Gå til innhold

meningen med livet


Anbefalte innlegg

jeg tror at sjelen er som energi..det dør aldri ut, blir aldri borte/tomt..og det er fornybar.

Jeg mener er at sjelen starter et nytt liv i en ny kropp..dette trenger ikke være religiøst, for det er like naturlig som at det finnes en sjel som at det finnes luft, energi, LIV..ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror at sjelen er som energi..det dør aldri ut, blir aldri borte/tomt..og det er fornybar.

              Jeg mener er at sjelen starter et nytt liv i en ny kropp..dette trenger ikke være religiøst, for det er like naturlig som at det finnes en sjel som at det finnes luft, energi, LIV..ikke sant?

6410176[/snapback]

Leter du etter bevis eller støtte?

Lenke til kommentar
Vi er skapt, for å dø. Ironiskt

6405449[/snapback]

Sant, sant.

Det er millioner og milliarder av sammentreff som har gjort av mennesker ble til (med mindre du tror på Gud). Det blir for usannsynlig at det skal være en dypere mening enn det som TLZ sier. Men hvis det faktisk var en mening så burde vi vel ha funnet ut av det til nå?

Holder meg til 42, jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tror meningen med livet er å sanse (se, høre, lukte, etc.), tenke, og lære av erfaring. Gjennom dette mater alle levende organismer en form for kollektiv underbevissthet--eller "gud" om du vil.

 

Sånn sett er de fleste mennesker bare verktøy for en høyere entitet vi selv er en del av--selv om vi ikke vet det--så sant man ikke oppnår en spirituell oppvåking og deretter realisere overmennesket.

 

:ermm:

Endret av Monster
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mener selv at det ikke finnes NOEN mening med livet.

Vi ER her, og det er det.

Har lest at noen mener at mennesket er en slags form for virus eller bakterier som jorden har fått.....nærmeste jeg kommer.

I praksis vil evolusjonen prøve og feile med dna og vi er tilfeldigvis et av de eksperimentene som har klamret seg fast stort sett på grunn av at vi kan huske over tid og etterhvert har lært at man dør hvis man faller utfor fjell, prøver å sove i et bål eller snøen og så videre.

Denne muligheten til å lære av egne dårlige erfaringer gjør at vi også kan lære å utrydde hverandre.

Sånn sett er det jo en fordel at det finnes en egen overlevelsesmekanisme som utrydder et farlig virus/bakterie med tiden.....dvs oss.

Kalles vel et immunforsvar, så med andre ord er vi både virus, bakterier OG immunforsvar mot oss selv.

Ganske artig tanke, igrunn.........

Lenke til kommentar
Meningen med livet er at det i det hele og store er ganske meningsløst. Vi har ingen funksjon, vi er her bare og ødelegger for resten av livet på jorda. Med andre ord, vi er et lite feiltrinn i evolusjonen.

6415929[/snapback]

 

Tja, evolusjonen går vel bare ut på "survival of the fittest." Siden vi er best tilpasset for øyeblikket, kan vi bestemme over de andre, mindre intelligente dyrene. Evolusjonen har ikke noen "feiltrinn," de vil dø ut. (Noe vi selvsagt vil, men neppe før alle andre dyr har dødd ut.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...