Gå til innhold

meningen med livet


Anbefalte innlegg

Har dere noen meninger/idèer om hvorfor vi er blitt plasert på denne jorden?

 

jeg har selfølgelig gått rundt og tenkt mye på; meningen med livet.

men altså, det vil bli et ueeendelig usvarlig umulig spørsmål. Men der er jo også artig og få med seg hvilke tanker som roter rundt i jærnen din når du hører: hva er meningen med livet?

 

noen formeninger? (kjære moderator :) jeg har ikke funnet noen andre tråder om dette temaet, så jeg håper du lar tråden fortsette selv om det finnes en annen)

 

---~MVH XITTO~--- :)

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smått oppbrukt tema, men la gå:

 

Meningen med livet? Tja, tror ikke det er noe sånt. Jorda ble til, diverse livsformer ble til, blant annet mennesker. Vi blir vel til noe annet en gang i fremtiden vi og, for å bli det må vi dog formere oss.

 

Meningen med livet er å pule.

Lenke til kommentar

Jupp, ganske enig med KompleX der. Tror ikke det er noen mening med livet. Trenger du det uansett? Må alt ha en mening?.

 

EDIT: Bah, glemte selfølgelig at jeg vet meningen med livet....

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

42
Endret av Vorpal
Lenke til kommentar
Mening med livet er å leve, leve til det fulle..  :)

6403709[/snapback]

Det svarer ikke på så mye, faktisk irriterer sånne svar meg en del. Hva er meningen med livet tenker jeg på som hvorfor har noen skapt oss. Hva pokker er meningen med å ha en historie som ikke husker? Hva er formålet?

Lenke til kommentar
Mening med livet er å leve, leve til det fulle..  :)

6403709[/snapback]

Det svarer ikke på så mye, faktisk irriterer sånne svar meg en del. Hva er meningen med livet tenker jeg på som hvorfor har noen skapt oss. Hva pokker er meningen med å ha en historie som ikke husker? Hva er formålet?

6403764[/snapback]

 

Tolk det som du vil... jeg vet no hva det betyr for meg :)

Lenke til kommentar

Meningen er at vi skal lære noe, oppleve noe. Der vi kom fra, det "livet utenfor" som ingen vet noen ting om, det er dit vi skal tilbake når vår oppgave her på jorden er fullført. Når vår historie er fortalt. Det som er etter døden er det som egentlig er det virkelig "livet". Det vi lever her på jorden, her og nå, er kun noe vi har fått tildelt fordi vi har en oppgave, eller vi skal lære noe eller oppleve noe. Når alt det er fullført, og vår tid her er over og historien er fortalt, da forlater vi også denne verden. Derfor dør noen i ung alder, andre blir veldig gamle.

 

Dette er selvsagt veldig absurd, men det er en artig teori. :)

Lenke til kommentar

Meningen med live er og føre arten videre i en positiv retning, og sørge for at arten utvikler seg og blir mer overlevelse dyktig.

 

Slik jeg ser det så har alle liv en mening, om man er snill, eller slem har ingen betydning. Kun hva utfallet av handling/livet medfører.

 

Tenker det blir mer som sommerfugl teorien: en negativ/positiv handling kan føre til et positivt/negativt resultat.

 

Så slutt og tenke på meningen med livet, gå ut og lev det heller, mening med livet er for stort spørsmål for våre små hjerner.

 

 

Lev livet ut, gå så 100 år fremmover og se tilbake etter resultatet av ditt liv. Finner du ”spor” etter det så var det ”kanskje en mening med ditt liv allikevel ;)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...