårlig sikt, eller se seg rundt gjevnlig for potensielle fiender.

 

Uansett, hele poenget ditt handlet stort sett om at det ville ta kort tid før det var for seint. Feil. Det vil ikke være ett "one shot, head shot" ability i spillet.

 

Derfor mener jeg at det er vanskelig å bestemme meg om jeg vil på pvp eller pve, men heller sterkt mot pve atm.

 

[hvis denne ikke hører hjemme her kan den flyttes til en mer passende plass.. ville bare komme med mine synspunkter i diskusjonen..]

8875891[/snapback]

Håper dette forandrer litt synspunkt på PvE mot PvP. :)

 

Uansett, sorry igjen Sondre.. ^^

 

( Men det skader vell ikke med litt diskusjon, du får jo tross alt en bump, hehe )

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Du kan mislike FFA-PVP, men du kan IKKE argumente noe som er kun basert fra WoW. Hvis du har spilt andre mmo, da vil du skjønne fort at det KAN funke og ikke alle mmo er som WoW

8875947[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor han ikke kan sammenligne det med wow. Er man høyest level e en tier kan man sikkert grise en som er lavest i samme tier, og det kommer nok til å skje. At man atpåtil får belønnelse støtter jo bare backstab ved 20% hp.

 

Du kan si så mye du vil om å være årvåken, Ophus men før eller siden glemmer du deg, eller ikke ser en person og da er kansje løpet kjørt. Nei til gank. Ja til frivillig pvp! :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor han ikke kan sammenligne det med wow. Er man høyest level e en tier kan man sikkert grise en som er lavest i samme tier, og det kommer nok til å skje. At man atpåtil får belønnelse støtter jo bare backstab ved 20% hp.

 

Du kan si så mye du vil om å være årvåken, Ophus men før eller siden glemmer du deg, eller ikke ser en person og da er kansje løpet kjørt. Nei til gank. Ja til frivillig pvp! :)

8876369[/snapback]

 

Vi snakker om PvE gjør vi ikke? Jeg har liten til ingen tru at man vil miste Blood Money utenfor TBK selv på en PvP server, da dette tar bort litt av grunnen til å jakte på BM i TBK.

 

Er man lavest level i en tier så burde man være mer forsiktig også.

 

Og om man ikke tåler å tape engang i blandt, så er det jo greit, man bør holde seg til PvE server..

 

Men da går man også glipp av alt det andre en PvP server kan tilby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...