Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Jeg venter på at noen skal opprette tråden, hehe. Om ingen vil, kan jeg godt gjøre det, men jeg drøyer litt for å se. Skrik ut den som vil lage. :)

 

Edit: Litt opptatt med sommerjobb for tiden, så kan bli mye utsettelser om jeg skal regne sammen poengsummer for tiårene. Men om ingen andre gidder, gjør jeg det.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Revolver - Beatles

2. Dark Side of the Moon - Pink Floyd

3. The Doors - The Doors

4. Ceramik City Chronicles - Bernhoft

5. Epic Scrap Metal - Bigbang

6. Seargent Peppers - Beatles

7. Moving Pictures - Rush

8. Bob Marley & The Wailers - Legend

9. Solidarity Breaks - Bernhoft

10. That Was Then, This is Now - Andy Timmons

 

Edit: Var visst ikke denne tråden jeg skuelle poste i allikvel :p Men whaaaaatever.

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Du har misforstått, les posten min på forrige side en gang til.

 

Edit: Kort og greit, en tråd per tiår, med noen uker i mellom hver, no rush. En frist og en "fasit" med Diskusjon.no's Toppliste 1980-1989, f. eks.

 

Alle lager en topp 10-15-20 (whatever, det får trådstarter bestemme), også etter en viss tid regnes dette sammen (punkt 1 på en liste får 10 poeng, punkt 10 får 1 poeng) og det blir en samlet liste for forumet.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Hip-hop gruppa Atmosphere kom med ett nytt album en for en liten stund siden. Herlig og avslappende musikk med fine pianomelodier, velskrevne tekster og Slug leverer som vanlig bra rapping. Anbefales og skjekke ut.

http://www.youtube.com/watch?v=sb2PD15J1D0

 

Bra tilltak. Får se om jeg klarer å lage en liste etterhvert, men det blir hardt.

Lenke til kommentar

Flinkis-alarm. Fått sikkelig dilla på The Weeknd den siste tiden, nydelig vokal og gode toner. Sammen med Frank Ocean en av de "nye" artistene jeg virkelig har likt sålangt i år.

 

 

 

 

Hele albumet hans "House of Ballons" som har denne låta og en del andre gode låter er tilgjengelig gratis på hjemmesida hans.

 

Namaste.

Støtter denne, The Weeknd er virkelig en av de beste oppdagelsene mine i år. Jeg anbefaler at du sjekker ut følgende artister også, litt i samme stilen:
,
,
.

 

Mine favorittlåter av The Weeknd er forresten

og
men nå tror jeg kanskje at hans nyeste, Rolling Stone holder på å overta.

 

Lenke til kommentar

Takker for The Weeknd. Tenkte å bare komme med en anbefaling her på noe helt annet, men når jeg hørte The Weeknd ble jeg nesten litt solgt :dontgetit: Takker for det.

 

Artisten jeg hadde lyst til å anbefale, var Emancipator. Litt snodig musikk, men det er en sjanger jeg har falt pladask for i senere tid. Her er en av mine favoritter:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Emancipator er herlig. Han har en helt egen evne til å legge lag på lag med klart distinkte teksturer. I samme gate vil jeg anbefale Nujabes.

 

God kjennskap til Nujabes. I håp om å kunne utvide hverandres horisont i sjangeren vil jeg komme med et par til:

Kenmochi Hidefumi, og Jemapur. Dette blir mer likt Nujabes enn Emancipator, og de er òg begge japanske. Tipper du kjenner til Bonobo også. Om ikke, er dette et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...