Gå til innhold

meningen med livet


Anbefalte innlegg

Meningen med livet? MÅ det være en mening i alt?

 

Personlig tror jeg at vi er usynlige "tanker/sjeler" som er inne i en kropp. Når vi dør går det videre og inn i en annen kropp som blir født. Eller det er det jeg liker å tro.

 

Noen ganger når jeg sitter ute og og ser på handa eller kroppen min, så tenker jeg sånn her at jeg ser andre mennesker og så når jeg ser på meg selv igjen, jeg ser bare kroppen og ikke hodet, da begynner jeg å få en rar følelse av at vi er absolutt INGENTING!

 

Vi lever et ekstremt merkelig liv i forhold til dyrene... Vi har skatter og landgrenser og slikt. Litt artig å tenke på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere noen meninger/idèer om hvorfor vi er blitt plasert på denne jorden?

Hva får deg til å tro at vi er plasert her?

 

Og ikke minst: hva får deg til å tro at det ER en mening med livet?

 

Du svarer på 2 minst like spørsmål før du spør spørsmålet ditt.

 

Kanskje det nettopp er så vanskelig å finne en mening fordi den ikke ikke finnes? (Det var ikke et retorisk spørsmål.)

 

EDIT: Innlegget mitt var kanskje mer problemskapende enn problemløsende så jeg skal i minste gi deg noen alternativer.

 

Det finnes ikke en mening

 

Biologisk sett så er meningen med livet å leve og skape nytt liv. (Kort fortalt oppretteholde menneskerasen.)

 

Meningen med livet kan være å finne kjærligheten og dyrken den. (SteffyBoy kom med en fin variant av denne. =)

 

Meningen med livet kan være å finne noe du vil kjempe for, rettferdighet, frihet eller noe sånt og så kjempe med nebb og klør for det.

 

Meningen med livet kan være å kave til deg alt du kan av vennskap og materialle verdierå. Være egoist.

 

Meningen med livet kan være å sørge for at andre får det bra.

 

Meningen med livet kan være å filosofere og prøve å finne en mening.

 

Meningen med livet kan være å gjøre det du har lyst til

 

Meningen med livet kan være å bruke livet sitt å bruke livet sitt på en religion

 

----

 

Jeg vet ikke om noen av disse er sanne eller usanne, men noen av de kan føre til et godt liv. (alt etter hvordan personlighet en har...)

 

Lite som tyder på at det finnes et objektivt svar.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Hvorfor tror vi mennesker at det skal være en mening med alt? Det er like sansynlig at det ikke er noe som helst mening med noe og at alt er tilfeldig. Noe jeg er dønn sikker på. Har pratet med mange som mener at vi mennesker ble plassert her på jorda av aliens.. Så spør jeg "hva med andre dyr da?" "Nei, de har alltid vært her.." Jaha ja? Logisk? Nei..

Lenke til kommentar

vel jeg startet denne tråden for og lese hva folk tror meningen med livet er. (selv om at ingen kan svare på det) det er jo artig og lese folks meninger, og ikke lese om og om igjen.."hvorfor må altid folk tro at det er en mening med livet, det er jo så dumt"

altså, noen tror på gud,jesus,den hellige ånd, allah osv osv. vi kan ikke si at det er dumt bare fordi du/andre ikke tror på gud osv. Meningen med livet er et religiøst spørsmål, slik jeg føler det. Så om du ikke tror på meningen med livet (kristendom osv) så er det fult mulig andre gjør det. Så jeg synes folk kan filosofere litt og gruble på det usvarlige spørsmålet. Og deretter skrive det innpå denne tråden :D

 

---~MVH XITTO~--- :)

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Meningen er at vi skal lære noe, oppleve noe. Der vi kom fra, det "livet utenfor" som ingen vet noen ting om, det er dit vi skal tilbake når vår oppgave her på jorden er fullført.

 

Dette er selvsagt veldig absurd, men det er en artig teori. :)

6403847[/snapback]

 

Akkurat den teorien har jeg og! :!: Mener det høres mest riktig ut faktisk. Fordi hva skjedde før? Hvor har vi vært før? Før oss har det jo vært en evig tid. Man kan ikke bare tilfeldig bli født på jorda på denne måten. Etter døden skjer det noe spennende tror jeg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...