Gå til innhold

meningen med livet


Anbefalte innlegg

Har dere noen meninger/idèer om hvorfor vi er blitt plasert på denne jorden?

 

jeg har selfølgelig gått rundt og tenkt mye på; meningen med livet.

men altså, det vil bli et ueeendelig usvarlig umulig spørsmål. Men der er jo også artig og få med seg hvilke tanker som roter rundt i jærnen din når du hører: hva er meningen med livet?

 

noen formeninger? (kjære moderator :)  jeg har ikke funnet noen andre tråder om dette temaet, så jeg håper du lar tråden fortsette selv om det finnes en annen)

 

---~MVH XITTO~---  :)

6403479[/snapback]

 

Meningen med livet er at du skal reprodusere og gi ditt arvematriell videre.

 

Alt annet koker ned til hva som foregår i vårt enkeltes hode og kan gi store variasjoner innen svaralternativer .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja ganske så merkelig..også sån at alt passer sammen og at det er helt tilfeldig..som at vi fikk hender med ti fingre. akkurat de delene på kroppen som vi trenger for og fungere og ha det morro :D if you know what I mean :wee:

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Dette er mitt syn:

 

Samfunnet setter noen rammer for hvordan livet ditt blir, du tar selvfølgelig valg for å styre deg inn på hva som utgjør "ditt-bilde" av et lykkelig liv.

 

Hva man ender opp med kan være alt fra morder til Kjell Inge Røkke.

Poenget er at det ikke er noen mal for dette.

 

Vi er intelligente så -"pule-ete" ideen kommer man ikke så langt med.

Noen trenger utdannelse for å bli lykkelig, andre trenger penger og noen kjærlighet.

 

Hunters.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Adrian Cooper - our ultimate reality.

 

Spirituelle bør lese den.

 

De som er indokdrinert inn i samfunnet ved fødselen, stoler kun på de fem sansene hva som angår macrocosm og microcosm, materialistiske, har ingen sans for å tenke rasjonelt og logisk har ingen nytte av denne boka.

Lenke til kommentar

Meningen med livet? Godt spørsmål. Det er nok mange, mange folk som har fundert på det spørsmål før, og gjør det hver dag. Jeg kan ikke gi et universelt svar, men jeg synes familie og venner er viktige, for ikke å glemme en kjæreste. Noen å dele livets opp- og nedturer med. Det var lenge det jeg lette mest etter, og noe jeg nå mener å ha funnet. :)

 

Ellers kan jo en jobb/skole man trives i bidra til mer glede. Mesteparten synes jo det er kjedelig å bare drive dank.

Lenke til kommentar
,15/07-2006 : 23:37]Du kan fortsette å leve selv om det ikke er noen grunn til at du lever.
Kan du bevise at noe i eksistensen er tilfeldig?

At livet ikke har noen mening/grunn trenger ikke bety at eksistensen er tilfeldig.

 

Finnes forøvrig intet bevis på at den ikke er tilfeldig. =)

Lenke til kommentar
At livet ikke har noen mening/grunn trenger ikke bety at eksistensen er tilfeldig.
Observasjon ved 100% sikkerhet viser at det grunnleggende for menneske er å oppnå lykke. Alt vi gjør handler om å oppnå lykke; å være i en positiv tilstand. Det motsatte vil si å unngå ulykke og gå bortifra de negative tilstandene. Altså det man velger er ikke tilfeldig.

 

Finnes forøvrig intet bevis på at den ikke er tilfeldig.
Ettersom aksiomet ved eksistensen baserer seg på logikk kan det umulig finnes tilfeldigheter, dvs alle sjeler som har hatt, har og får en fysisk tilværelse velger det selv. Enhver som benekter logikk vil si at menneske til og med bare består av atomer da tilfeldighet og mekaniske lover umulig kan kalkulere bevissthet og valg mennesker gjør i den fysiske verden.

 

Det finnes så mye bevis på at menneskets sjel er ikke-fysisk og kan faktisk aldri dø (kun kroppen som slutter å fungere eller skal vi si dør) ved forsøk og undersøkelser. Blant annet er barn fremdeles i veldig kontakt med den ikke-fysiske verden at de fremdeles kan huske tidligere liv:

http://www.healthsystem.virginia.edu/inter..._types.cfm#CORT

 

At den fysiske verden er mer enn hva vi kan direkte sanse ble funnet ut ved Aspect forsøket: "In 1982 a remarkable event took place. At the University of Paris a research team led by physicist Alain Aspect performed what may turn out to be one of the most important experiments of the 20th century."

Denne artikkelen kan du finne spredt rundt omkring på mange websider:

http://homepages.ihug.co.nz/~sai/hologram.html

 

Ut av kroppen opplevelser er heller ikke noe nytt. Her er en fin artikkel om nettopp det og mye mer fakta kan bli funnet på sida:

http://radikal.net/filosofi/uko

Lenke til kommentar
måtte jo komme

 

"meningen" med litvet i min forstand er å leve fult ut, oppleve og se ting og ha det best mulig

6403574[/snapback]

 

Dette er subjektivt, spørsmålet er om det finnes en objektiv mening med livet.

6511934[/snapback]

Det er helt riktig det AndyF sier for menneskets tilværelse er flytende. Når den stagnerer er du så godt som dø innvendig. Dessuten skal man leve livet slik at det ikke kommer til skade på uskyldige, deretter er mulighetene uendelige. As above so below.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...