Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Apropos årets plate har jeg lagt min elsk på nye plata til The Antlers; Burst Apart. Har ikke noe spesielt forhold til dem bortsett fra at jeg synes 'Hospice' er ålreit. Flere som har hørt, og liker denne?

 

Et av platens høydepunkt:

http://www.youtube.com/watch?v=wsOgFgc5f5w

 

 

Her er en annen sang jeg digger for tida:

http://www.youtube.com/watch?v=_E2tS_7j8y4

Deilig, drømmende Twin Peaks-feeling :cool:

Endret av Anulaibar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte gjennom The Antlers' nyeste noen ganger, og tror den kan bli bra om jeg setter meg inn i den! For øvrig synes jeg Bon Ivers nyeste er mange hakk bedre enn Fleet Foxes', uten at Helplessness Blues er noe dårlig. Virkelig bra gjennomført av Justin Vernon & co.

 

Lenke til kommentar

Vel, vi er jo enige i at begge band er flinkiser.

 

Men ja, jeg likte plata til Bon Iver bedre enn Fleet Foxes i år. Skulle jeg gitt karakter så får Helplessness Blues 4/6 eller veldig svak 5. Mens Bon Iver sin Bon Iver er en 6/6. Gøy å se Vernon på The Colbert Report, tiltross for at noen i bandet hans føkka litt opp med et horn mens de spilte.

 

Må si jeg faktisk likte samarbeidet de gjorde med Kanye West. De gjorde på en måte en grei hiphop-cover med "Woods" i Lost In The World. Å de la til en grei strofe på Monster-låta til Kanye West.

 

Blir både Kanye West(og hans kompis Kid Cudi uker etterpå) og Fleet Foxes på Øya i år. Også skal jeg også på Bon Iver-konserten i November. Gleder meg, mange gode konserter i hovedstaden i sommer og til høsten.

Lenke til kommentar

Hva sier dere til dette da?

 

Lou Reed og Metallica

 

Jeg vet ikke hva jeg skal si, Metallicas förste plate Kil em all har kvaliteter som kunne passet Lou, men ellers ser jeg ikke hva for godt som skal komme ut av dette.

 

Dette synes jeg var en dårlig mashup. Metallicas "sound" passer ikke til Lous vokal, og soloene og koringen er bare teite.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Ey, folkens. Hva sier dere til at vi kårer Diskusjon.no's favorittalbum? Noen lager en tråd for 00, 90, 80-tallet og nedover så lenge som det er interessant, alle lager topp 10 (eller 20?) innen en frist legges det sammen og vi får en liste. Mulig dette har vært gjort på forumet før, men det er vel isåfall lenge siden. Forumet er variert innen musikk hvor de største trådene er hip-hop- og metaltråden, samt denne tråden som går til mye indie/alternative, så resultatet kan bli interessant. Samtidig får man jo masse tips. Jeg har gjort noe lignende på serieforumet for ~1 år siden. Noen som støtter forslaget? Går jo også an å gjøre det med sjangre istedenfor tiår, men da kan det ofte oppsto mye rot.

 

Jeg foreslår Maury som trådstarter. :cool:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...