Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det snakk om iTunes (skyt meg gjerne, kjære FLAC-entusiaster) i mitt tilfelle da. Jeg har lest litt rundt i diverse tråder på andre forumer, hvor det oftest anbefales lossless-varianten til Apple eller AAC 320 dersom man bruker en iPod. Jeg bruker definitivt iPoden mest til lytting, og har ikke annet enn laptophøytalerne og et veldig billig creative høytalersystem til bruk med laptopen, og er derfor usikker på om det er verdt å ta seg bryet med å legge inn alt i to biblioteker hvor et er AAC 320 for iPoden, og et er lossless-varianten, særlig når CD-biblioteket mitt kun er på rundt 70 CD-er i skrivende stund.

 

Jeg lurer også på hva HE-koding er, og hva det vil ha å si for lyden når man ripper til AAC.

Lenke til kommentar
Noen som har noe fin dansende, forførersk arabisk-orientert musikk å anbefale? :)

 

(Ikke Azam Ali)

Dette er kanskje ikke akkurat hva du er ute etter, men den er en arabsik/oriental hybrid hvertfall.

 

Og her er orginalen som den sampler fra, denne er fullblods arabisk-oriental, men ikke like kul spør du meg :p

Lenke til kommentar
Har vel nevnt det før, men hærregud så bra When er! Tenk at diverse Idolartister selger mye mer enn When's Trippy Happy. Beste norske platen ever. Ved siden av Never Is Forever av Turboneger og Alt Kan repareres med Jokke & Valentinerne. Nesten en skam å bo i dette landet som ikke setter pris på kvalitet. :hrm:

 

 

when er bra

men bedre enn ars transmutatoria

av famlende forsøk?

 

vi spiller høvikodden 25-10 i år

Lenke til kommentar
Plata The Last Resort av Trentemøller tror jeg er min favorittplate. Helt utrolig hvor god han er til å bygge stemning og partier. Et virkelig mesterverk.

 

En annen artist jeg har forelsket meg litt i de siste dagene er Gare Du Nord. Noen som kan anbefale musikk innenfor samme sjanger, og gjerne med samme fokus på blåseinstrumentene som Gare Du Nord har i flere av sangene sine? =)

 

Har ikke vært borti Gare Du Nord, men hvis du liker Trentemøller kan jeg anbefale Mike Sheridan, en ung danske (tror han er 17-18 år) som b.la har spilt med Trentemøller flere ganger.

Har fått hørt igjennom Mike Sheridan sin plate flere ganger nå, og han er utrolig dyktig til å være så ung. Nær Trentemøller sitt nivå, faktisk.

 

Gare DU Nord er en helt annen sjanger igjen, men verdt å sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Q: Why?

 

Atom Heart Mother.

 

Men det må seriøst være variasjonen i musikken som gjør bandet så bra. Vil ikke høre på dene ene? Vel, da har du masse annet Pink Floyd å velge mellom, slik at bandet ikke "dør ut" og ikke blir hørt på. Og det er den mest avslappende musikken, helt klart.

 

Men verdens beste band?

- ved siden av The Clash.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...